Kattenstoet (3)

De Ieperse kattenstoet is zeer populair in Japan en wordt er zelfs uitgezonden op televisie. Het krioelde dan ook van Japanse toeristen en journalisten in de stad. Ik kreeg zelfs even de gedachte om daar een aparte reeks over te maken want ze vallen toch wel erg op hoor 😉

01

Maar goed, het was een gezinsuitstapje en we kwamen voor de stoet die we uiteindelijk net buiten de stadsmuren gevolgd hebben. De volledig reeks kan je later op de website zien onder de rubriek evenementen. Hier volgen nog enkele snapshots en sfeerbeelden

Poezenfanaten onder het publiek

DSC_1732

vliegende lekstokken

04

 

05

Poezen bij de vleet maar dé publiekstrekker blijft Reus Cieper…

DSC_0280

en Minneke Poes

DSC_0288

Fascinerend is de doortocht van de stoet onder de Menenpoort. Dan pas zie je hoe reusachtig dit monument wel is.

DSC_2040bis

Tenslotte nog een beeld van de stoet vanuit de Menenpoort in de richting van het de Grote Markt waar het feest echt kan beginnen: kattenworp, heksenverbranding, vuurwerk, enz. 

DSC_2049bis

Maar wij gingen rond 18:00 naar het verre Leuven terug. De hele reeks waaronder de talrijke praalwagens en groepen in prachtige klederdracht zie je later op fotogeniek Belgie

Auteur: Koen

www.koendelanghe.com

14 gedachten over “Kattenstoet (3)”

  1. Ben serieus wat foto’s komen bijkijken en heb uiteraard niets dan knappe foto’s gezien. De meest aangrijpen was die van de tulpen uit medeleven,wetend wat er echter zit.
    Groetjes

  2. Zeer knappe reeks. Die ene Japanner op de eerste foto ziet eruit als een kat, hij mag er zijn. En die twee madammen met hun luipaardenvel, om de krampen van het lachen te krijgen. Schitterend!

  3. Hallo
    Nou deze srie ziet er prachtig uit.heel mooi.
    Vraag: hoe komt het nou dat ik om de foto´s een gekluirde rand heb, en hoe krijg ik hem weg,
    graag hoor/lees ik van jou.
    Groet
    Fred

  4. vliegende lekstokken 🙂 ( lollies zeggen ze hier)

    en poezelige poesjes in poezelige kleedjes:-)
    wat een speciale ontmoetingen heb jij koen 🙂
    we zouden familie kunnen zijn:-)

  5. Dat is een bijzonder evenement. Ik had er nog nooit van gehoord maar dankzij deze pracht serie ben ik helemaal op de hoogte. Gezellige poezenstoet. En leuk die belangstelling helemaal uit Japan.

  6. Heel bijzonder, die tweede foto jaagt mij de stuipen op het lijf: kom dat tegen tussen donker en klaar.
    Ik zie dat je er ook in slaagde van een oude vriend van mij in beeld te brengen:

    Ik vraag mij ook af of je de snoezepoezen niet te pakken kreeg op foto:

  7. Dat Japannertje linksboven had ik ook in het vizier. Mooie foto. Maar het lukte mij niet er een goede shoot van te maken. Hij viel me op door zijn Play boy outfit. Heb trouwens ook honderden foto’s kunnen maken van diezelfde Kattenstoet. Helaas zijn deze nog niet op deze site van me te zien. Ben nog maar pas op WordPress en nog wat zoekende.

Plaats een reactie