Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Poperinge

with 20 comments

In de nazomer van vorig jaar kreeg ik van de stad Poperinge de toelating om foto’s te nemen vanuit de toren van de Sint Bertinuskerk. Probleem was niet alleen het overwinnen van mijn hoogtevrees ( langs die smalle geul moest ik lopen kruipen om bij de plaats te geraken van waaruit ik deze foto nam), maar vooral het trotseren van de hevige polderwind was niet zo evident.

Meer foto’s van Poperinge: Hier!

Written by Koen

maart 5, 2010 bij 4:38 pm

Geplaatst in Steden

Tagged with , , ,

20 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Haha, ik zie je daar al kruipen 🙂 Oef nee, niets voor mij dit!
    Maar wat een grandioos perspectief zeg!

    Stijn

    maart 5, 2010 at 8:03 pm

  2. dapper van je koen 🙂
    maar het is dan ook wel een mooi shot geworden …

    ♥ klaproos

    maart 5, 2010 at 8:25 pm

    • Lijkt wel veel erger dan het is hoor. De muur die je hier ziet is minstens een meter hoog

      Koen

      maart 5, 2010 at 9:29 pm

  3. Je moed wordt ruimschoots beloond, met een foto vanuit een zeer ongewoon standpunt.

    Harry de Rooij

    maart 5, 2010 at 10:32 pm

  4. Jij liever dan ik hoor. Maar je lef heeft je toch maar een schitterende foto opgeleverd. Knap werk!

    Joke

    maart 6, 2010 at 12:43 am

  5. Maar dan heb je ook wel wat, geweldig zo’n foto die uniek zal zijn omdat weinig mensen hem van die plek zullen kunnen proberen te maken. Die muur mag dan wel een meter hoog zijn maar echt prettig lijkt het me niet om daar zo hoog en met harde wind te zitten.
    Fijn weekend!

    Ank

    maart 6, 2010 at 9:53 am

  6. Probleem was niet alleen het overwinnen van mijn hoogtevrees……enz. En toen dacht je ik zet er een groot watermerk op, als ze een foto van Poperinge willen gaan ze zelf maar. Jammer het watermerk is wel een ietsie, pietsie groot Koen. Maar de foto is uitstekend, geen Kerkuil tegengekomen? Groet, Wout

    Wout Groeneveld

    maart 6, 2010 at 9:21 pm

    • Nee, wel duiven 😉
      Op mijn blog zet ik zelden een watermerk en als ik het dan toch doe (wanneer ze bijvoorbeeld al aangekocht werden zoals ik dit geval) dan probeer ik het zo diffuus mogelijk te plaatsen zodat het niet stoort. Misschien in dit geval inderdaad een beetje te opvallend (maar inmiddels wel transparanter gemaakt)

      Koen

      maart 6, 2010 at 9:55 pm

  7. Het heeft wat moeite gekost, maar ik denk dat het dubbel en dwars waard was of niet? Ik vind het beeld in ieder geval heel erg geslaagd, lekker contrast en prettig licht!

    Robbie Veldwijk

    maart 6, 2010 at 10:30 pm

  8. Mooie plaat, Koen.
    Prachtig hoe je blik geleid wordt van de wijzerplaat via de muur naar de kerk op de achtergrond.
    Heel mooi.

    André

    maart 6, 2010 at 11:04 pm

  9. Ja maar het heeft je toch heel speciale foto’s opgeleverd.
    Altijd bang dat ik materiaal zal laten vallen in zo’n situaties.
    Is mij nog maar ene keer overkomen. Het kostte mij een flits.

    pieterbie

    maart 7, 2010 at 9:47 am

  10. Het leuke aan zulke opdrachten is dat je vaak op “verboden” plekken komt.

    fotomart

    maart 11, 2010 at 12:12 am

  11. Je moet er soms wat voor over hebben. Het is in ieder geval een knappe foto geworden vanuit een bijzonder standpunt.

    Rulan Kurek

    maart 11, 2010 at 5:30 pm

  12. Hoop toch Koen dat je niet al te gevaarlijke fotoshoots houdt 😉 Mooi resultaat!

    boomkruiper

    maart 14, 2010 at 6:16 pm

  13. Bijzonder foto’s daar van bovenuit.
    Niets meer voor mij nu 😉

    roy

    maart 16, 2010 at 8:09 pm

  14. top

    nyklyn

    maart 16, 2010 at 10:22 pm

  15. eel oed hedaan (logopedisten in WVL, cfr het nieuws van vandaag).
    Is er ingeflitst op het uurwerk, of gaat het om de keuze van het juiste (zon)moment ?
    Marc

    Marc Tailly

    maart 24, 2010 at 10:37 pm

    • Nee, niet ingeflitst. De klok staat helemaal in de schaduw.
      Wel in PS een heel stuk opgelicht

      Koen

      maart 25, 2010 at 9:03 am

  16. Wat een schitterend standpunt zeg. Mooier kan je ze toch bijna niet maken.

    Dynaries

    maart 25, 2010 at 4:10 pm


Geef een reactie

