Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

De Alpijnse skipiste van Ovifat

with 24 comments

Gisteren nog eens naar de Hoge Venen geweest. Met de achterliggende gedachte dat na de voorbije winter iedereen nu wel echt sneeuwmoe is en het dus rustig vertoeven moet zijn in de Oostkantons. Hoe het vandaag is weet ik niet, maar ik heb gisteren inderdaad bijna geen kat gezien (wel een vos!). Er viel vrijdag zo maar eventjes 20 cm sneeuw op één nacht.

Hier zie je mijn eerste foto op weg naar de waterval van Bayehon.

En mijn laatste foto van de dag boven op de Baraque Michel.

Alle andere foto’s zijn exclusief voor een artikel over fotografie op de Hoge Venen tegen het einde van dit jaar. Meer archiefbeelden van de Oostkantons en de Hoge Venen kan je zien op www.fotogeniekbelgie.be

Iets na de middag, tussen twee wandelingen door, ben ik even een kijkje gaan nemen op de Alpijnse skipiste van Ovifat. Met 40 openingsdagen was het een uiterst succesvol seizoen met topdagen van 1600 bezoekers! Dat was gisteren eventjes anders! Op de rode piste, overigens de enigste in België) telde ik welgeteld 3 skiërs. Hier zie je ze genieten van hun vrijheid.

Een jongen van het dorp die dagelijks z’n afdalingen doet (woon daar maar eens, de gelukzak!)

Ik denk , z’n vader…

En tenslotte een Limburger die maar een half uurtje moet rijden (de gelukzak!) en dus eveneens een vaste klant is

Ook eens een kijkje genomen op de blauwe piste die prachtig gelegen is naar het zuiden!

Eveneens amper een handvol skiërs op de blauwe piste .

De skipiste van Ovifat is zeker een aanrader, maar kies een rustig dagje uit. Op topdagen is het niet te doen. Een skipas voor 18 afdalingen kost je 10 euro. Voor een uurtje privéles betaal je 15 euro, maar met een groepje van 2 tot 5 man betaal je 20 euro. De volgende dagen blijft de sneeuw zeker liggen!

Meer foto’s van de Hoge Venen: Hier!

Written by Koen

maart 7, 2010 bij 3:15 pm

24 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtige reeks, de actiefoto’s zijn genieten mijn voorkeur !
    lamp

    lamp

    maart 7, 2010 at 4:48 pm

  2. ik hoorde het op de radio koen, wat geweldig hé:-)

    schitterende foto’s:-)

    ♥ klaproos

    maart 7, 2010 at 6:43 pm

  3. Knappe beelden!
    Inderdaad een fijne skipiste, ben er dit jaar voor het eerst geweest.

    Rulan Kurek

    maart 7, 2010 at 6:47 pm

  4. Prachtige platen Koen.
    Vooral de eerste twee.

    André

    maart 7, 2010 at 7:18 pm

  5. Wow wat is het daar mooi Koen, de sneeuw met dat watertje erdoor maar helemaal prachtig die ondergaande zon SUPER!!! De zon is niet uitgebeten/overbelicht, hoe doe je dat?
    Ook je actiefoto’s zijn heerlijk om te zien, sneeuw blijft mooi en blijft ook boeien hoor, verveelt nooit ;0)

    Ank

    maart 7, 2010 at 11:16 pm

    • Hooglichten en schaduwen zijn in PS aangepakt. Anders kan je dit resultaat niet bereiken

      Koen

      maart 8, 2010 at 10:12 am

  6. Zo weinig volk, grappig!
    Inderdaad een schril contrast met een topdag.

    pieterbie

    maart 8, 2010 at 6:02 am

  7. Zeg wel gelukzakken, die er niet ver vanaf wonen. Wij zijn aangewezen op de binnenpiste van Terneuzen om te leren en te oefenen. Met 15€ kan je daar niet veel doen. Onze kinderen zijn gebeten door het ski-virus, dat beloofd dus. Ovifat komt hopelijk nog eens in onze agenda.

