Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Het allermooiste wat er te zien is in Vlaanderen? Morgen!

with 27 comments

Reeds drie jaar trek ik door heel ons landje op zoek naar fotogenieke plaatsen, maar als je mij nu vraagt wat ik het allermooiste vind in Vlaanderen dan kan ik daar natuurlijk niet echt op antwoorden. Er zijn teveel factoren die een rol spelen en het is allemaal zo subjectief. Zeker op stedelijk gebied is er trouwens keuze te over en kunnen we zelfs op mondiaal vlak een stevige rol meespelen. Niet voor niets zijn bv. de begijnhoven en belforten beschermd door Unesco en is zelfs heel de binnenstad van Brugge sinds 2000 gepromoveerd tot werelderfgoed!

Heel wat moeilijker wordt het op gebied van landschappen en natuurgebieden. Het allermooiste dat Vlaanderen op landschappelijk gebied te bieden heeft zou toch iets moeten zijn dat z’n gelijke niet kent in de rest van de wereld? Bestaat er wel zo iets? Ja! Althans volgens mij wel . Er is een plaats waarmee je elke buitenlandse bezoeker in vervoering mee kunt brengen… Velen kennen het en toch zal de grote meerderheid van de Belgen en Nederlanders het nog niet gezien hebben. Nieuwsgierig??? Morgen verklaar ik mij nader (voor de spanning), maar als er iemand is die een vermoeden heeft…pen het neer a.u.b! (wie weet komt daar nog een interessante tip uit! )

Edit 15:00 Een eerste tip:    ‘een drietal weken’ 😉

Edit 21:30 Een tweede tip:  ze zijn met miljoenen !

Written by Koen

maart 19, 2008 bij 9:49 am

Geplaatst in landschappen

27 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vind ik moeilijk om op te antwoorden, het is natuurlijk heel subjectief.
    Volgens het Nieuwsblad is de mooiste plek van Vlaanderen Michelbeke, natuurlijk.

    pieterbie

    maart 19, 2008 at 9:55 am

  2. Je maakt me heel benieuwd.
    Voor mij persoonlijk blijft het “ons zeetje”.

    Xray

    maart 19, 2008 at 10:28 am

  3. Een bekende plek waar niet veel mensen komen? Ik zou ’t niet weten, moet dan wel heel moeilijk bereikbaar zijn 😉

    @Monique: ik heb mij een beetje verkeerd uitgedrukt! Er komen wel degelijk héél veel mensen daar naar toe. Maar laat ons zeggen, van de 25 miljoen Belgen en Nederlanders heeft de overgrote meerderheid het nog niet gezien 🙂

    Monique

    maart 19, 2008 at 10:40 am

  4. Als racefan is erg natuurlijk maar één plek in Belgie die er toe doet, eau rouge op het circuit van spa. verder ben ik helemaal weg van Gent, echt een hele mooie stad.

    @ Serews: Gent is inderdaad prachtig, maar je moeten het zoeken in natuur en landschap.

    serews

    maart 19, 2008 at 12:55 pm

  5. Ik heb geen idee, maar ik kom morgen zeker kijken

    Margrietgeniet

    maart 19, 2008 at 1:01 pm

  6. Voor mij is dat ook de zee, en dan zeker de stukjes waar de bouwwoede nog niet heeft toegeslagen. Allez, een gokje dan maar. Om in de kust-sfeer te blijven: het Zwin?

    @ Steven: ’t Zwin vind ik ook prachtig, maar zoals ik zei bedoel ik iets dat z’n gelijke in de wereld niet kent… ( of toch bijna…)

    s.goovy

    maart 19, 2008 at 1:58 pm

  7. Ik denk ook dat het heel erg lastig is om te kiezen het is ook allemaal zo mooi. Veel hetzelfde maar toch dan net weer anders dat maakt het dan denk ik zo moeilijk.

    Robbie Veldwijk

    maart 19, 2008 at 2:28 pm

  8. Ik zou denken aan onze typische en enig, pittoreske, verscholen en kleine Vlaamse dorps-landschappen… Koen, je maakt ons alvast razend benieuwd…

    Erik O,

    maart 19, 2008 at 2:53 pm

  9. de Oude Leie

    nyklyn

    maart 19, 2008 at 3:26 pm

  10. Toch al leuke antwoorden…
    Een eerste tip: ‘een drietal weken’ 😉

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    maart 19, 2008 at 3:30 pm

  11. Hallerbos?

    @ Steven: 🙂

    s.goovy

    maart 19, 2008 at 4:04 pm

  12. Je maakt het ons wel erg moeilijk en de spanning loopt daardoor met de minuut op 😉
    Ben heel benieuwd wat er uit jouw bus komt rollen!

