Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Slecht weer!

with 15 comments

Deze week krijgen we regen, regen en nog eens regen op ons dak. En dat treft! In de laatste editie van het fotomagazine Shoot gaat het onder meer over fotografie bij slecht weer. In het artikel wil ik vooral de aanzet en inspiratie geven om er eens op uit te trekken bij guur weer. Heerlijke cover overigens en dito interview met fotograaf Guido Sterkendries over zijn fotografie in het regenwoud.

Met mijn eigen raadgevingen indachtig heb ik vorige week nog eens de proef op de som genomen en enkele ‘slecht weer’ beelden genomen in Nieuwpoort. Ik moest tegen valavond nog een uurtje wachten voor een afspraak bij een klant. Het was echt rotweer met striemende regen en een venijnige wind, maar i.p.v. een kopje koffie koos ik voor een kleine wandeling op de dijk. Er was geen kat te zien op een verdwaald koppeltje na.

In het artikel raad ik aan om steeds een doekje bij de hand te hebben om de druppels van je lens te vegen. Alhoewel… mét druppels heeft het ook wel iets.

Maart en april bieden uitgelezen kansen voor ‘slecht weer’ fotografie. Het tijdschrift Shoot organiseert een fotowedstrijd rond dit thema. Waag je kans! Mooie prijzen te winnen! Meer info op www.shoot.be

Written by Koen

februari 23, 2010 bij 12:59 pm

Geplaatst in Zonder categorie

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Moehaha, fijn tweeluikje die laatste! 🙂

    Ik doe het ook wel graag, dat fotograferen in slecht weer, en dan vooral bij mist. Maar momenteel… slecht weer: check! Foto-uitrusting: check! Tijd:… dju toch! 😉

    s.goovy

    februari 23, 2010 at 2:51 pm

  2. dat artikel is verhelderend. Heb het gelezen.
    Bij die reuze schildpad is het ’s zomers wel wat drukker. Zo verlaten is hij ook erg fotogeniek 🙂

    Harry de Rooij

    februari 23, 2010 at 2:59 pm

  3. dat koppeltje……
    dat is gaaf koen:-)

    heerlijk als het slecht weer is,
    ik geef er niet om,

    erg mooi om te zien je foto’s
    toevallig ben ik gisteren ook aan het slecht weren geweest 🙂

    ♥ klaproos

    februari 23, 2010 at 4:51 pm

  4. Tweeluikje is schitterend! Maar ook de eerste drie zijn verrassende beelden met een mooi contrast.
    Ik heb de Shoot hier ook in huis. Wordt elke maand beter!

    Geert

    februari 23, 2010 at 5:29 pm

  5. Het ideale weer om te shooten!
    😉
    Je stond toch wel onder een luifeltje, veronderstel ik?

    fotomart

    februari 23, 2010 at 9:52 pm

    • Eerste beeld van onder een luifel, maar tweede beeld open en bloot in de regen. Laatste twee beelden (koppel met paraplu) vanuit de wagen met open raam.

      Koen

      februari 23, 2010 at 11:00 pm

  6. Mooie beelden. De eerste 3 vind ik prachtig qua sfeer, kleur en contrast.
    Maar ik denk dat ik een mooi weer speler ben… 🙂

    André

    februari 23, 2010 at 10:10 pm

  7. Het weer was dan wel niet zo goed,
    maar je foto’s zijn in ieder geval geweldig!

    knutsel rein

    februari 24, 2010 at 11:30 am

  8. Ik vind die laatste foto toch zeker wel geslaagd hoor! Erg mooi hoe die paraplu ervandoor wil 🙂

    Robbie Veldwijk

    februari 24, 2010 at 1:32 pm

  9. Die eerste vind ik super geslaagd.
    De twee foto’s met het werk van Jan Fabre en het koppeltje vertellen een verhaal, wat ook leuk is.

    pieterbie

    februari 25, 2010 at 5:07 am

  10. Fotograferen bij slecht weer….. wat is slecht weer vraag ik me dan af, in de reacties zie ik dat er ook over mist wordt gesproken, dat vind ik juist prima fotoweer. Gisteren bij mist foto’s gemaakt van kruiend ijs, geeft een prachtige sfeer moet ik zeggen en je laatste foto met regendruppels op de lens vind ik super en de natte straten reflecteren heel mooi, dat gebruik ik ook wel regelmatig in mijn foto’s als het zo uitkomt. En je onderste twee foto’s vertellen weer een verhaaltje en daar houd ik ook erg van bij mooi weer en slecht weer ;0)

    Ank

    februari 25, 2010 at 1:29 pm

  11. ja die derde heeft wel iets speciaals

    Gregory

    februari 25, 2010 at 5:40 pm

  12. Vaak vergeet je je camera mee te nemen als het zo slecht weer is, ik ook. Maar meestal komen er hele mooie creaties uit.
    Fotograferen hoeft dus niet per definitie met mooi weer.

    De tweeluik onderin is een prima opname.

    Dynaries

    maart 4, 2010 at 9:04 pm

  13. Prachtig avondlicht in de twee bovenste foto’s. Je uitleg is altijd verhelderend. Leuk om hier met geregelde tijd terug te komen en zeker voor de fotografie. Ik kijk al uit naar je lente beelden….

    Joke

    maart 4, 2010 at 10:52 pm


Geef een reactie

