Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Welkom in Leuven (4)

with 25 comments

Gewoon even ter info: wat was het Japans koppel uit het derde logje van deze reeks nu eigenlijk aan het fotograferen? Wellicht één van de honderden beelden van het unieke stadhuis van Leuven. Ze stellen kunstenaars, geleerden, graven, hertogen voor uit het rijke verleden van de stad. Onder elke sokkel zie je dan nog eens een scene uit het dagelijkse leven van destijds.

Leuven 158bis

 

Leuven 178

 

Leuven 177

Written by Koen

juli 19, 2009 bij 5:47 pm

25 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. hey Koen,
    vanwaar heb jij die eerste foto gemaakt? Heb je die in Photoshop gedistort? want tenzij je op het eerste verdiep van een café of restaurant bent geraakt (of bij de politie? haha) lijkt het me dat je vanop die hoogte nergens een foto kan maken?
    Ik vind het wel een héél geslaagde die eerste. lekker strak. “i like” om het op zijn facebooks te zeggen 🙂
    ook die derde vind ik knap o.w.v. de onscherpe achtergrond

    Stephanie

    juli 19, 2009 at 6:02 pm

  2. ’t Was al bijna te verwachten dat jij die vraag ging stellen. Moet je natuurlijk Leuven goed voor kennen en… ‘perspectiefgevoelig’ zijn 😉
    Ik heb het eerste beeld genomen vanuit dezelfde positie als bij dit beeld:
    https://fotogeniekbelgie.wordpress.com/2009/05/03/welkom-in-leuven
    Dit keer met een telelens dus.

  3. indrukwekkend in beeld gebracht

    MJ

    juli 19, 2009 at 7:11 pm

  4. Mooie uitleg. Foto van het geheel en enkele details ondersteunen je verhaal.
    ik heb het ook al eens mogen bewonderen, maar kende het verhaal niet zo gedetailleerd.

    Harry de Rooij

    juli 19, 2009 at 8:59 pm

  5. Pure kunst is het.
    Mooi in beeld gebracht!

    pieterbie

    juli 19, 2009 at 10:10 pm

  6. Wat een prachtig gebeeldhouwd gebouw is dat, overweldigend gewoon. Mooie standpunten heb je ingenomen!

    Ank

    juli 20, 2009 at 9:47 am

  7. Hey Koen

    Ben nieuw hier, maar je blog (en ook je site) heeft grote indruk gemaakt op me. Ben zelf van in de buurt van Leuven en deze foto’s zijn prachtig. Het stadhuis van Leuven is dan ook een prachtig gebowu waar je ontelbare shots van kan maken, de ene nog mooier als de andere. Deze zijn super.

    Lood

    juli 20, 2009 at 11:03 am

  8. het is een schitterend stadhuis koen, ik heb het genoegen gehad er eens onder te staan 🙂

    wel een paar jaar geleden:-)
    het blijft mooi om te zien,

    welk van de dorpen heb jij als mooiste ervaren?
    uit je serie mooiste dorpen van vlaanderen?

  9. Ja, ik moet toch echt eens naar Leuven, Koen. Prachtig is dit. Leuk om te weten wat die Japanners aan het fotograferen waren 🙂

    Margrietgeniet

    juli 20, 2009 at 3:31 pm

  10. Je hebt Leuven hier weer op een originele manier neergezet. Je doet het keer op keer. Fijn!

    Joke

    juli 20, 2009 at 6:28 pm

  11. Wat hebben ze die gebouwen toch altijd mooi gemaakt hé! Dat zie je tegenwoordig niet meer bij de nieuwbouw en dat is toch echt wel zonde! Al hoef ik niet alle belangrijke personen van Nederland op zo’n gebouw te zien…

    Robbie Veldwijk

    juli 21, 2009 at 11:52 pm

  12. naar die eerste foto kan je blijven kijken
    waar stond jij eigenlijk om die foto te nemen?

    gekiekt

    juli 22, 2009 at 8:38 am

  13. het is een werkelijk prachtig stadhuis koen, ik ehb het genoegen geha der eens te staan,

    “schitterend”om te zien

    klaproos

    juli 22, 2009 at 8:50 am

  14. Maar het schoonste beeldje onderaan een sokkel, dat mannetje met z’n blote billen en nog meer bloot, heb je dat niet gefotografeerd? Of weet je het niet staan?

    fotomart

    juli 23, 2009 at 12:37 am

  15. de eerste foto is inderdaad prachtig, alleen jammer dat het hoekje linksonder te zien is. Moest dat niet te zien zijn (kan je wegcroppen), dan zou het voor mij een absolute topper zijn (wat het nu eigenlijk ook wel is).

    Jürgen Doom

    juli 24, 2009 at 10:23 am

  16. Prachtige foto’s. We letten soms veel te weinig op de details van dergelijke gevels.
    Héél mooi in beeld gebracht ! Ik moet dringend eens naar Leuven, het is lang geleden.

    maaike

    juli 26, 2009 at 10:15 pm

  17. Ik kom bijna dagelijks voorbij dat stadhuis en ik heb het al veel gefotografeerd maar nog nooit heb ik er aan gedacht om zo’n frame te gebruiken. Mooi!

    Frederik

    juli 28, 2009 at 8:56 am

  18. o.t. Koen, ik meen mij te herinneren, dat jij benieuwd was naar Praag. Ik heb nu 2 logjjes aan Praag gewijd. Even ter info 🙂

    Margrietgeniet

    juli 28, 2009 at 4:07 pm

  19. foto’s van Praag bekeken: kwam mij allemaal bekend voor, zelfde probleem meegemaakt om de kathedraal op 1 foto te krijgen; op 3 tijdstippen in Praag geweest en de kerstperiode vond ik voor avondfoto’s de interessantste

    het “stadhuis” van Leuven is inderdaad een prachtig bouwwerk; zou ook eens graag avondfoto’s ervan zien op deze blog

    Frans Van Nyverseel

    juli 28, 2009 at 9:04 pm

  20. @ Klaproos: ik twijfel tussen Sint-Amands, Lissewege en Oud-Rekem
    @ Gekiekt: Op de tweede verdieping van een ander gebouw op de grote Markt.
    @ Fotomart: Zal er eens op letten…
    @ Jürgen: Ik stoor mij zelf ook mateloos aan die hoek, maar wegcroppen betekent ook dat ik wat van de beelden rechtsonder moet wegcroppen en bovendien komen de vlaggen dan iets te veel in het midden van het beeld. Bij nader inzien denk ik echter dat jouw optie inderdaad toch de beste keuze is. Beter nog zou zijn om wat beelden bij te clonen, maar dat mag niet hé. ’t Is een beetje wikken en wegen en copromissen maken, ge kent dat wel…

  21. De eerste heeft wel een knap sandpunt. Zo zie je pas echt hoeveel beelden erop staan. Geen wonder dat er bijna 50 jaar aan gewerkt is om die beelden allemaal te vervangen vanaf 1860. Het is een enorm werk geweest voor de Leuvense beeldhouwers.

    Caro

    augustus 3, 2009 at 10:16 am

  22. Hallo
    Nou zeg dit si prachtig.
    groet
    Fred

    Fred

    augustus 5, 2009 at 7:04 pm

  23. Indrukwekkend watleuven te bieden heeft!

    knutsel rein

    augustus 5, 2009 at 7:59 pm

  24. Indrukwekkend watleuven te bieden heeft!
    prachtige foto’s!

    knutsel rein

    augustus 5, 2009 at 8:00 pm

  25. ik vind het prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    JENS

    januari 5, 2011 at 9:06 pm


Geef een reactie

