Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Opgelet voor de stier!

with 15 comments

Voor het fotograferen van koeien kruip ik meestal onder de omheining door (zie vorig beeld).  We willen geen prikkeldraad in het beeld uiteraard. Ik kijk natuurlijk eerst uit of er geen stier aanwezig is, maar meestal gedragen die zich wel rustig en hoeft dit geen probleem te zijn.

Jaja, meestal dus…

Ik weet niet of het goed overkomt in dit beeld, maar ik kan je verzekeren dat dit exemplaar graag het tegendeel wou bewijzen. Twee stoomwolkjes uit z’n neusgaten moet je er zelf bij inbeelden. Het gegrom deed me denken aan een soort dinosaurus, voor zover ik die ooit gehoord zou hebben. Een oergeluid galmde door de vallei. Ik was er écht helemaal onder de indruk van.

Ik vlug terug in de auto want die komt zo dwars door de omheining heen, dacht ik. via m’n raampje heb ik dan nog vlug de volgende foto’s genomen. Prikkeldraad nemen we er graag even bij 😉 Helemaal in z’n element begon hij namelijk met z’n voorpoot de ondergrond te bewerken. Allerlei stripverhaalscenario’s sprongen me voor de geest. Dacht ie dat ik het nog niet door had of zo? Even ontstond het idee om weer uit te stappen en wat ‘interessante foto’s’ te nemen, maar een niet mis te verstane “helaba” in de verte bracht me tot de orde. De vermoedelijk eigenaar kende z’n stier wellicht beter dan wie ook…

Dan maar wijselijk verder gereden 😉

Written by Koen

mei 10, 2010 bij 11:40 am

Geplaatst in Dieren

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fantastisch. Zowel het verhaal als de foto. De stier heb je treffend in beeld gebracht. Gelukkig ben je kunnen ontkomen. 🙂

    Harry de Rooij

    mei 10, 2010 at 1:24 pm

  2. Die blik zegt alles!
    Bijzonder leuk verhaal.
    De stier staat er inderdaad treffend op. Precies het lijf van een neushoorn!

    geert

    mei 10, 2010 at 8:21 pm

  3. Superfoto die eerste, zeker met jouw verhaal erbij, ik zie het helemaal voor me. De macho heeft zich goed laten gelden en dat is ook zichtbaar op de foto. Ik zou er ook angst voor hebben maar was ook zeker weten niet onder het draad door gegaan als ik hem had gespot, maar ja ik heb dan ook niet zo’n geweldige foto als jij hebt gemaakt.

    Ank

    mei 11, 2010 at 8:10 am

  4. Euh… ik had graag een paar foto’s gezien wanneer de stier over jou heen raast 😉 Grapje he. Tijdens een mini-safari ergens in Tanzania enkele jaren geleden stond er een olifant klaar om onze jeep te rammen. We hebben ons toen snel uit de voeten gemaakt 🙂

    Serge Van Cauwenbergh

    mei 11, 2010 at 4:20 pm

  5. Weer erg mooie beelden die je hier hebt gemaakt! Het licht en de kleuren zijn gewoon perfect en dat vind ik ook altijd zo leuk aan jou foto’s! Dat is dan ook het geen waarom ik steeds weer terug blijf komen hier, het lijkt allemaal zo van zelf te gaan bij jou!

    Robbie Veldwijk

    mei 11, 2010 at 4:29 pm

  6. Ziet er nochtans een lieverd uit, maar goed, ik zou ook niet binnen de omheining gebleven zijn voor een goed gesprek.

    pieterbie

    mei 11, 2010 at 9:01 pm

  7. Op safari in Haspengouw, fotografen zijn niet altijd geliefd bij diegenen voor de lens…
    Lamp

    lamp

    mei 12, 2010 at 7:49 am

  8. ja…. koen……

    :-)))

    alles doen voor de foto. en het met je leven bekopen……

    doe maar niet hé….
    maar de foto’s zijn fenomenaal 🙂

    ♥klaproos

    mei 12, 2010 at 10:15 am

  9. Dag Koen, ontsnapt aan de dood, wou je toreador spelen? Ik weet het voor een foto doet een mens veel ‘risicovolle’ dingen. Troost je, je hebt er spetterende foto’s aan over gehouden. ’t Is weer werk van onze Koen.

    Joke

    mei 12, 2010 at 1:42 pm

  10. Prachtig verhaal, ja wat je er allemaal voor over moet hebben voor een foto he!! Nou niet alles inderdaad. Goed dat je omgekeerd bent. Zijn toch nog heel toffe foto’s geworden.

    caro

    mei 14, 2010 at 12:44 pm

  11. Volgens mij wou vadertje stier enkel maar zijn koeienharem beschermen tegen vreemde indringers…

    fotomart

    mei 14, 2010 at 10:44 pm

  12. Ziet er zo wel sympatiek uit zou ik zeggen, maar ja, met een fotograaf in de buurt, niet elke stier is daar mee opgezet bij zijn vrouwtjes..
    Die ‘koetjes’ zijn een echt lief plaatje, knap weer.

    Roy

    mei 16, 2010 at 2:17 pm

  13. Zeer mooie reeks is dat zeg, die bovenste kent jou precies 🙂

    Gerrit

    mei 17, 2010 at 7:08 pm

  14. Je kleuren en uitstraling van je foto’s blijven me boeien!
    Dit verhaal is leuker om te lezen dan om het mee te maken!
    Gr.
    P-TER

    P-TER

    mei 18, 2010 at 9:56 pm

  15. Die bovenste foto is gewoonweg indrukwekkend prachtig.

    maaike

    mei 23, 2010 at 6:13 pm


Geef een reactie

