Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Brussel, Kaaienwijk

with 4 comments

Gisteren op de laatste zomerse dag genoten van de sfeer rond het Sint-Katelijneplein in Brussel. De voorgevel van de gelijknamige kerk werd onlangs mooi opgepoetst en schitterde in het herfstzonnetje.04

Onbekend is onbemind. Een gezegde dat zeker geldt voor een stad als Brussel. Hoeveel Vlamingen kennen onze hoofdstad eigenlijk? Ik moet toegeven dat ik de laatste jaren er niet meer geweest ben. Maar onder invloed van een facebookvriend die regelmatig  leuke sfeerbeelden neemt vanuit één of ander gezellig terrasje begon het de laatste tijd te kriebelen.Het besef dat we gisteren wel eens van de laatste zomerdag konden genieten deed we halsoverkop besluiten om naar onze hoofdstad te trekken. Met camera uiteraard😉 Rond 13:00 uur liep ik dan in de buurt van de Vismet en het Sint-Katelijneplein.

Ik moet zeggen dat ik bijzonder aangenaam verrast werd door het grote aantal toeristen, de mooi opgepoetste monumenten, de culinaire geuren, de gezellige terrasjes en bovenal… de zeer aangename sfeer die er hing. En dat in een stukje Brussel die ik helemaal niet kende.

Enfin, ik was dus aangenaam verrast. Dat smaakt naar meer! Ik heb nu vastgesteld dat de binnenstad van Brussel onderverdeeld wordt in 9 wijken. Met name Kaaienwijk (waar ik gisteren rondliep), Jacqmail-Broekwijk, Vrijheidswijk, Koninklijke wijk, Zavelwijk, Lemonnier-Zuidwijk, Centrumwijk en de Zennewijk. Ik heb me voorgenomen om ze allemaal te verkennen en ga er dus 9 dagen voor uittrekken. Wellicht verdeeld over twee jaar. Jawel, Brussel heeft me erg gecharmeerd!

10-bis

Written by Koen

oktober 5, 2014 bij 6:55 pm

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ga je serie zeker volgen,ik ben dit jaar al 2 keer in Brussel geweest,leuke stad.
    Gisteren naar Brugge geweest daar was het ook heel druk en gezellig.
    Groetjes Co

    Co Mens

    oktober 5, 2014 at 7:50 pm

  2. wow, ik dacht eerst dat je de voorkant van de kerk gefotoshopt had. Ik herkende het nauwelijks. Daar hebben ze echt werk van gemaakt. Ik ga daar af en toe iets eten over lunchtijd. Mijn kantoor is daar niet zo ver vandaan. Heel regelmatig is dat bij de Italiaanse traiteur op de hoek.
    Er is inderdaad veel te ontdekken. In een periode waarin de werkdruk doenbaar was ging ik tijdens de zomer af en toe eens mijn neus buiten steken over de middag om wat fotootjes te maken.
    Zeker wanneer er open lucht kunst initiatieven waren.

    pieterbie

    oktober 6, 2014 at 2:08 pm

  3. Ben kortelings ook nog eens in Brussel geweest en ik herkende het bijna niet meer.Proficiat ook met je artikel in” Shoot “over de Limburgse mijnstreek.Fantastisch fotoreportage.

    natuurfreak

    oktober 6, 2014 at 11:39 pm

  4. Prachtige foto’s maakt u iedere keer. Bij uw rondje Brussel is het zeer de moeite waard om de basiliek op de Koekelberg te bezoeken.Wij waren in de herfstvakantie daar.

    Yvonne Boerma

    december 28, 2014 at 12:39 pm


Geef een reactie

