Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

De Voerstreek

with 18 comments

Onlangs een reportage gemaakt over de Voerstreek. Ik ken inmiddels bijna alle hoekjes van deze mooie streek. In Moelingen heb ik ook een interessante babbel gehad met de eigenaar van een boomgaard met allemaal verschillende soorten kersenbomen.

Ik was echt verwonderd over het verschil van smaak tussen al die variëteiten en ben nog steeds verwonderd dat ik die dag zonder buikkrampen naar huis kon rijden. Man, man, kersen kunnen lekker zijn! Weer een jaar wachten dus.

En als je niet goed weet waar naar toe de volgende weken… Ga naar de Voerstreek want het is daar gewoon prachtig! Zelfs onder minder goede weersomstandigheden.

Elke dag verse forel nabij de bron van de Voer.

Koeien in het landschap…ik kan het niet laten😉

Meer foto’s volgen later op de beeldbank Fotogeniek België 

Written by Koen

augustus 1, 2011 bij 2:16 pm

18 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het staat al lang op mijn verlanglijstje. Je foto’s overtuigen me nog meer om daar niet lang meer mee te wachten!

    natuurlijk-rijk

    augustus 1, 2011 at 3:10 pm

  2. Volgende week ben ik in Aubel en ga zekers een dag de voerstreek verkennen, hopelijk wil het weer wat mee.
    Mooie foto’s

    jacky

    augustus 1, 2011 at 3:34 pm

  3. prachtig koen, het is daar echt héél erg mooi om te zien

    klaproos

    augustus 1, 2011 at 5:42 pm

  4. Knappe foto’s Koen!
    Ga zeker en vast een uitstap plannen met de fotoclub, echt de moeite waard.

    Vandensande Jos

    augustus 1, 2011 at 6:44 pm

  5. Prachtig reeksje, zijn precies schilderijtjes.

    pieterbie

    augustus 1, 2011 at 7:38 pm

  6. Heel lang geleden ( 1980? ) was ik er op vakantie met een kameraad . Tent mee , alles in de auto gepropt en we zijn er kriskras doorheengebaggerd . Schitterend stukje net over de grens , een stuk wat (nog) niet verziekt en vergeven is van toeristen . Toendertijd was er wel de strijd tussen de vlamingen en walen , maar dat is verleden tijd . Ik werd getroffen door de gastvrijheid en de vriendelijkheid van de mensen . We verbleven in Gravenvoeren , en zoals iemand anders terecht opmerkte : net plaatjes uit een schilderij !

    bas

    augustus 1, 2011 at 8:02 pm

  7. Ik herken de streek van vorig jaar maar jouw foto’s zijn weer meer dan de moeite. TOP Koen, wat mooi die kleuren en die belichting.

    mijnnikonenik

    augustus 2, 2011 at 1:38 pm

  8. Koen, de Voerstreek is samen met de Vlaamse Ardennen zowat mijn favoriete vakantiebestemming in België. Prachtige streek, zeker de buurt van Aubel. Ik heb er mijn hart verloren …

    Jurgen

    augustus 3, 2011 at 8:55 pm

  9. Je kon daar ook enkele mooie wolkenformaties medenemen, knap.

    roysfoto

    augustus 9, 2011 at 12:44 pm

  10. Bedankt voor de tips Koen we zijn naar de voerstreek getrokken toen we in Aubel logeerden.
    Amai ik heb er geen woorden voor prachtig prachtig, we gaan zekers nog terug.

    jacky

    augustus 12, 2011 at 5:59 pm

  11. Beautiful pics! Could you please tell me where the picture of the man with the fish is taken? I think the place have a small restaurant as well?! I have been there once, forgot the name and would like to visit again. Thanks in advance, Caroline

    Caroline

    augustus 26, 2011 at 10:42 am

    • There is indeed a small restaurant! The entrance is close by the Commanderie of St-Pieters-Voeren

      Koen

      augustus 26, 2011 at 11:51 am

      • Thank you, I found it and had a really nice meal last Saturday!
        Caroline

        Caroline

        augustus 29, 2011 at 3:24 pm

    • :-)!
      Good news!

      Koen

      augustus 29, 2011 at 3:41 pm

  12. Dag Koen
    Wat een fantastisch mooie foto’s maak je mijn Complimenten
    De Koeien helemaal top ben dol op koeien en wat een mooie standpunten
    Groeten Janny

    Janny

    augustus 28, 2011 at 12:29 pm

  13. Plaatselijke modellen in overvloed, zie ik…😉

    fotomart

    augustus 28, 2011 at 12:29 pm

  14. Jij koeien, ikke koffie.🙂

    Nana

    september 7, 2011 at 5:04 pm

  15. Ik sta te kijken van de vele manieren waarop in de Voerstreek mensen hun landschap gebruiken en dit is natuurlijk rechtstreeks gerelateerd aan de eeuwenlang onveranderde kleinschaligheid, waardoor ambachtelijkheid in woning- en landbouw tot op grote hoogte gehandhaafd blijft. Vandaag publiceerde ik op mijn blog een wandeling door dit fascinerende gebied: http://zilvervis.net/2011/11/22/van-drielandenpunt-naar-ardennen/

    Zilvervis

    november 22, 2011 at 10:48 pm


Geef een reactie

