Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

België in vogelperspectief (3) Pajottenland

with 11 comments

Mijn project ‘België in vogelperspectief’ loopt intussen rustig verder. Vrijdag stegen we op in Pepingen nabij Halle en vlogen een uurtje boven het prachtige Pajottenland. Deze keer had ik pech met de lichtomstandigheden. Van zodra we opstegen verdween de zon achter de wolken. Het blijft dan wel allemaal even interessant, maar het fotograferen wordt wel een stuk moeilijker omdat het licht minder intens is. De vlucht werd weer verzorgd door Ballonvaarten Madou : www.madou-ballonvaarten.be

Pepingen 03

Fascinerend wat je allemaal ontdekt vanuit de lucht. Hier zie je bijvoorbeeld een maisproefveld waarvan de gegevens van de verschillende veldjes nadien kunnen vergeleken worden.

Pepingen 01

En de immer nieuwsgierige koetjes…

Pepingen 04

Pepingen 05

Written by Koen

september 20, 2009 bij 9:09 pm

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. De kleuren vallen geweldig mee hoor! Ik veronderstel dat je er wel wat werk aan gehad hebt.

    fotomart

    september 20, 2009 at 10:11 pm

  2. Minder helder weer, precies.
    Toch geslaagde foto’s!

    pieterbie

    september 21, 2009 at 5:12 am

  3. Ik vind de kleuren er prima uitgekomen! Eerst dacht ik dat de eerste foto scheef genomen was maar bij beter kijken zie ik dat dat komt omdat het glooiend landschap is. Prachtig om de ‘golven’ in het veld rechts te zien en leuk dat stukje groene ‘rails’ dat je vanuit de lucht alleen maar zo kunt zien! Toch weer een boeiende reeks!

    Ank

    september 21, 2009 at 8:18 am

  4. Prachtige opnames. De kleuren komen mooi over. Erg leuk om van de bovenkant te zien.

    Dynaries

    september 21, 2009 at 2:05 pm

  5. Als er nu één ding is waar ze me niet inkrijgen is het een luchtballon, hoe mooi het er ook mag uitzien. Maar het zijn wel mooie foto’s, zoals altijd 🙂

    moekemicheline

    september 21, 2009 at 2:57 pm

  6. Ondanks de minder gunstige omstandigheden toch zeer mooie foto’s Koen!
    P.s Heb je artikel in Shoot in één ruk uitgelezen! Ik ga deze herfst zeker eens langs het Centrumkanaal.
    Groetjes

    Guido

    september 21, 2009 at 8:13 pm

  7. dat is een schitterend gezicht koen
    zo zou ik ook wel eens mee willen vliegen ,
    geweldif wat een uitzicht zeg.

    klaproos

    september 21, 2009 at 8:29 pm

  8. blijft ondanks de slechte weersomstandigheden indrukwekkend!

    MJ

    september 21, 2009 at 8:36 pm

  9. Altijd interessant dit perspectief. Die onverwachte patronen in het landschap door kleur- of structuurverschillen vind ik boeiend.

    Harry de Rooij

    september 22, 2009 at 9:03 am

  10. Altijd apart om het landschap uit dit perspectief te kunnen bewonderen.

    dmpictures

    september 22, 2009 at 4:10 pm

  11. Vooral de eerste twee foto’s vind ik echt heel erg mooi. Prachtig die mooi kleuren en lijnen vanuit de lucht!

    Robbie Veldwijk

    september 22, 2009 at 6:43 pm


Geef een reactie

