Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Wat ‘denkt’ zo’n spinnetje eigenlijk…

with 37 comments

als je nadert met een macrolens ?

Nog iets over het voorlaatste logje ‘camouflage 6’ : bij die eerste foto ging het niet over de eerste sprinkhaan, maar wel over de tweede iets verder rechts in het beeld. De meeste bezoekers hadden die niet gezien en dat was ook de bedoeling 😉 Ik heb het twee dagen later wel verduidelijkt in mijn tekst want zonder die wetenschap is het maar een banale foto die helemaal niet bij een camouflagereeks hoort.

Written by Koen

oktober 2, 2008 bij 6:48 pm

37 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ’t Beestje ziet zichzelf vast weerspiegeld in de lens en schrikt zich een hoedje, zo aan de oogjes te zien.
    Prachtopname Koen!

    TruusW

    oktober 2, 2008 at 6:51 pm

  2. Als ze zichzelf ziet in de lens dan denkt ze “Help! Een spin!”
    Hoe meer foto’s ik er van zie, hoe sympathieker ik ze ga vinden. Tenminste, als ze buiten blijven.

    Mijn blog wordt een remedie tegen arachnofobie!

    fotomart

    oktober 2, 2008 at 8:28 pm

  3. :-))
    even terug zou ik gillend je log uit zijn gevlogen maar ze worden steeds mooier,
    ik denk dat dat spinneke denkt. oeffff daar heb je koen weer,
    ik ga even een bakkie zetten dan drinkt íe gezellig met me mee, en zjoef weg is íe weer:-))
    wat een schitterende macro koen, je spin zit te lachen 🙂

    klaproos

    oktober 2, 2008 at 9:01 pm

  4. Haha, nooit gedacht dat spinnen er grappig konden uitzien.

    gekiekt

    oktober 2, 2008 at 9:03 pm

  5. Als ik die foto’s zie, krijg ik wel zin om ook een macrolens te kopen. Maar daar ben je natuurlijk niets mee zolang je die onooglijk kleine beestjes niet in het vizier krijgt. Dat lijkt me al een hele kunst. Prachtige foto is dit.

    Joris

    oktober 2, 2008 at 9:33 pm

  6. Gelukkig jij vraagt je dat soort dingen ook af. Wat zou zo’n beestje idd denken… Dat idee heb ik ook met koeien, wat zou er door hun hoofd gaan als ze daar de hele dag staan in de wei… Dit is weer een erg mooie foto, lekker scherp!

    Robbie Veldwijk

    oktober 2, 2008 at 10:57 pm

  7. Zo te zien kijkt de spin zeer verbaast naar een verschijning die in de spinnenwereld onbekend is: ene mens met één groot oog in zijn hoofd.

    Harry de Rooij

    oktober 3, 2008 at 12:19 am

  8. ‘Daar heb je ‘m weer’ zie je haar denken! 😉 Wat een prachtige scherpte zo recht op haar koppie! Zou ze je nu ook 4 dubbel zien met haar 8 oogjes?! :))

    MoniqueSamui

    oktober 3, 2008 at 4:35 am

  9. Ik vind dat het beest er zo precies schattig uit ziet.
    Heel knappe macro!

    pieterbie

    oktober 3, 2008 at 5:06 am

  10. mmmmmmmmmmmmmm lekker hapje voor mijn neus????????????
    knappe macro

    callemie

    oktober 3, 2008 at 6:42 am

  11. Nog nooit een spin op die manier gezien. 🙂

    David D

    oktober 3, 2008 at 8:02 am

  12. Een creatieve manier om de spin in beeld te brengen. Doorgaans zie ik foto’s die wel prachtig zijn qua detail, maar niets meer dan dat.
    Getipt door @oogsnoep en de moeite idd!!

    dP

    oktober 3, 2008 at 9:02 am

  13. Dat spinnetje denkt vast “Hé, da’s Koen !?” en ik loop gewoon even een straatje om 🙂

    Margrietgeniet

    oktober 3, 2008 at 9:04 am

  14. Dag Koen,
    Hij kijkt zo verschrikt….
    maar ja wat wil je ook met zo’n grote lens voor je neus!
    Mooie opname…
    Fijne dag
    gr.
    Ton

    Ton

    oktober 3, 2008 at 9:24 am

  15. Laat ze in het echt maar klein want zo…amai. Knappe foto.

    Jim

    oktober 3, 2008 at 10:18 am

  16. “verdorie, mijn haar ligt net niet goed vandaag”.

