Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

luizenleven (2)

with 9 comments

Hoe dom kan je zijn als luis? Je kruipt vol enthousiasme op zo’n eicocon omdat de schil er wel lekker uit ziet. Bovenaan neem je de weg naar links en voor je het goed en wel beseft verdwijn je tussen de kaken van een spin. Echt gebeurd met dit exemplaar! Tja…

05

In het vorig logje zag je dus bovenaan het eicocon van de kraamwebspin die het diertje gedurende de maanden juni en juli met haar kaken mee draagt. Vlak voordat de eieren uitkomen weeft de moeder een  beschermend web als een soort tent om de eicocon en blijft ze in de buurt om te waken. De kleintjes blijven in de tent tot ze voor de eerste keer gaan vervellen. Hier zie je de spin op een perzik (geen tennisbal dus). Overigens draagt mijn perzikenboom  opvallend veel vruchten dit jaar !

10S

Written by Koen

juni 22, 2009 bij 7:22 am

9 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ok….. eicocon en geen eibal, die perzik zou ik nooit geraden hebben. Je foto’s zijn echt schitterend.

    Ank

    juni 22, 2009 at 8:50 am

  2. Wat een slagveld in je tuin!
    Maar je hebt dus wel een luizenplaag op je perzikboom! De mieren zullen dan ook niet ver af zijn.

    fotomart

    juni 22, 2009 at 9:59 am

  3. Ik ben niet zo’n dierenfotograaf, maar ben erg onder de indruk van de bovenste. Prachtige dof, prachtige macro en prachtige structuurtjes en niet te vergeten, mooi licht.

    Harry de Rooij

    juni 22, 2009 at 11:11 am

  4. Oeps, hoeveel spinnetjes zouden daar uit gaan komen ? Ik ben toch blij dat ze op jouw perzik (ik bedoel in jouw tuin) zitten en niet op mijn perzik (in de keuken)

    Margrietgeniet

    juni 22, 2009 at 3:56 pm

  5. De meeste zaten wel in de buurd ook leuk je uitleg erbij we leren steeds bij maar dat het een perzik was had ik echt niet geraden

    Liefs Blauwhartje

    Blauwhartje

    juni 22, 2009 at 4:42 pm

  6. Prachtige beelden. Zeer mooie macro.

    Joke

    juni 22, 2009 at 10:27 pm

  7. Ik deel de mening van Harry de rooy. Ben ook niet zo’n dierenfotograaf. Tenzij ik langs straat een kip of kuiken ofte ander soort tegen het lijf loop. Ik sta wel versteld van dat hele macro gebeuren.

    Salomez Jean Pascal

    juni 23, 2009 at 7:17 am

  8. Schitterend, heel mooi in beeld gebracht!

    pieterbie

    juni 23, 2009 at 6:23 pm

  9. Knappe beelden!

    Tis echt een ferm oogstjaar, kersenboom hier hangt overvol, het verkopen van het bloedrooie goud verloopt daarentegen iets minder… geen nieuw lensje vrees ik!

    photogamut

    juli 2, 2009 at 5:38 pm


Geef een reactie

