Elsene (7, slot)

matonge-03.jpg

matonge-01.jpg

matonge-04.jpg

kapsalon.jpg

De Matongewijk, of klein Kongo. Een kleurrijke wijk met heel veel inwoners uit Kongo

De drie bovenste beelden zijn de enige foto’s dat me nog resten van alle beelden uit die wijk.( zie bericht van deze ochtend) Mogelijk waren het er niet zoveel meer, dat zal ik nooit weten. Dinsdag ben ik daar nog eens langs geweest om enkele plaatsen opnieuw te fotograferen, maar één en ander liep verkeerd (meer daarover morgen !) De vierde foto heb ik die dag genomen in een grote pruikenwinkel, typisch voor die wijk die krioelt van de kapperszaken.

Voor diegenen die door de serie zin hebben om Elsene te bezoeken kan ik alvast wel zeggen dat ze momenteel werken uitvoeren op het Flageyplein (was toen ook al zo) én dat het bij uitstek een gemeente is die je moet bezoeken bij mooi weer!! ik ben dinsdag nog eens langs geweest en kon zelf amper geloven dat ik daar al die foto’s genomen heb. Uiteindelijk geven dergelijke beelden nooit een echt realistisch beeld van de werkelijkheid en zie je via een reportage steeds een  miniem en daarenboven geselecteerd gedeelte van wat men wil tonen van Elsene. Maar ik hou bijzonder veel van de diversiteit die je daar kunt aantreffen. Van het rustige Ter Kameren via de prachtige vijvers naar de kleurrijke ((in de zomer!) Matongewijk. Vervelen zul je u daar nooit als fotograaf!

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!