Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Koekelberg

with 17 comments

Voor zowat iedere Belg moet dit beeld bekend overkomen.  De basiliek van Koekelberg vanuit de grote ring rond Brussel.  Vooral het contrast met de lelijke appartementsgebouwen is opvallend en ergens toch ook wel fotogeniek. Foto’s vanuit die hoek zie je zelden of nooit want parkeren op de ring mag uiteraard niet.  Enkele weken geleden viel het licht bijzonder mooi op het monument.

Brussel 200

En de koetjes waren weer van de partij. Eerst wat schuchter… toch een wat vreemde situatie voor hen want in die richting zien ze dagelijks alleen maar tienduizenden auto’s passeren.

Brussel 205

Dan, nieuwsgierig zoals steeds, kwamen ze me begroeten. Toch wel koddige dieren vind ik .

Koe 75

Written by Koen

mei 14, 2009 bij 11:41 am

Geplaatst in landschappen

Tagged with , ,

17 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heb jij dan altijd wat lekkers voor de koeien bij om ze te lokken? Het lijkt erop dat je in het gras gelegen hebt 😀
    Maar zoals steeds: mooi!

    moekemicheline

    mei 14, 2009 at 1:24 pm

    • Ik ben een stier als sterrenbeeld. Misschien helpt dat een beetje…

      • Dan ben je ergens rond deze periode jarig. Alvast proficiat, want ik ken de juiste datum niet.

        fotomart

        mei 14, 2009 at 6:22 pm

      • 😀 dat zal het zijn! Of je verjaardag al voorbij is of nog moet komen: proficiat!

        moekemicheline

        mei 15, 2009 at 8:10 am

  2. kostelijk prachtig koeiebeeld, die nr 3!!

    erik O,

    mei 14, 2009 at 1:52 pm

  3. Wat een mooi licht heb je in deze foto’s weten op te vangen. Ik vind vooral de derde foto erg mooi door het licht en het standpunt.

    Robbie Veldwijk

    mei 14, 2009 at 2:35 pm

  4. Ik ga toch eens uitpluizen hoe je daar komt, want ik veronderstel dat je natuurlijk niet op de ring geparkeerd staat. Als ik daar langs rij , dan denk ik vaak ‘wat een prachtig zicht!”, maar in enkele luttele seconden ben je daar voorbij gereden.

    fotomart

    mei 14, 2009 at 6:24 pm

  5. Ik ben jaren gepasseerd op die plek op de ring en altijd gedacht “hier moet ik eens foto’s komen nemen”. Maar jij bent me te snel af 🙂 Ik denk wel dat ik ook zou kunnen uitpluizen hoe je er kan geraken…

    Serge Van Cauwenbergh

    mei 14, 2009 at 9:16 pm

  6. Inderdaad een heel mooi licht op de basiliek.

    pieterbie

    mei 15, 2009 at 6:30 am

  7. wat een prachtig licht! ook die koetjes genieten ervan! TOF!

    MJ

    mei 15, 2009 at 6:57 am

  8. fantastisch licht zeg! Maar je moet het maar doen om het licht te “vangen”! Mooi, mooi, mooi!

    Jürgen Doom

    mei 15, 2009 at 7:26 am

  9. Raymond bezingt de basiliek van Koekelberg in Vlaanderen Boven.
    Ja die van Koekelberg!

    Een heerlijk nummer en nu zie ik dan eindelijk die van Koekelberg.
    Waarvoor dank Koen 😉
    Het contrast is inderdaad niet mals.
    Maar gelukkig staat het mooiste in het midden.

    Houdoe

    Jacky

    mei 15, 2009 at 10:09 am

  10. Koen, zeer prachtige beelden! Het licht is schitterend en ja de koeien komen natuurlijk graag eens kijken wat een stierke in huis heeft LOL.
    @je mag mij dat trucje ook eens uitleggen, allang gezocht om te fotograferen maar mij niet gelukt.

    Joke

    mei 15, 2009 at 4:50 pm

  11. Contrast met de lelijke appartementsgebouwen zeg je, maar zo mooi vind ik die basiliek toch ook niet.
    Wel een mooie, originele foto van het gebouw.
    Fraai licht.

    gekiekt

    mei 16, 2009 at 8:39 pm

  12. Echt hilarisch om een wei met koeien tegen te komen vlak na het binnenrijden van Brussel. Leuke opnamehoek trouwens die laatste. Mooi avondlicht en onheilspellende wolken.

    Tim De Weerdt

    juni 4, 2009 at 3:44 pm

  13. Ik ben zot van deze reeks! Maar ik ben precies niet alleen! 🙂
    Prachtig!

    Sine Metu

    augustus 18, 2009 at 10:50 pm


Geef een reactie

