Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Welkom in Leuven!

with 23 comments

leuven-156

Onlangs kreeg ik een mailtje van een collega fotograaf met de melding dat hij ‘teleurgesteld’ was over mijn reeks van Leuven.  Slik… en hup, de prullenmand in! Om nadien te moet toegeven dat hij ergens een punt had…

Mijn project ‘fotogeniek België’ geeft mij soms een dubbel gevoel. Enerzijds ben ik er wel fier op want de duizenden recente beelden geven toch een mooi overzicht van wat er in ons landje te zien is (overigens is de site ook vrij populair bij landgenoten in het buitenland die dit aan vrienden en kennissen ter plaatse doorgeven) Anderzijds blijft de frustratie dat ik de meeste plaatsen maar één keer bezocht heb en het moest doen met de lichtomstandigheden van die dag (laat staan het standpunt van de zon!)

Het is allemaal een kwestie van tijd natuurlijk. Over mijn landschappenreeks ben ik tegenwoordig wel vrij tevreden, maar de stedenfolder kan een stuk beter (en laat die nu net de meest bekeken folder zijn!!)

Enfin, dit kritisch mailtje was toch de aanzet om een nieuwe reeks te maken van Leuven. Want als ik al een excuus heb voor de andere steden, dan geldt dit uiteraard niet voor Leuven. Ik woon amper een kwartiertje van die stad…Ik had zelfs geen deftig beeld van ‘het mooiste stadhuis ter wereld’!

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

Written by Koen

mei 3, 2009 bij 7:04 pm

Geplaatst in Steden

Tagged with , , , ,

23 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Koen, ik kijk alvast uit naar je vernieuwde reeks over Leuven!

  2. Heel mooi standpunt voor dit shot!

    pieterbie

    mei 3, 2009 at 9:22 pm

  3. Ik kan me inbeelden dat het fotograferen van steden, heel tijdsintensief is. Een model kan je nog verplaatsen, een gebouw niet. Maar het moet wel zalig zijn om in elke stad op zoek te mogen gaan naar mooie en unieke plekjes.

    Christel

    mei 3, 2009 at 10:34 pm

  4. over leuven ben ik erg te spreken koen,
    laat maar komen die reeks:-)

    klaproos

    mei 3, 2009 at 11:32 pm

  5. Hoe heb je dat klaargespeeld om dit standpunt te bekomen??? Wie heb je daar voor omgekocht? Dexia? Of heb je een hoogtewerker gehuurd?
    Hoe dan ook, het is een mooi overzicht van de Grote Markt.

    fotomart

    mei 4, 2009 at 12:11 am

    • @fotomart: ja Martine, alleen inwoners van Leuven beseffen natuurlijk dat dit geen evident standpunt is. Je zit er niet ver naast met Dexia, maar het heeft me geen geld gekost😉

  6. Wat zijn we hier erg naar benieuwd !!
    Voel me n’ stukje thuiskomen …
    “Meesterlyck” prachtige openingsfoto!
    Tot gauw,

    erik O,

    mei 4, 2009 at 2:24 am

  7. wemmet deze foto doe je je stad en “het mooiste stadhuis van de wereld”😉 alle eer aan.

    Ik ben echt benieuwd naar ’t vervolg!

    MJ

    mei 4, 2009 at 7:19 am

  8. Wat een schitterende foto vanuit een geweldig standpunt.
    Er valt me iets vreemds op trouwens: in de schaduw zijn de parasols geopend en in de zon staan ze nog allemaal opgevouwen :0)

    Ank

    mei 4, 2009 at 8:19 am

  9. Koen,
    wat is dit een schitterend stadhuis zeg.
    Hier zijn geen woorden voor.
    Als ik dan naar dat moderne saaie gebouw hier in Eindhoven kijk,
    ben ik bijna jaloers.
    Prachtig gebouw.

    Houdoe

    Jacky

    mei 4, 2009 at 8:47 am

  10. Heel mooi dat hogere standpunt. Zo zien we het stadhuis en de markt niet vaak.

    Caro

    mei 4, 2009 at 9:45 am

  11. Dat opvallende standpunt is al geroemd. Ik ben er één keer geweest en was knap onder de indruk van de stad en het stadhuis in het bijzonder. Ben benieuwd naar meer.

    Harry de Rooij

    mei 4, 2009 at 10:09 am

  12. Ik denk dat je jezelf niet heel erg druk moet maken. Je moet gewoon doorgaan en er komen vanzelf meer beelden en je zal ook steeds vaker in dubbele steden komen zodat de omstandigheden anders zijn. Het is nogal wat om het te doen dus dat kost zeker wel tijd.

    Robbie Veldwijk

    mei 4, 2009 at 1:09 pm

  13. Hoeveel heb je op je bankrekening bij Dexia staan om deze foto te mogen nemen? Prachtig standpunt.

    Joke

    mei 4, 2009 at 5:51 pm

  14. Mooi, om dit te bereiken moet je toch wel even je relaties aanspreken, of stoute schoenen aantrekken😉

    roy

    mei 4, 2009 at 9:04 pm

  15. Prachtig, ik moet toch ook eens naar Leuven. Ken m’n eigen landje niet zo goed als ik de vele mooie foto’s bekijk die je maakt.

    liegeliving

    mei 4, 2009 at 9:15 pm

  16. ahhh…ik dacht al…niets mis mee toch ? met die foto ? sterker nog: pracht van een foto en ja, zeg, wat een stadhuis. Okee, Leuvenb ook op verlanglijstje om te bezoeken🙂

    Margrietgeniet

    mei 5, 2009 at 9:22 am

  17. wanneer maak je ns een reeks over ‘bachten de kupe’?
    dan kan ik je ns filmen of fotograferen terwijl je ah werk bent

    nyklyn

    mei 5, 2009 at 11:26 am

  18. ik denk dat sommige mensen er te vaak van uit gaan dat er steeds ideale omstandigheden zijn voor een foto
    zeker voor jouw tak van de fotografie lijkt me dat geen gemakkelijke zaak

    dit is in ieder geval een mooi beeld van Leuven geworden

    gekiekt

    mei 5, 2009 at 8:27 pm

  19. […] reeks nu eigenlijk aan het fotograferen? Wellicht één van de honderden beelden van het unieke stadhuis van Leuven. Ze stellen kunstenaars, geleerden, graven, hertogen voor uit het rijke verleden van de […]

  20. Prachtige foto’s op deze site! Ik zoek voor een quiz van 10 steden een foto en kwam via google afbeeldingen meermaals op deze site terecht. Doe zo voort zou ik zeggen!

    Marchaud

    augustus 2, 2011 at 10:57 pm


Geef een reactie