    Deze staat er schitterend op!

    centrocampista

    oktober 3, 2008 at 11:34 am

  17. Bijzonder standpunt, en lekker scherp op de oogjes.
    Die denkt waarschijnlijk, daar staat een biefstuk waar ik jaren mee wegkan;-)

    roysfoto

    oktober 3, 2008 at 11:49 am

  18. Weer een prachplaat en ik mag er zelf gewoon niet aan denken wat ze zouden denken over ons.

    Xray

    oktober 3, 2008 at 12:37 pm

  19. Prachtig die denk vast wat of wie is eenoog die mij aanstaard.
    Fijn weekend.

    Frans

    Frans

    oktober 3, 2008 at 1:55 pm

  20. In jouw macro’s krijgt zo’n spin zowaar een gezicht en wordt ie net iets minder eng. Mooi met die wazige gele dingetjes.

    Karina

    oktober 3, 2008 at 2:11 pm

  21. Mooie macro. Prima compositie en mooi scherp op de ogen. Je zou bijna gaan denken dat ze maar twee, bijna menselijke, oogjes zouden hebben.

    André

    oktober 3, 2008 at 3:49 pm

  22. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de ‘Klik’ … spelbreker,
    die loopt nu met mijn wonderspiegel weg.

    Waaaauw Koen dit is een buitengewoon prachtige foto van zo’n klein spinnetje!
    Knap scherp!
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    oktober 3, 2008 at 4:12 pm

  23. Wat een grappige spin… Vreemd dat een macrolens ineens een hele andere kijk geeft op die insecten. Tof beeld!

    Bart Werbrouck

    oktober 3, 2008 at 5:36 pm

  24. Nou wat hij denkt weet ik ook niet, maar hij lijkt niet erg enthousiast. Neemt niet weg dat dit ook weer een perfecte macro is. Zo leuk, al die oogjes!

    Steffie

    oktober 3, 2008 at 6:07 pm

  25. Hey Koen, jouw wereldje is wel erg klein geworden maar wat een beelden tover je ons voor!
    ‘K Heb geen aversie tegen spinnen maar als ik zo in z’n snoet kijk…tja, ‘k weet ’t niet meer zo heel zeker.. ;-
    Schitterende fotografie! Da’s zeker!

    René

    oktober 3, 2008 at 6:54 pm

  26. ik heb nog nooit zo’n spin gezien. Raar kopje.
    Mooie foto
    grt manu

    Manu

    oktober 3, 2008 at 8:29 pm

  27. Koen,
    Je onderwerpen worden steeds maar kleiner,maar mijn bewondering voor je fotografisch werk steeds maar groter. Knap werk.

    nmr

    oktober 3, 2008 at 8:36 pm

  28. wat een griezel zeg, maar wel s c h i t t e r e n d geschoten 😉 !

    MJ

    oktober 3, 2008 at 8:37 pm

  29. prachtig al die macrootjes
    nog een fijn weekende
    toedeloe

    hildeke

    oktober 4, 2008 at 4:22 pm

  30. hij houd je met al zijn 8 oogjes in de gaten
    en hoopt dat dat grote enge ding niet ècht gaat aanvallen 🙂
    schitterende macro!

    ~~Seraka~~

    oktober 4, 2008 at 9:45 pm

  31. Hij/zij gaat gewoon gewillig op de foto en weet dat hij/zij er goed zal op staan 😉 🙂

    tati

    oktober 4, 2008 at 11:03 pm

  32. Hij denkt: “Ik zie dat ik me nodig moet wassen want ik heb vreselijk geknoeid met stuifmeel”!
    Het lijkt zo wel een soort van gezichtje met ogen neus en mond, schitterende macro!

    Ank

    oktober 5, 2008 at 11:04 am

  33. Helemaal geweldig Koen en zo prachtig scherp!

    boomkruiper

    oktober 6, 2008 at 9:29 am

  34. Ik heb geen flauw idee wa hij zou denken.
    Maar ik denk wel, nee ik weet het zeker, dat je weer een prachtige foto hebt afgeleverd.

    Houdoe

    Jacky

    oktober 6, 2008 at 8:53 pm

  35. OMG ! nu krijg ik zeker nachtmerries !!!! beurk ! allé wel een mooie foto hoor daar niet van maar spinnen …zie ik liever niet zo in close up 😉

    pauline grossen

    oktober 7, 2008 at 8:17 pm

  36. Grappig! Deze is beslist een bodybuilder met stevige bovenpoten 😀

    moekemicheline

    oktober 9, 2008 at 6:52 am

  37. Echt geweldige spinnenfoto’s op je log!

    Daisy

    oktober 9, 2008 at 8:43 pm


Geef een reactie

