Elsene (epiloog) & enkele bedenkingen…

dsc_0040.jpg

dsc_0031.jpg

Zoals ik al zei ben ik dinsdag nog even langs geweest in Elsene omdat ik per sé de reeks wou afsluiten met beelden uit de ‘galerij van Elsene’ waar het krioelt van de Afrikaanse kapperszaken en pruikenwinkels. Eerst en vooral was ik teleurgesteld dat er zo weinig sfeer hing, maar na een rondvraag bleek dat je daar voornamelijk moet langsgaan in het weekend. Ik wou enkele  foto’s nemen van een druk bezette kapperszaak vol  met kleurrijke Afrikaanse vrouwen die hun kapsel lieten aanpassen ( heel fotogeniek!) Echter, na aanvraag werd mij dat beleefd maar kordaat geweigerd. Op een ander moment wou ik de voorgevel van een kapperszaak fotograferen, maar werd ik met een onaangename blik bekeken. In zo’n geval vraag ik het maar en weer werd het geweigerd. HAD IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT. Tenslotte ging ik aan de overkant van de galerij een pruikenwinkel binnen en aangenaam verrast over zoveel aanbod vroeg ik aan de zaakvoerder of ik foto’s mocht nemen en …weer een weigering! Hij was wel van het vriendelijke type, dus vroeg ik hem waarom het zo moeilijk was om foto’s te nemen in de buurt en hij kwam met een verhelderend antwoord. De laatse tijd waren namelijk diverse artikels verschenen over de Matongewijk die de buurt in een slecht daglicht stelden. Iedereen bleek dus argwanend te staan tegenover persfotografen (ben ik dus niet, maar dat staat helaas niet op op mij hoofd geschreven) . Uiteindelijk mocht ik dankzij mijn liefste snoet toch enkele foto’s nemen van de zaak… (echter niet meer dan drie!!)

De enigen die zich graag lieten fotografen waren de arbeiders op een werkplatform  die momenteel renovatiewerken uitvoeren in de galerij 🙂

Genoeg stadsbeelden. Morgen trekken we terug het platteland in met recente beelden van een dorp uit de fameuze ’15’