Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Ronde van Belgie in 30 dagen:10) Haspengouw

with 10 comments

ronde10-haspengouw-bisHaspengouw! Misschien wel hét Mekka voor de Belgische landschapsfotograaf. Waarom naar Toscanië reizen wanneer het hier allemaal te zien is? We mogen als eens overdrijven hé 😉  

Meer uitleg over het ‘ronde van Belgie’project vind je hier

 

 

Neem je fiets mee! Limburg is niet voor niets bekend als het fietsparadijs!

haspengouw-66

 

haspengouw-52

 

haspengouw-55

 

haspengouw-57

Uiteraard is Haspengouw vooral bekend voor de bloesems!  Nu dus! Al hebben de hoogstambomen al veel van hun pluimen bloesem verloren.

Kuttekoven (verleden jaar)

haspengouw-42

Groot-Loon (enkele dagen geleden)

haspengouw-101

Groot-Loon (gisteren)

haspengouw-102

Heel wat meer foto’s van Haspengouw vind je hier

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inderdaad een prachtig gebied als ik dat zo op al jouw schitterende foto’s bekijk. Met name de bloesemfoto’s en de herfstplaatjes vind ik prachtig maar ook al de andere foto’s spreken me zeer aan!

    Ank

    april 20, 2009 at 8:21 am

  2. Wat een schitterende landschapsfoto’s! Het kerkje in het doorkijkje van bloesems is mijn favoriet!

    Sylvia

    april 20, 2009 at 9:31 am

  3. Hele mooie foto’s, vooral de bloesems zijn geweldig.

    Wanneer verschijnt het boek waar je enige tijd geleden over schreef?

    Verschijnt vermoedelijk in juni. Zal er wel tegen dan een logje over maken

    liegeliving

    april 20, 2009 at 3:59 pm

  4. De derde foto bevalt me zeer. van fris groen, via allerlei soorten geel naar donkergroen, met een mooi rood accent van de fietser en een prachtig dorpje op de achtergrond.

    Harry de Rooij

    april 20, 2009 at 4:14 pm

  5. Erg sfeervolle fotografie,
    en zoals Mr de Rooi al zei, uitmuntende plaat,
    ook de odnerste, je waant je in het buitenland.

    roysfoto

    april 20, 2009 at 7:55 pm

  6. Ik ken die provincie eigenlijk te weinig. Onlangs nog in Hasselt geweest, zoals je weet, maar voor de rest is Limburg mij onbekend. Misschien eens iets aan veranderen.

    pieterbie

    april 20, 2009 at 10:42 pm

  7. ik heb zin om er eens naar toe te gaan met dat goede weer, maar teveel werk, het lukt me niet om deze week het bloezemparadijs te bezoeken… hopelijk krijgen we de komende weken nog goed weer anders moet ik het doen met de foto’s op je site en dat is ook niet mis 😉

    MJ

    april 21, 2009 at 7:24 am

  8. Een volgende keer neem ik mijn fiets mee. Het is de enige manier om te geraken waar ik wil. Vandaag heb ik geprobeerd om de Romeinse Weg/Kassei (tussen St-Truiden en Borgloon) met de auto af te leggen. Niet te doen, hij is voor een groot gedeelte verboden voor auto’s. Een weggetje om rijden gaat ook niet, bijna nergens mag je met de auto door.
    En Helshoven is (bijna) een hel. Die toeristen, dat is ni meer normaal!!! Met heelder bussen worden ze daar uitgespuwd.
    Toch enkele schitterende beelden kunnen maken en uit frustratie bij een boer lekkere zoete Belgische aardbeien gekocht.

    fotomart

    april 21, 2009 at 10:16 pm

  9. Koen,

    de streek Haspengouw ziet er werkelijk betoverend mooi uit.
    En (Belgisch) Limburg is voor mij niet eens zo heel ver weg.
    Ik denk dat het er in de zomer ook heel erg mooi zal zijn.

    Houdoe

    Jacky

    april 23, 2009 at 6:07 am

  10. Hallo Koen.
    Bedankt voor je reactie op mijn foto’s. Zoals je zag, ben ik al zeer tevreden met mijn nieuwe vlieger, waarmee ik alleen op pad kan.
    Wat betreft de bezoeken aan jou site, daar is de laatste tijd niet veel van gekomen. Na hem nu bekeken te hebben moet ik nogmaals zeggen dat je bijzonder fraaie foto’s gemaakt heb, van een prachtig land. De drang om België te bezoeken wordt steeds groter.
    Veel succes en blijf fotograferen.
    Gerard

    Gerard

    april 28, 2009 at 8:29 pm


Geef een reactie

