Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Toch geen siamese tweeling…

with 8 comments

Even een rechtzetting. Wat je zag op de vorige foto was gelukkig niet wat het leek.  Ik vond het een grappig beeld omdat ik wist wat er gaande was. Als je natuurlijk echt dacht dat het hier om een vergissing ging van moeder natuur, dan lijkt het inderdaad een verschrikkelijk beeld. Maar hoe zit het nu in elkaar? Wel, de voorste kuiken peddelde naar links, maar merkte plots dat moeder langs kwam met vers voedsel. Het wou zich dus halsoverkop, bijna met een backflip, omdraaien waardoor het lijfje onder water kwam.

Of hoe een foto kan bedriegen…

Hier nog een foto van de moeder met haar kuikens, gezond en wel. Overigens net als de vorige foto in de regen gefotografeerd.

Written by Koen

juni 12, 2012 bij 3:07 pm

Geplaatst in Natuurfotografie

Tagged with

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja koen helemaal begrepen hoor,het beeld was al raar maar dacht het is waar, dit is een leuke foto van de waterhoentjes,, en zo weer kijken naar voetballen ..gr cees,,

    ceesvandepanne

    juni 12, 2012 at 3:11 pm

  2. Ik vroeg me al af of dat bij vogels eigenlijk wel voorkomt Siamese Tweelingen, maar ja als je het ‘bewijs’ voor je ziet ;0)

    Ank

    juni 12, 2012 at 3:30 pm

  3. Wat een geruststelling. Dit beeld oogt toch beter hoor!🙂

    Mark Mendonck

    juni 12, 2012 at 3:37 pm

  4. Ik had vanaf het begin mijn twijfels….dat ik daarom dacht dat het niet echt was heeft te maken met een foto die ik verleden jaar maakte van een giraf..die bleek 2 koppen te hebben maar ik wist dat de dieren naast elkaar stonden..op een gegeven moment was maar 1 lichaam te zien met de normale 4 poten maar met 2 koppen.Ja een foto kan enorm bedriegen.Gelukkig maar.

    natuurfreak

    juni 12, 2012 at 3:49 pm

  5. Het is een zeer mooi natuurbeeld!

    Mijnnikonenik

    juni 12, 2012 at 5:34 pm

  6. wahahhahaa gelukkig maar voor het beestje koen:-)

    klaproos

    juni 12, 2012 at 8:32 pm

  7. Haha!! Het was ook wel erg bizar, blijft desondanks geweldige foto en ook deze mag er wezen!

    Yvonne

    juni 13, 2012 at 4:15 pm

  8. het zag er “echt” uit.

    pieterbie

    juni 14, 2012 at 5:02 am


Geef een reactie

