Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Eddy Merckx

with 6 comments

Silver Efex Pro 2 van Nik vind ik vooral leuk omwille van het prettige werken met die fantastische controlepunten en dynamisch contrastbeheer. De software is natuurlijk ook bekend voor z’n filters, maar daar maak ik minder gebruik van. Alhoewel het voor een portretje wel eens leuk kan zijn. Hier nog eentje van Eddy Merckx die ik 2 jaar geleden in opdracht voor Lannoo in zijn tuin gemaakt heb. Een bewerking die ik normaal nooit zou toepassen, maar hier kan het want Merckx wekt wellicht bij velen pure nostalgie op!

Written by Koen

januari 3, 2012 bij 12:03 pm

Geplaatst in Portretten

Tagged with

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Onze Eddy mag je wel onder handen nemen. Hij roept zoveel jeugd sentiment op. Wat zou ik anders als kind naar de koers zitten kijken hebben op een zwart wit TV als hij er niet was geweest!

    mijnnikonenik

    januari 3, 2012 at 4:12 pm

  2. Heel gepast, heel gepast.
    Knap portret ook.

    OT: als je tips nodig hebt wat het Verenigd Koninkrijk betreft, Schotland, Wales, je weet mij wel te vinden. Heb daar intussen al wat reiservaring, niet dat ik al alle uithoekjes bezocht.

    pieterbie

    januari 3, 2012 at 10:52 pm

  3. mooi portret van Eddy, al vind ik persoonlijk die bewerking niet zo mooi, maar ja smaken kunnen verschillen hé! Toegegeven ’t heeft iets nostalgisch!😉

    MJ

    januari 14, 2012 at 11:19 am

    • Ge hebt gelijk hoor! Uiteindelijk vind ik de bewerking ook niet zo geslaagd. ’t was een experimentje
      Ik ben sowieso al geen voorstander van dergelijke ingrepen

      Koen

      januari 14, 2012 at 12:43 pm

  4. Dat zijn inderdaad leuke mogelijkheden. Maar deze die je nu gebruikt hebt is er meer een voor een bidprentje. Eddy is toch nog niet dood?😉

    cornutus

    januari 30, 2012 at 8:38 pm

    • ‘k weet het… en hij is echt wel springlevend. Ik denk dat ik deze post eens ga bijwerken met een tweede foto van hem😉
      Het is sowieso niet echt mijn ding, zo’n filtergedoe…

      Koen

      januari 30, 2012 at 9:19 pm


Geef een reactie

