Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Licht Festival Gent: 26-29 januari

with 10 comments

Gisterenavond ben ik gaan kijken naar het Licht Festival in Gent. Dergelijke gebeurtenissen zijn steeds interessant voor mijn ‘Fotogeniek België’ archief. Al vind ik persoonlijk dat dit meer een evenement is om te beleven en niet  om te fotograferen. Het project op de Korenmarkt was de mooiste. Soms zeer verrassend. Bijvoorbeeld het moment wanneer ze ook nog eens een halve maan op de hemel projecteerden…;-)

De volgende dagen wordt het wellicht zeer druk. Parkeer je wagen gewoon op de parking van de Expo (afrit 14, E40) Daar neem je de tram (tram1) naar het centrum (St-Niklaasstraat). Ik heb het gisteren op die manier gedaan en dat ging zéér vlot. Wanneer je het tramticket  koopt (2,5 euro, heen/terug) krijg je meteen ook een plannetje mee met heel het parcours en info over alle projecten. Meer info: http://www.lichtfestivalgent.be/

Edit, 28-01:  ik ben uiteindelijk tot 21:00 gebleven. Je kan dus gemakkelijk het parcours op 3 uur tijd afwandelen.  Grappig is wel dat ik nu pas vaststel dat er een grote gelijkenis is tussen de eerste en de laatste foto van mijn reportage.

Written by Koen

januari 27, 2012 bij 2:56 pm

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Knap, ben ook nog aan het twijfelen om misschien dit weekend eens langs te gaan. Alleen de mensenmassa houdt me wat tegen…

    (D)OCULAR

    januari 27, 2012 at 4:18 pm

  2. Hallo Koen
    Ik was er gisteren ook en ben er gebleven tot 10u 30
    Ook ik vond het op de Korenmarkt het mooist alhoewel de galerij in de Belfortstraat ook heel indrukwekkend was

    natuurfreak

    januari 29, 2012 at 2:40 am

  3. Je hebt toch een statief en lange sluitertijd gebruikt? De mensen stonden dan wel heel stil te kijken🙂 Ik had de ervaring met dat soort belichting je even goed kort kunt gaan. Wellicht puur om omgevingslicht binnen te trekken?

    Bart Goossens (@mbargo)

    januari 29, 2012 at 3:48 pm

    • Ik had geen statief bij en daar had ik véél spijt van! Ik dacht dat er teveel volk zou zijn om behoorlijk te kunnen werken met een statief. Maar donderdag viel het nog mee met de drukte.
      Je kon inderdaad bij sommige projecten wel vrij kort belichten, maar mijn super groothoek (16- 35) is niet erg lichtsterk en ik wou bovendien toch een minimum aan scherptediepte. Dus steeds belichtingstijden van 0,5 sec tot 1,5 sec… en camera op de grond😉
      Sommige mensen stonden inderdaad stil, maar sommigen duidelijk niet😉 (zie rode schim, tweede foto)

      Koen

      januari 29, 2012 at 4:14 pm

  4. Een halve maan op de hemel projecteren, hoe komen ze er bij?

    pieterbie

    januari 30, 2012 at 12:14 am

  5. Lekker veel beweging Koen. En dat voor een door de staking platliggend land😉

    boomkruiper

    januari 30, 2012 at 4:09 pm

  6. mooie foto vol beweging en spanning! COOL8

    MJ

    januari 30, 2012 at 7:36 pm

  7. Prachtige foto’s
    mijn foto’s op de korenmarkt zijn niet zo geslaagd.

    Groetjes

    fotografietineke

    februari 5, 2012 at 9:38 am

  8. Door je laag standpunt vind ik ze nog beter geslaagt!
    Het ziet er inderdaad niet zo druk uit,
    goed om te weten voor volgend jaar die donderdag!
    gr.
    P-TER

    P-TER

    februari 6, 2012 at 11:19 am


Geef een reactie

