Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Portfolio

with 12 comments

Sinds enkele dagen kan je op 4seasons2enjoy ook een portfolio bekijken. Het was bijzonder moeilijk om tot een selectie te komen die mij min of meer voldoening schenkt. Ik wist gewoon niet hoe er aan te beginnen. Ik fotografeer al 20 jaar…

Uiteindelijk heb ik besloten om, op enkele uitzonderingen na, alleen beelden te selecteren van na mijn overstap naar de digitale fotografie, inmiddels 5 jaar geleden. Zonde misschien van de 15 voorgaande jaren, maar ik kan mij niet verzoenen met de povere kwaliteit van de meeste scans. Verwacht dus geen andere Veddas 😉 Ik heb eveneens gekozen uit louter en alleen vrij werk.  Vaste blogbezoekers zullen dus vele beelden herkennen, maar in feite is deze selectie voornamelijk bedoeld als eerste kennismaking. Vele foto’s vind je namelijk ook op de website van fotogeniek België , maar daar staan er wel al inmiddels meer dan 4000 en veel van die beelden zijn in feite  stockfoto’s bedoeld als illustratiemateriaal bij diverse artikels. Niet allemaal op zichzelf staande beelden dus. Ik heb in mijn portfolio geopteerd voor een onderverdeling in verschillende thema’s met telkens 10 beelden. Heel beknopt dus. Je mag het dus zeker niet zien als een ‘best of’ want voor sommige onderwerpen als bv. ‘Belgische landschappen’ kon ik evengoed tien anderen kiezen. Je kan het wel zien als een overzicht met favoriete beelden van de onderwerpen die mij het nauwst aan het hart liggen. Af en toe zal ik wel eens foto’s vervangen ( Bij Ramshackel staan er overigens een paar die er niet echt bij horen) en andere thema’s zoals Wedding, Architecture, Colours, Special light, Sequels, Kids, Belgian cities, Panorama, Still life, enz zijn nog in aanmaak. Wordt vervolgd!

Adres: http://www.4seasons2enjoy.com/portfolio/index_portfolio.html

Op dezelfde site plaats ik overigens later nog een selectie van enkele reisreportages uit het verleden, maar eerst moeten er nog tal van beelden opnieuw ingescand worden. Enfin, misschien… hopelijk…ooit…

Written by Koen

januari 14, 2010 bij 1:59 pm

Geplaatst in Zonder categorie

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. 🙂

    sheer joy om ze allemaal achter elkaar te mogen zien koen…..

    ik meen zelfs een broer van jou te zien kan dat 🙂

    “prachtige plaatjes stuk voor stuk”

    hartelijke groeten

    klaproos

    januari 14, 2010 at 3:05 pm

  2. Wat een prachtige series. Mooi om de foto’s van de 4 seizoenen te zien. Bij sommige is een fraaie ontwikkeling te zien.
    Ook het feit dat er zovele prachtige beelden achter elkaar te zien zijn is een groot plezier.

    André

    januari 14, 2010 at 7:04 pm

  3. Mooi! En meer mag dat zeker niet zijn, want internetsurfers zijn zeer moeilijk te vangen en nog moeilijker vast te houden. It takes one to know one 🙂

    Karina

    januari 14, 2010 at 7:30 pm

  4. Schitterende website Koen. Machtig!!!

    Joke

    januari 14, 2010 at 8:52 pm

  5. Prachtige foto’s waarvan ik de meeste inderdaad al wel kende via dit blog maar het is een lust voor het oog om ze zo achter elkaar ‘door te bladeren’. Je bent echt van alle markten thuis en dat laat je met deze series heel goed zien! Hier ga je vast en zeker goed mee scoren!
    Ik vind het trouwens knap dat je überhaupt de keuzes hebt kunnen maken want dat vind ik persoonlijk altijd het moeilijkste ;0)

    Ank

    januari 14, 2010 at 8:56 pm

  6. nog niet alles bekeken (al ken ik al veel van de foto’s), k wil dat rustig doe…, maar al wel genoten… Pachtige fotografie, een genot!

    MJ

    januari 14, 2010 at 9:03 pm

  7. Het zijn allemaal pareltjes, Koen, een mooie portfolio!

    moekemicheline

    januari 15, 2010 at 10:09 am

  8. Een hele mooie presentatie, Koen!

    Martine

    januari 15, 2010 at 1:24 pm

  9. Ik heb heerlijk zitten genieten van al je mooie foto’s en inderdaad, sommigen herkend. Een geweldige selectie, Koen

    Margrietgeniet

    januari 15, 2010 at 2:58 pm

  10. Koen,

    dit is een prachtige portfolio om naar te kijken.
    Wat een verscheidenheid aan foto’s.
    Om van te genieten.

    Houdoe

    Jacky

    januari 15, 2010 at 5:29 pm

  11. Dit portret is alvast een schot in de roos.
    Net alsof het model in je ziel kijkt.

    pieterbie

    januari 16, 2010 at 7:04 pm

  12. Weer een verrassing. Rustig en aangenaam om naar te kijken.

    Mieke

    januari 17, 2010 at 4:39 pm


Geef een reactie