    c-photos

    maart 8, 2010 at 11:36 am

  8. Hallo,

    Wat een mooie dag was het. Leuk dat je het zo mooi op de gevoelige plaat hebt weten vast te leggen. Ik ben heel benieuwd naar de rest van de foto’s. Bijvoorbeeld degene die je van mij nam toen ik de ‘schans’ nam.

    groet en tot de volgende keer,

    Jaromir (uit Utrecht)

    Jaromir

    maart 10, 2010 at 1:50 pm

    • Kom je van Utrecht? Dat was een eindje rijden naar de Hoge venen dan!
      De foto’s van jou met je vrienden stuur ik spoedig via een mailtje!

      Koen

      maart 10, 2010 at 2:09 pm

  9. ik kan de sneeuw dan wel zat zijn, maar dit soort opnames verveelt me nooit. Ze zijn weer schitterend, evenals die aktie-foto’s van de skieërs

    Margrietgeniet

    maart 10, 2010 at 4:31 pm

  10. Het zijn allemaal prachtige foto’s maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de eerste twee. Die van op de Baraque Michel is wel een topper Koen.

    Guido

    maart 10, 2010 at 11:02 pm

  11. Als ik deze winterbeelden zie, dan mag het wel een heel jaar winteren!

    fotomart

    maart 11, 2010 at 12:07 am

  12. Mooie landschappen!

    pauline grossen

    maart 11, 2010 at 4:38 pm

  13. Weer knap werk Koen. Een ‘wit’ sneeuwlandschap zoals het moet (heb er al veel grijze gezien) en een prachtige zonsondergang of een voorzet voor de wind van de dag erna? Hoop dat je daar een goede beleefd hebt en uiteraard, maar daar twijfel ik niet aan, knappe foto’s.

    Joke

    maart 11, 2010 at 7:47 pm

  14. je bent er toch ook weer geraakt(gelukzak) met alweer een schitterende reeks!

    MJ

    maart 13, 2010 at 7:25 pm

  15. Dat eerste beeld is echt prachtig. Jij hebt dan toch je mooie winterbeelden op de valreep nog kunnen maken. Ik verlang wel naar de lente onderhand en al de fotografische mogelijkheden die dat weer gaat bieden.

    Caro

    maart 14, 2010 at 1:39 pm

  16. Hoop toch voor jou (en evt later voor ons) dat je de vos hebt geschoten 😉

    boomkruiper

    maart 14, 2010 at 6:20 pm

  17. Mooi hoor, maar ik ben toch blij dat de lente in aantocht is 🙂

    zomermens

    maart 16, 2010 at 9:37 am

  18. Een plezier om ze te bekijken Koen,
    formidabel detailrijk.

    roy

    maart 16, 2010 at 8:02 pm

  19. Prachtige winterse-beelden. Gelukkig breekt de lente nu echt door, maar de sneeuw tijd heeft toch ook wel iets! Gr, Richard

    Dynaries

    maart 25, 2010 at 4:11 pm

  20. Leuk zo’n piste in eigen land. Heel mooie heldere foto’s.

    Pieterbie

    juli 6, 2013 at 9:09 am

  21. Dag Koen, prachtige foto’s! Mag ik er één gebruiken voor de winter nieuwsbrief van de gemeente Waimes (ASBL Pays Des Hautes Fagnes). Een voorbeeldje van de Herfst Nieuwsbrief: http://www.slideshare.net/WaimesTourism/lente-2014-nl?qid=d0cf6afe-5c8c-448f-bd0f-c6b025779f83&v=qf1&b=&from_search=1 Ik zal vanzelfsprekend uw blog of andere referenties vermelden. De nieuwsbrief bereikt tussen 500 en 1000 mensen. Met vriendelijke groeten! An Van Rie, gerante toeristisch bureau Waimes centrum.

    anvanrie

    november 4, 2014 at 12:23 pm

    • Ik ben helaas beroepsfotograaf, An
      Maar toch bedankt voor het compliment! 😉

      Koen

      november 4, 2014 at 12:49 pm


Geef een reactie

