Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Ronde Van Vlaanderen

with 22 comments

Sommigen weten het wellicht niet, maar er bestaat ook een Ronde Van Vlaanderen voor vrouwen. Jammer genoeg kent deze wedstrijd weinig belangstelling in de media. Grace Verbeke (hier niet in beeld) heeft trouwens gewonnen… Edit 20/03/2011: Ter info: nieuwe facebook pagina met regelmatige nieuws over natuur, bezienswaardigheden en evenementen zoals wielrennen: http://www.facebook.com/pages/Fotogeniek-Vlaanderen/193834973961119

Nadien was het even wachten op de doorkomst van de heren. Cancellara was me te vlug af, maar Boonen staat er netjes op. Het is een foto die je enorm uitvergroot zou moeten zien. En liefst met een geluidsfragment….

Written by Koen

april 5, 2010 bij 6:04 pm

22 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Moet je die gezichten zien van de toeschouwers… gewoon schitterend… en wat een prachtig standpunt van de “Tom Boonen” foto, alsof de kapel gebouwd is op mensen !!! Helaas zelf was ik er niet door omstandigheden (nochtans in mijn achtertuin)
    Lamp

    lamp

    april 5, 2010 at 6:46 pm

  2. Die laatste foto is SUPER !

    Martine

    april 5, 2010 at 8:32 pm

  3. Dus toch op de “Muur” postgevat. Jammer dat je Cancellara niet hebt, maar de laatste foto is sterk. het geeft de “gekte” goed weer en laat zien dat de renners letterlijk tussen de mensen doorrijden. Je kunt Boonen bijna aanraken.

    Harry de Rooij

    april 5, 2010 at 11:47 pm

    • Ik heb Cancellara wel hoor, maar hij staat er iets minder scherp op als Boonen. Hij reed dan ook een pak sneller…

      Koen

      april 6, 2010 at 1:33 pm

  4. Mooie beelden en je laat ons Tom langs zijn beste kant zien 😀

    zomermens

    april 6, 2010 at 6:24 am

  5. Geweldig wat een topfoto die laatste!!! Schitterend om al die enthouiaste mensen te zien schreeuwen en aanmoedigen maar ook foto twee vind ik vanuit een hele mooie hoek genomen!

    Ank

    april 6, 2010 at 9:48 am

  6. Ik geraak niet uitgekeken op het laatste beeld. Grandioos!
    Honderden enthousiaste gezichten die naar één bepaalde richting kijken. En dan met die kapel op de achtergrond en de dreigende lucht. Ook een fantastisch moment om af te drukken met Tom Boonen onderaan het beeld. Het versterkt de compositie

    Stijn

    april 6, 2010 at 5:58 pm

  7. Koen,

    die foto van Tom Boonen is werkelijk prachtig.
    En uitvergroot is hij nog veel keer mooier.
    Hier heb je geen geluidsfragment bij nodig,
    het beeld spreekt voor zich.

    Houdoe

    Jacky

    april 6, 2010 at 8:34 pm

  8. Daar zeg je zo iets! En zeggen dat er dit jaar een Vlaamse gewonnen heeft.
    Grace Verbeke
    Amper vermeld in sommige dagbladen.
    Prachtige reeks die je hier toont, Koen!

    Geert

    april 7, 2010 at 10:45 am

  9. Heb je trouwens Grace Verbeke niet gefotografeerd?

    Geert

    april 7, 2010 at 10:46 am

    • Jawel, helaas geen goed beeld. Maar misschien plaats ik de foto alsnog deze avond.
      Grace Verbeke is verdorie de eerste Belgische vrouw die de Ronde Van Vlaanderen wint!

      Koen

      april 7, 2010 at 11:37 am

  10. Wat leuk weer deze beelden, ik zag het op de tv bij studio sport en vroeg mij al af of jij er ook weer was. Ik was goed aan het kijken of ik je misschien kon zien 😛

    Robbie Veldwijk

    april 7, 2010 at 1:38 pm

  11. Prachtige sfeerbeelden zeg. Heerlijk om naar te kijken, het geeft me een prima indruk!

    Dynaries

    april 7, 2010 at 3:40 pm

  12. Knappe beelden!
    Op die laatste geraak ik niet uitgekeken!

    Rulan Kurek

    april 8, 2010 at 1:29 am

  13. Koen, die laatste grote foto. GEWELDIG wat een prachtig overzicht en wat een super sfeerfoto.
    Al die toeschouwers! Ik blijf kijken naar de mensen/gezichten.

    TruusW

    april 8, 2010 at 9:34 pm

  14. Interesse om eens wat collega-bloggers te ontmoeten op de komende blogbijeenkomst? Klik en kijk op onze blog en vertel het vooral ook voort!!

    bbb-team

    april 9, 2010 at 11:13 am

  15. De media blijft in België mainstream wat sportverslaggeving betreft, ze hebben geen tijd en oog voor was afwijkt daarvan.
    Jouw eerste foto vind ik super, hoe die jonge gansten de rensters aanmoedigen.

    pieterbie

    april 13, 2010 at 10:59 am

  16. Wat een mooi standpunt heb je bij de derde foto, de opbouw, de slingering, de actie, het vuur. Helemaal geweldig! Sportfoto van het jaar!

    boomkruiper

    april 13, 2010 at 9:53 pm

  17. Een poos hier niet geweest moet ik bekennen,
    maar heel wat gemist zie ik, maar niet “de ronde van vlaanderen” die heb ik op tv gevolgd.
    Ja, ja, ik ben een liefhebster….. om te kijken dan he
    Vandaag is de “Amstel Gold Race” en die ga ik zo bekijken, zonde van het mooie weer maar ik ben er vanmorgen al op uit geweest, en ga zo heerlijk voor de buis de wedstrijd bekijken.
    De foto’s van jou zijn zeer geslaagd en mooie opname’s

    Groetjes van Marrie

    Marrie

    april 18, 2010 at 12:54 pm

  18. Nee dat wist ik niet.
    Wat een prachtig beeld dat laatste, je raakt er niet op uitgekeken. Het is weer Koen op zijn best.

    Joke

    april 18, 2010 at 7:16 pm

  19. Dat laatste beeld is echt fantastisch !

    frederik

    april 19, 2010 at 2:45 am

  20. Prachtige reportage.
    Het valt ook op, die bijzondere scherpte,
    waar je alle toeschowers zonder moeite op kan herkennen.
    Uitzonderlijk knap.

    Roy

    april 19, 2010 at 8:19 am


Geef een reactie

