Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Paarden (3) en kapsels…

with 22 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

De foto in het vorig logje was misschien iets te commercieel voor een blog. Met die achterliggende gedachte heb ik trouwens al een interessant beeldje klaar liggen voor volgende week😉

Ik eindig deze korte paardenreeks met enkele leuke portretjes. De eerste twee uit het archief en de derde een recent portretje van een konikspaard langs de Maas met een volledig natuurlijk kapsel !!.  (Zie uitleg bij foto) Meer paardenfoto’s vind je hier: www.fotogeniekbelgie.be

paarden-97

paarden-83

konikspaarden-12

Als je vanuit het prachtige dorpje Leut langs de Grensmaas stroomopwaards gaat/fietst/rijdt passeer je een groot gebied (begrensd met veeroosters) waar je met een beetje geluk Konikspaarden tegenkomt op je weg. Toen ik er vorige week was zag ik tot mijn verwondering dat de meeste paarden getooid waren met een opvallend kapsel. Tot een toevallige passant mij verduidelijkte dat het hier gaat op verschrompelde droge distels die elk naseizoen in de manen van de paarden blijven plakken… Dit paard doet mij daardoor trouwens denken aan een bekend iemand…

Meer paarden vind je hier!

Written by Koen

november 15, 2008 bij 9:28 am

Geplaatst in Dieren, paarden

Tagged with , , , ,

22 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Koen,

    vooral de bovenste vind ik erg mooi geworden.
    Wat een plaatjes.
    Een fijn weekend.

    Houdoe

    Jacky

    november 15, 2008 at 10:27 am

  2. Prachtige portretten, dat bovenste paard met die scheiding in zijn pony is super!! En die rechtse op de tweede foto heeft wel hele lange manen zeg! Op welke bekende persoon die laatste lijkt zou ik niet weten maar het paard heeft daar lak aan zo te zien, steekt zijn tong naar je uit! Ik vraag me altijd wel af of ze niet vreselijk last krijgen van die klissen in hun manen, daar zal toch ook wel allerlei viezigheid in gaat zitten?!

    Ank

    november 15, 2008 at 10:48 am

  3. hilaaaaaaarisch!!

    S.

    Stephanie

    november 15, 2008 at 3:29 pm

  4. Wat een kapsels. Ben benieuwd welke persoon jij erin ziet. Guido Belcanto?

    ambigirl

    november 15, 2008 at 4:32 pm

  5. Drie knapperds😀 Mooi!

    moekemicheline

    november 15, 2008 at 5:31 pm

  6. Dit zijn echt grappige beelden, leuk die kapsels😀

    Robbie Veldwijk

    november 15, 2008 at 7:22 pm

  7. Kapsel 1: Jommeke?
    Kapsel 3: ik ken geen BV met distels in het haar.

    fotomart

    november 15, 2008 at 9:43 pm

  8. Die bovenste is geweldig met dat kapsel en de laatste vind ik ook erg amusant! Veel foto’s van paarden heb ik nog niet Koen, maar je brengt me op een idee;-)

    Ria

    november 15, 2008 at 11:31 pm

  9. echt tof die “paarden-kapsel-portretten”, je toont ons hier hoe boeiend fotografie kan zijn wanneer men niet zo maar lukraak fotokes maakt doch zich een reeks voor ogen houdt!

    MJ

    november 16, 2008 at 8:32 am

  10. die distellook staat ze goed
    eens kijken of het bij mij ook lukt
    scheelt potten met gel🙂

    ~~Seraka Photography~~

    november 16, 2008 at 1:08 pm

  11. De bovenste foto vind ik een beatle-kapsel en de onderste, met de distels zou wel eens in de koninklijke familie-hoeden kunnen voorkomen.🙂

    zeezicht

    november 16, 2008 at 1:43 pm

  12. Mooie foto’s! Die eerste is echt grappig, vraag me af bij welke kapper die geweest is ;-))

    An

    november 16, 2008 at 2:23 pm

  13. Ik vind dit echt geweldige foto’s. Ik wist niet dat paarden ook proberen op te vallen met exentrieke kapsels. Ja die onderste is Bob Marley!!

    Caro

    november 16, 2008 at 2:40 pm

  14. Het eerste paard is punk.

    pieterbie

    november 16, 2008 at 4:31 pm

  15. Ha Ha, die punker. Uitzonderlijk kapsel voor een paard, maar geweldig om op de foto te zetten.

    Harry de Rooij

    november 16, 2008 at 4:40 pm

  16. Die eerste is een plaatje, wat een leuke uitdrukking heeft dat paardje en ze steekt
    mooi af tegen de sneeuw. En die rasta is ook geweldig, vooral omdat hij net z’n tong
    naar je uitsteekt!

    MoniqueSamui

    november 17, 2008 at 4:31 am

  17. 🙂 ZOOO leutig met die kapseltjes

    boomkruiper

    november 17, 2008 at 2:58 pm

  18. hahahah steekd de tong naar je uit!
    schitterend!

    CALLEMIE

    november 18, 2008 at 5:23 pm

  19. oei steekt wou ik zeggen hihihi

    CALLEMIE

    november 18, 2008 at 5:23 pm

  20. Die bovenste foto is erg mooi! Lijkt zo weggelopen uit een fantasy film:)

    lyz

    oktober 4, 2010 at 10:36 am

  21. die tweede foto is erg mooi hihihia

    jade

    juni 1, 2011 at 5:35 pm


Geef een reactie

