Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Elsene (7, slot)

with 11 comments

matonge-03.jpg

matonge-01.jpg

matonge-04.jpg

kapsalon.jpg

De Matongewijk, of klein Kongo. Een kleurrijke wijk met heel veel inwoners uit Kongo

De drie bovenste beelden zijn de enige foto’s dat me nog resten van alle beelden uit die wijk.( zie bericht van deze ochtend) Mogelijk waren het er niet zoveel meer, dat zal ik nooit weten. Dinsdag ben ik daar nog eens langs geweest om enkele plaatsen opnieuw te fotograferen, maar één en ander liep verkeerd (meer daarover morgen !) De vierde foto heb ik die dag genomen in een grote pruikenwinkel, typisch voor die wijk die krioelt van de kapperszaken.

Voor diegenen die door de serie zin hebben om Elsene te bezoeken kan ik alvast wel zeggen dat ze momenteel werken uitvoeren op het Flageyplein (was toen ook al zo) én dat het bij uitstek een gemeente is die je moet bezoeken bij mooi weer!! ik ben dinsdag nog eens langs geweest en kon zelf amper geloven dat ik daar al die foto’s genomen heb. Uiteindelijk geven dergelijke beelden nooit een echt realistisch beeld van de werkelijkheid en zie je via een reportage steeds een  miniem en daarenboven geselecteerd gedeelte van wat men wil tonen van Elsene. Maar ik hou bijzonder veel van de diversiteit die je daar kunt aantreffen. Van het rustige Ter Kameren via de prachtige vijvers naar de kleurrijke ((in de zomer!) Matongewijk. Vervelen zul je u daar nooit als fotograaf!

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

Written by Koen

januari 26, 2008 bij 9:14 am

Geplaatst in Mensen, Steden, Straatfotografie

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Koen dat gebeurt ons allemaal wel eens denk ik.
    Maar deze foto’s mogen er zijn hoor.
    Vooral de 2e en 3e foto mogen er zijn. Je waant je toch niet echt in West-Europa maar op een heel ander werelddeel. Maak er een fijn weekend van.

    Houdoe

    Jacky

    januari 26, 2008 at 10:00 am

  2. Kleurrijke bedoening, zelfs de pruiken🙂

    pieterbie

    januari 26, 2008 at 11:45 am

  3. Inderdaad een onderdeel waar je duidelijk de kleurschakeringen laat primeren.
    Het was alvast een boeiende reeks over Elsene.

    Xray

    januari 26, 2008 at 3:18 pm

  4. De vruchten zij een plaatje, met die kleutonen, was een prachtige reeks over Elsene.

    roy

    januari 26, 2008 at 3:27 pm

  5. Die tweede is echt grappig, hoewel ik het een beetje op het randje vind😉

    gekiekt

    januari 26, 2008 at 8:50 pm

  6. De mensen,groenten en pruiken…alles een heel kleurrijke bedoeling daar.
    Zonde van je foto’s,kan me het gevoel voorstellen,koud warm enz…niet echt
    prettig.

    Jimmy

    januari 26, 2008 at 9:43 pm

  7. geweldig mooie foto’s
    kleurrijke beelden uit een kleurrijke samenleving
    ik zou daar graag eens gaan markten
    ik zie daar mijn lievelings pepertjes🙂

    Seraka

    januari 26, 2008 at 10:50 pm

  8. Koen, Elsene is een fantastisch mooie reeks geworden, ik heb er geweldig van genoten. Bedankt!

    MJ

    januari 27, 2008 at 9:34 am

  9. Erg mooie afsluiting van een erg mooie serie!

    Robbie Veldwijk

    januari 27, 2008 at 11:43 am

  10. Ik heb genoten van je serie straatfotografie en kan me nu wel indenken wat je allemaal kwijt bent geraakt aan prachtige beelden. Hopelijk kun je te zijner tijd een vervangende serie schieten.

    Monique

    januari 27, 2008 at 2:34 pm

  11. Hallo Koen.
    Ondanks dat je af en toe weg gestuurd werd, heb je toch weer een fraaie serie foto’s gemaakt.
    Ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen.
    Groetjes vanaf Texel.
    Gerard

    Gerard Witte

    januari 27, 2008 at 5:37 pm


Geef een reactie

