Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Raadsel 2

with 11 comments

En hier dan het tweede raadsel! Je kan terug een exemplaar winnen van het Vlaanderen Vakantielandboek ‘de mooiste natuurwandelingen’ met teksten van Michael Cassaert en fotografie van mezelf. De eerste die me kan zeggen in welke stad of (deel)gemeente onderstaande foto werd genomen is de winnaar! Let wel, de wedstrijd loopt gelijktijdig met mijn facebookpagina waar de vraag eveneens werd gesteld. Ik ben echt benieuwd, want ik heb geen idee of dit nu een gemakkelijke dan wel moeilijke vraag is…

Written by Koen

maart 5, 2012 bij 4:25 pm

Geplaatst in Limburg in beeld

Tagged with , , , ,

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik zou het echt niet weten maar ben getroffen door zoveel schoonheid en mystiek in deze foto
    Zou de petrochemie in Tessenderloo kunnen zijn.

    natuurfreak

    maart 5, 2012 at 4:53 pm

  2. Ik dacht aan Doel…

    luyckx miranda

    maart 5, 2012 at 5:34 pm

  3. Mooi! Ik denk aan BASF Antwerpen.

    LIEVE

    maart 5, 2012 at 6:54 pm

  4. Nog niemand heeft het juiste antwoord kunnen raden (ook niet op facebook)
    Eerste hint en eentje die echt kan tellen… ik sta dus in een Vlaamse gemeente, maar de fabriek die je in de verte ziet ligt in Wallonië! Ik vraag dus de naam van die Vlaamse gemeente. Indien nodig volgt morgen de twee hint (en die zullen sommigen wellicht heel verrassend vinden!)
    De reeds geven antwoorden op facebook zie je hier:

    Koen

    maart 5, 2012 at 9:52 pm

  5. Het antwoord werd inmiddels geraden op facebook:
    De foto werd in Moelingen genomen. De derde hint zou dit geweest zijn: de foto werd genomen in Vlaanderen, de fabriek in de verte ligt in Wallonië en- nu komt het- de boom staan in… Nederland. Dit kan in feite alleen maar in de gemeente Moelingen (Voeren). Geografisch gezien is dit wel heel bijzonder omdat Vlaanderen toch wel verondersteld wordt om tussen Nederland en Wallonië te liggen😉, maar daar aan de Grensmaas kronkelt de grens wel een beetje bijzonder. Ik sta op een parking langs de Schansweg en fotografeerde in noordwestelijke richting. Tussen de boom en de fabriek ligt dus de Maas. Er hangt daar wel regelmatig een mistbank. De foto werd genomen met een 300 mm telelens

    Koen

    maart 5, 2012 at 10:59 pm

  6. Een schitterende foto waar ik vol bewondering zit naar te kijken!

    mijnnikonenik

    maart 6, 2012 at 8:05 pm

  7. Ik zou “Voeren” gezegd hebben, maar dat zou niet helemaal precies geweest zijn.
    Heel speciale foto, proficiat aan de winnaar.

    pieterbie

    maart 7, 2012 at 6:01 am

  8. eerste prijs een Wandeling in voeren?🙂
    hier spreekt het contrast tussen natuur en industrie, als het ware twee werelden

    manuscripten

    maart 7, 2012 at 2:32 pm

  9. 3 vliegen in één klap🙂

    boomkruiper

    maart 8, 2012 at 3:32 pm

  10. surrealistisch knap beeld !

    Xray

    maart 9, 2012 at 8:46 pm


Geef een reactie

