Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Hallerbos

with 13 comments

Edit 5-04-2012: Op deze pagina op facebook wordt tijdig vermeld wanneer het ideale moment aanbreekt voor dit jaar! Meer foto’s van het Hallerbos vind je hier: Klikken

Welke kleur heeft de blauwe boshyacint die momenteel zo weelderig bloeit in het Hallerbos? In 999999 gevallen op een miljoen is dat blauw (ruwe schatting). Vermits er miljoenen boshyacinten bloeien kan je met veel geluk er wel eens eentje tegenkomen waarvan de inkt niet helemaal tot boven is geraakt.

Voor de geïnteresseerden: net als de bloesems in Haspengouw is de bloeiperiode in het Hallerbos een tiental dagen vroeger. De piek ligt normaal gezien rond eind april, maar dat zal nu eerder vlak na dit weekend liggen. In sommige valleien van het bos zag ik nog vele plantjes met gesloten bloemen. Meer foto’s van gisterenochtend zie je hier: Klikken  Laat je niet ontmoedigen wanneer de zon niet van de partij zou zijn want de meest realistische kleuren bekom je bij bewolkt weer.

Written by Koen

april 15, 2011 bij 6:00 pm

13 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oei is het nu al tijd voor het Hallerbos?
    Schitterende foto’s van Haspengouw!

    mijnnikonenik

    april 15, 2011 at 6:33 pm

  2. Via jou heb ik dit mooie plekje ontdekt. Dit jaar ga ik het eens aan mij voorbij laten gaan en geniet ik maar via jouw mooie foto’s.

    Ambigirl

    april 15, 2011 at 7:08 pm

  3. oei.. gata het zó hard koen…
    danmoet ik snel eens tijd maken…..

    machtig mooi om te zien

    klaproos

    april 15, 2011 at 9:30 pm

  4. de narcissenvelden van Rocherath, in de oostkantons zijn nu ook al te bewonderen

    Hubert Savelberg

    april 17, 2011 at 6:40 am

  5. Ja, ze zijn mooi, heel mooi.
    Groet
    Fred

    Fred

    april 17, 2011 at 9:15 am

  6. Wat een schoonheid weer. Als ik toch filmmaker was dan zou ik hier toch echt opnames gaan maken.

    boomkruiper

    april 18, 2011 at 11:29 pm

  7. Beeldschone foto’s zijn het, stuk voor stuk, ook die met de anemoontjes (?) erbij maar het mooist vind ik die met de slak erop!

    Ank

    april 19, 2011 at 7:43 pm

  8. mooie foto

    Gregory

    april 20, 2011 at 8:29 pm

  9. Gisteren was de zon van de partij en het was heel moeilijk fotograferen. Dit jaar ben ik geen witte tegengekomen.

    fotomart

    april 21, 2011 at 11:38 am

  10. Onder onze druivenstruik staan 5 plantjes. Toevallig hadden we het vanavond over de foto s met de grote velden. Ik vind ze prachtig
    Els

    gevangen

    april 23, 2011 at 7:40 pm

  11. Een prachtige foto

    aubélia

    april 24, 2011 at 10:12 am

  12. Haha, kleurstof niet tot boven geraakt.
    Leuk dat je die uitzonderlijke wist te vinden!

    pieterbie

    mei 10, 2011 at 5:03 am


Geef een reactie

