Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Ijskap

with 18 comments

Nog een paar foto’s! Al is het maar om nog eens te bevestigen dat je hier geen sneeuw ziet zoals sommigen dachten, maar wel bevroren zeewater… Ik denk dat we weer 20 jaar kunnen wachten tot we nog eens dergelijke taferelen kunnen zien onze Belgische kust. In de verte zie je Knokke.

En hier een zicht op de haven van Zeebrugge. Leuk is vooral de diversiteit van de ijsplaat. Waar je ook maar ging wandelen, het was iedere keer anders. Hier zie je bijvoorbeeld duidelijk een golfstructuur in het ijs.

Terwijl je hier precies op een zoutmeer liep.

De ijskap was op sommige plaatsen meer dan 30 cm dik!

Written by Koen

februari 13, 2012 bij 3:24 pm

18 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. SUPER!!! Wat geweldig dat je hier nog meer foto’s van laat zien en wat zou ik dit graag in het echt willen zien en ervaren en natuurlijk fotograferen. Ik hoop dat je een waardeloze voorspeller bent hoor, want 20 jaar wachten op een dergelijke winter dat wil ik niet!!!!!

    ankpot

    februari 13, 2012 at 3:34 pm

  2. onbeschrijfbaar mooi! Thank you !

    D'haese

    februari 13, 2012 at 4:25 pm

  3. En dat is onze Belgische kust ? Indrukwekkende beelden !

    AmaZony

    februari 13, 2012 at 4:43 pm

  4. Super beelden Koen.Zo ongewoon dat het een fata morgana lijkt..ik vond het spijtig dat ik er niet naar toe kon maar ben heel tevreden met wat je ons toont

    natuurfreak

    februari 13, 2012 at 4:49 pm

  5. ben je zeker dat dit de Belgische kust is ? net de noordpool🙂

    mich

    februari 13, 2012 at 5:09 pm

  6. Hopelijk moeten we hier geen 20 jaar op wachten voor we dat nog eens kunnen zien. Ik geniet van je foto’s, maar ik zou het ooit toch eens in real life willen zien, dit jaar ben ik spijtig genoeg niet tot aan de kust geraakt.

    (D)OCULAR

    februari 13, 2012 at 5:32 pm

  7. Echt cool, en ik maar denken dat zout water niet kon bevriezen, dik mis ja.
    Machtige breedhoek-beelden.

    kris luckermans

    februari 13, 2012 at 8:00 pm

  8. fantastisch om te zien koen, jij zult je ogen wel uitgekeken hebben:-)
    wat lijkt me dat onwijs gaaf

    klaproos

    februari 13, 2012 at 10:57 pm

  9. Nu kan ik eindelijk over water lopen. Het zijn droombeelden Koen zo mooi!

    boomkruiper

    februari 13, 2012 at 11:35 pm

  10. Gave serie laat je hier weer zien! Ik ben zelf niet zo erg van de sneeuw en de kou, om te fotograferen vind ik het wel leuk, al loop ik niet snel voor mijn lol lang buiten! Als dik dan deze beelden zie baal ik daar best wel een beetje van…

    Robbie Veldwijk

    februari 14, 2012 at 10:33 am

  11. Amai, had er geen idee van dat er zich zo’n dikke laag gevormd had!

    pieterbie

    februari 15, 2012 at 6:04 am

    • Heb wel vastgesteld dat je niet overal even dik lag. Bijvoorbeeld In Nieuwpoort lag er een strook van enkele meters breed met mooie structuren terwijl er in Blankenberge langs de linkerkant van het staketsel bijna niets te zien was.
      In Knokke-Heist (langs de kant van de zeehaven) lag dan weer een laag van minstens 30 cm en zeker bijna 50 meter breed!
      Ik heb dus geen idee hoe het bij jou in Oostende was.

      Koen

      februari 15, 2012 at 7:58 am

  12. Zoals altijd weet jij je plaatsen uit te kiezen
    en ze prachtig te digitaliseren!
    Gr.
    P-TER
    Spijt dat ik er niet geraakt ben aan zee!

    P-TER

    februari 15, 2012 at 11:09 am

  13. super mooi, ik ben gek op sneeuw foto’s – een uitdaging om ze te maken en daar ben je goed in geslaagd!

    MJ

    februari 16, 2012 at 8:07 am

  14. Wat een wonderlijke beelden! Daar was nog geen kustbewoner mee aankomen zetten. Maar ja Koen is dan ook wonderbaarlijk vindingrijk.

    mijnnikonenik

    februari 16, 2012 at 3:22 pm

    • Je zegt daar zo iets… ik liep dat als enige fotograaf rond. Ik begrijp er niets van.
      Soit, misschien maar goed ook😉

      Koen

      februari 16, 2012 at 3:25 pm

  15. de kust is het mooist als er niemand is
    ik ben geweest als het zo stormde en er was ook niemand dan
    geweldig🙂
    moest ik aan zee wonen ik was er niet van weg te slaan
    pracht opnames

    pascale

    februari 17, 2012 at 1:34 pm


Geef een reactie