    René

    maart 19, 2008 at 4:20 pm

  13. Gokje: de mergelgrotten ?

    Kris

    maart 19, 2008 at 6:18 pm

  14. Om je tip te volgen “een drietal weken”,ben ik er drie terug gegaan en dan kom ik in Gent of Brugge uit. Volgens mij moet het dan Brugge zijn. Lokt jaarlijks vele buitenlandse toeristen en toch zijn er veel Belgen en Nederlanders die er nog niet geweest zijn.

    @ Jimmy: niet zo slecht gezien…

    Jimmy

    maart 19, 2008 at 8:00 pm

  15. dag koen,

    da’s een heel moeilijke vraag,
    maar als ik het antwoord zou mogen geven en men het op zou volgen,
    dan zou ik zeggen,
    “héél belgie” moet op de lijst want de natuurgebieden en dorpen die ik bezoek lijken zo uit sprookjesboeken te komen,

    belgie is zó mooi,ik weet het niet,maar ik kom kijken.

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    maart 19, 2008 at 8:08 pm

  16. haha,nu ben ik hartstikke nieuwschierig.

    els

    maart 19, 2008 at 8:24 pm

  17. een drietal weken terug of binnen een drietal weken
    miljaar miljaar das moeilijk

    wacht ik ga nog eens lezen
    bon we kennen het maar we hebben het nog niet gezien
    ik weet het
    je tuin iedereen kent een tuin maar jouw tuin niet hahaha
    tes a graptche hé pol
    ben benieuwd om hoe laat post je????????

    @ Callemie: mijn tuin het mooiste wat er te zien is in Vlaanderen? Was dat maar zo! Kent wel z’n gelijke niet in de wereld en in die zin een goede gok 🙂 Ik post morgenochtend. Verwacht niet té veel he! De foto is niet zo geweldig (wel mooi vind ik), maar de plaats… blijf ik uniek vinden! Gegarandeerd ga ik veel bloggers overtuigen om daar ook eens heen te gaan!

    callemie

    maart 19, 2008 at 9:12 pm

  18. Het zal me benieuwen waar je morgen mee komt, spannend.
    Er zijn zoveel mooie plaatsen daar.
    Tot morgen.

    Tiny

    maart 19, 2008 at 9:31 pm

  19. @ iedereen: Leuke antwoorden en gokjes zijn hier al uitgekomen!
    Nog een tip? Ze zijn met miljoenen!

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    maart 19, 2008 at 9:41 pm

  20. Natuurlijk is de Oude Leie voor mij het mooiste stukje Vlaanderen, maar ik denk niet dat je dat bedoelde. Drie weken? Misschien iets dat gedurende drie weken mooi is? En dan denk ik aan de heide, waar miljoenen paarse bloempjes bloeien en waarschijnlijk miljoenen bijtjes zoemen. Of toch 3 weken terug? Gent, Brugge, wat is daar met miljoenen? Azalea’s? Of het Zwin met miljoenen vogels? Het Meetjesland? Het verdronken land van Saaftingen? Pff Koen,niet te doen! Er is zo veel!

    Martine

    maart 19, 2008 at 10:58 pm

  21. Het zal dit wel niet zijn, maar toch een gokje wagen. 🙂
    Boshyacinten in Hallerbos. Zijn er toch miljoenen (‘k heb ze wel niet allemaal getelt) en bloeien maximum een drietal weken. Momenteel komen (staan) de bosanemomen in bloei. Juist een fototje ervan gepost.

    @ DM: 😉

    dmpictures

    maart 19, 2008 at 11:02 pm

  22. Ik wou nog vlug een idee opschrijven, maar dmpictures is me net voor. Staan die bloemetjes niet over drie weken in bloei?

    @ Martine: 😉

    Martine

    maart 19, 2008 at 11:11 pm

  23. de spanning stijgt!… ik doe een gokje: het Hallerbos?

    MJ

    maart 20, 2008 at 7:33 am

  24. dat had iemand al gezegd , s.goovy ! ,dus dit wou ik niet schrijven omdat jeer geen reactie op schreef
    maar zou he dan toch zijn ahaaaaaaaaa
    ik ben dus al hier maar jij nog niet !
    en ja hallerbos is prachtig als alle bloempjes bloeien!

    callemie

    maart 20, 2008 at 7:43 am

  25. ah ja nu zie ik tip 2
    zeker en vast
    hallerbos , was er dinsdag hahahahahahahahaha

    callemie

    maart 20, 2008 at 7:45 am

  26. Koen, je maakt me nieuwsgierig.
    Ik kom morgen zeer zeker kijken!
    gr.
    Ton

    Ton

    maart 20, 2008 at 8:14 am

  27. helaba koen komaan jongen
    nu moet ik gaan werken dus zal ik straks komen piepen
    ben benieuwd zenne

    callemie

    maart 20, 2008 at 8:34 am


Geef een reactie

