Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Luik (liège)

with 13 comments

Edit 30/11/2017: meer info over de allernieuwste uitgave: ‘Fotogeniek Vlaanderen, 125 toplocaties voor de natuur-en landschapsfotograaf’: Hier klikken

Fotogeniek Vlaanderen_boek 3D

Het wordt beslist geen reeks over Luik. Daarvoor moet ik zeker de stad nog eens bezoeken, maar door de vele reacties van gisteren vond ik het gepast om nog een drietal extra beelden te tonen.

Hier nog een derde zicht van de Montagne de Bueren.  Bijna bovenaan  heb je al een vrij mooi zicht over Luik. Als je dan nog een enkele honderd meters verder (en wat hoger) op de parking van de Citadel (nu een ziekenhuis) komt heb je een prachtig beeld over de stad en de Maas.

luik-40extra.jpg

Luik heeft ook vele verrassende pleintjes en monumenten.

luik-20extra.jpg

In het historich centrum kan je een gezellig terrasje bezoeken!

luik-26extra.jpg

Dit jaar breng ik zeker en vast nog een echte reeks over Luik. Onbekend is onbemind!

Meer foto’s van Luik vind je hier

Written by Koen

maart 19, 2008 bij 8:19 am

13 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zeker een stad om meer van te laten zien, denk dat de meesten ‘m alleen
    kennen van de vogelsmarkt, zoals ik 😉 Prachtige gekleurd kerkje staat
    daar trouwens, heel mooi standpunt in de foto, en de terrasjes zijn
    ook heel uitgenodigend.

    Monique

    maart 19, 2008 at 8:32 am

  2. Dag Koen,
    Inderdaad mooie pleintjes en terrassen, zie ik.
    Toch weer eens een keertje naar toe gaan om de
    stad te bekijken.
    Een bijzondere kerk heb je vastgelegd.
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 19, 2008 at 8:46 am

  3. Ik moet er toch eens naar toe hoor. Ik was er een paar weken terug, maar goed, een bedrijfsbezoek op een industriepark, geen tijd in ’t stad in te trekken.
    Ziet er meer dan de moeite uit, mooi huisje in die eerste foto.

    pieterbie

    maart 19, 2008 at 9:00 am

  4. Niet alleen die pitoreske dorpjes breng je zo mooi in beeld, ook de grotere steden leg je op een verbluffende wijze vast. Ik kwam nog nooit in Luik maar krijg er bij deze foto’s wel zin in. Dus: opdracht geslaagd, Koen!!!

    Xray

    maart 19, 2008 at 9:03 am

  5. De stad ziet er toch beter uit dan ik had gedacht.

    serews

    maart 19, 2008 at 12:56 pm

  6. wat leuk, dat je ons nog wat meer laat zien. Dat pleintje…wat heb je die mooi genomen. Schitterend en dat terrasje…ja…daar moest ik ook maar eens neerstrijken

    Margrietgeniet

    maart 19, 2008 at 12:58 pm

  7. Zijn weer leuke beelden van een mooi stadje denk ik zo!

    Robbie Veldwijk

    maart 19, 2008 at 2:23 pm

  8. O die trappen ken ik. Met mijn hoogte vrees ben ik er heel voorzichtig af gelopen. Wel heel mooi daar.

    els

    maart 19, 2008 at 8:22 pm

  9. Denk dat ik daar ook eens naar toe ga.

    Martine

    maart 19, 2008 at 10:45 pm

  10. Koen, persoonlijk zou ik liever naar Charleroi, Luik, Brugge enz. afzakken dan naar het Hallerbos (zie andere post). In het bos ga ik lopen, natuurfotografie is niet mijn ding, ik hou meer van reeksen zoals je ze hier van Luik toont. Ik ben er nog nooit geweest trouwens… foei 😦

    Serge

    maart 20, 2008 at 1:04 pm

  11. Wil geen grote spelbreker zijn, maar ik ga vlak bij dat kerkje wonen (stukje rechtdoor en plein over) en dat is nét buiten het ‘toeristische’ centrum. En daar is het lang zo mooi niet meer….. helaas. http://lisainluik.wordpress.com/2008/08/30/aan-de-burgemeester-van-luik-willy-demeyer/

    Je bent geen spelbreker hoor, Lisa. Dat is nu éénmaal fotografie…je kan de lelijke plekjes er uit filteren. Ik wil gewoon ook aandacht schenken aan de mooie kantjes van Luik en meer algemeen van ons hele landje.

    lisainluik

    augustus 31, 2008 at 3:31 pm

  12. Mooie foto’s van Luik, woon er zelf sinds een 2-tal jaren en het bevalt heel goed, de stad heeft vele mooie plekjes, maar inderdaad ook buurten waar nog veel werk aan de winkel is.

    LIEVE

    oktober 29, 2008 at 9:36 pm


Geef een reactie

