Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

camouflage 6 (slot)

with 19 comments

Je fotografeert een sprinkhaan en plots zie je… ( Edit 29/09: een tweede dus 🙂  toch vandaag vlug er bij vermelden want ik denk dat de meeste bezoekers aan de reacties te oordelen dit niet opgemerkt hadden. Het is tenslotte een camouflagereeks)

Ook sommige waterjuffers kunnen het…

Niet echt een camouflagevoorbeeld want ze lusten eerder een groen blaadje…

Hiermee stopt deze camouflagereeks. Een veel grotere uitdaging zou een reeks zijn waarbij je echt op zoek moet gaan naar het beestje. Met een soort wowfoto’s van extreem gelukte camouflagetechnieken. Maar dan moet je daar als fotograaf onwaarschijnlijk veel tijd en energie in steken, want hoe vind je de modellen …

Written by Koen

september 27, 2008 bij 8:58 am

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hele mooie serie is dit geweest. Hier vind ik de laatste schitterend, mooie kleuren en compo.

    Frederik

    september 27, 2008 at 9:29 am

  2. Die laatste is beeldschoon ook al past hij officieel niet in het thema.

    Ank

    september 27, 2008 at 10:01 am

  3. Puik werk weer!

    steven meert

    september 27, 2008 at 11:11 am

  4. Koen
    met welk objectief …?

    prachtige reeks alweer !

    groeten

    lamp
    http://lampfotografie.blogspot.com/

    Raar, uw reactie werd eerst als spam geklasseerd door WordPress. Misschien door de link die je plaatst. Vandaar dat je berichtje er nu pas staat.
    De eerste en de derde foto werd met de Tamron 90mm 2.8 macro genomen (zoals al m’n macro’s)
    De tweede foto (waterjuffer) met een 70-200 mm 2.8 van Sigma

    lamp

    september 27, 2008 at 4:48 pm

  5. Een omega-rups! 😉

    fotomart

    september 27, 2008 at 7:03 pm

  6. Zolang als jij je maar niet camoufleert Koen ;). Ik zie dat je van de macrolens geniet 🙂

    boomkruiper

    september 27, 2008 at 10:46 pm

  7. ’t is een erg mooie camouflage reeks geworden en soms zelf grappig zoals die rups, heel leuk! Het valt me moeilijk er een beste uit te kiezen, ‘k vind ze immers allemaal toppers!

    MJ

    september 28, 2008 at 10:00 am

  8. Zitten al die beesten in je tuin? Het was een toffe reeks en ik denk ook dat er heel veel werk in kruipt.

    moekemicheline

    september 28, 2008 at 11:22 am

  9. Schitterende reeks, toont nog eens duidelijk hoe straf de natuur is.

    pieterbie

    september 28, 2008 at 12:28 pm

  10. een heel mooie reeks koen waar ik graag naar gekeken he,
    hoe vind je ze,

    door heegoed te kijken op plekken waar je ze verwacht:-)

    groetjs
    klaproos

    klaproos

    september 28, 2008 at 2:16 pm

  11. Mooie foto’s. Die waterjuffers zijn helaas nog heel zeldzaam…
    Vooral die rups vond ik enorm koddig !

    maaike

    september 28, 2008 at 7:00 pm

  12. Jammer dat er een eind aan komt, want ze zijn weer schitterend, vooral dat rupsje vind ik helemaal het einde!

    MoniqueSamui

    september 29, 2008 at 9:33 am

  13. Prachtige camouflage reeks plaats je hier neer Koen!!!
    Die rupsfoto vind ik helemaal het einde, knap!
    Bedankt ook voor het duimen.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    september 29, 2008 at 3:16 pm

  14. Deze vallen al wel weer wat meer op maar mooi zijn ze nog steeds! De laatste vind ik erg leuk/mooi.

    Robbie Veldwijk

    september 29, 2008 at 3:57 pm

  15. Ik vraag me nu feitelijk af of er al iemand die tweede sprinkhaan gezien heeft in het eerste beeld…
    Want net daarom zit de foto bij de camouflagereeks.

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    september 29, 2008 at 4:27 pm

  16. Hé, dat is juist, wat je veronderstelt. Mijn blik werd helemaal gevangen door die, waarop gefocussed. Mooi, Koen, zoals de gehele reeks.

    Margrietgeniet

    september 29, 2008 at 4:44 pm

  17. mooie reeks Koen en ja plots valt je oog daar op en het verbaast…

    grt manu

    Manu

    september 29, 2008 at 7:16 pm

  18. Groetjes Koen,
    mooie reeks en ben blij nog eens enkele foto’s gezien te hebben.

    Jim

    september 29, 2008 at 8:03 pm

  19. Hallo Koen.
    Ik heb al lange tijd niet op je site gekeken, maar zie dat jij gewoon door gefotografeerd hebt. Fantastische camouflagefoto’s heb je gemaakt. Helamaal super vind ik de onderste foto van het rupsje. Perfect in beeld gebracht met een schitterende scherptedieptekeuze en tevens een perfecte belichting. Mijn complimenten. Zelf heb ik al enige tijd niet gevliegerd, omdat het weer het momenteel niet toe laat, maar wie weet, binnenkort.
    Groetjes vanaf Texel. Gerard

    Gerard

    oktober 8, 2008 at 7:44 pm


Geef een reactie

