Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Paardenprocessie te Hakendover (4)

with 15 comments

Hoog tijd om mijn ‘ronde van Belgie’ landschappenreeks verder te zetten (het toeristisch seizoen is nu écht wel van start gegaan!), maar toch nog vlug een laatste bericht over de paardengalop op de Tiense berg. Dit evenement is zo uniek en wou ik per sé fotograferen. Bijzonder leuk bij dit gebeuren is de opvallende diversiteit onder de deelnemers. Bekijk de eerste foto eens goed… van pony’s tot prachtige renpaarden met zelfs af en toe een fameuze boerenknol en zowel in vrijetijdskledij als met historische kostuums draven ze over de Tiense berg…

dsc_9233blog

Ook in zwart-wit heeft het iets…

dsc_9200

En in panorama-uitsnede… ééntje met tele en ééntje met de groothoek

dsc_9227

dsc_0005

Written by Koen

april 16, 2009 bij 11:10 am

Geplaatst in Evenementen, Mensen

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind het zwart witte ook wel wat hebben. Maar vooral die panorama foto’s vind ik sterk. Die geven een erg leuk overzicht van zo’n dag vol met paarden!

    Robbie Veldwijk

    april 16, 2009 at 1:44 pm

  2. Volgend jaar wil ik dit ook meemaken! Alleen vlees ik voor de massa. Had je veel plaats om te fotograferen?

    Yves

    april 16, 2009 at 6:52 pm

  3. vlees = vrees 😉

    Yves

    april 16, 2009 at 6:52 pm

    • @ Yves: ik heb meer dan een uur gewacht op de Tiense berg voor de paardengalop. Of dit echt nodig was weet ik niet, maar ik speelde op veilig (lees gegarandeerd een goed standpunt hebben 😉 ) Met als nadeel dat ik slechts het laatste traject van de processie heb gezien (geen ramp want dit was niet mijn hooddoel) Dit gezegd zijnde, er was misschien wel veel volk, maar dat stoorde allerminst

      Fotogeniek Belgie (Koen)

      april 16, 2009 at 7:55 pm

  4. Ik ben blij dat ik het dit jaar gezien heb. ’t Is echt de moeite. En je foto’s zijn echt de max.

    Mieke

    april 16, 2009 at 7:02 pm

  5. Dat gaat er daar precies keihard aan toe.

    pieterbie

    april 16, 2009 at 8:44 pm

  6. Oeioei! Ik zie al dat stof al over je toestel neerkomen…

    fotomart

    april 16, 2009 at 10:05 pm

  7. Leuk. Bij ons hebben ze zoiets met carnaval. Zijn hier ook allerlei verschillende races, zoals de volbloeds, de knollen etc? Daar lijkt het wel op.

    Harry de Rooij

    april 16, 2009 at 11:18 pm

  8. Een prachtreeks die paardenprocessie van Hakendover, mijn moeder vind ze supper, ze kent die streek goed! In haar naam bedankt voor de mooie reportage!

    MJ

    april 17, 2009 at 7:38 am

  9. de laatste van deze vier vind ik het mooiste. De compositie komt er het beste uit. en de aarde van het veld geeft het iets extra. Ik vind dat je een mooie reeks gemaakt hebt. Dat opvliegend stof is heftig!

    ysabje

    april 17, 2009 at 9:51 am

  10. Heel mooie actie-serie. Als ik naar foto 1 kijk moet ik een beetje glimlachen. De verbeten gezichten de man met de pet op de boerenknol is prachtig om te zien.
    De omzetting naar zwartwit vind ik ook heel mooi. Mooi contrast van de eerste ruiters tov de achtergrond. Ze springen er mooi uit.

    Andre

    april 18, 2009 at 8:59 pm

  11. Koen,
    ik heb even je hele serie over de paardenprocessie bekeken.
    Er zitten werkelijk prachtige foto’s tussen.
    Heel mooi en het lijkt me een prachtig spektakel.

    Houdoe

    Jacky

    april 18, 2009 at 10:55 pm

  12. (net terug van effe weggeweest,)
    Koen, ’n heel erge top-reportage van dit gebeuren!
    met waarschijnlijk hoge(sluiter-)snelheden
    n’ haarscherp verhaal neergezet!!

    (vliegt daar vanalles in het rond bij foto nr 2 ??)

    erik O,

    april 19, 2009 at 12:51 am

  13. Wat een prachtreeks, Koen.
    Heel sterk beeldmateriaal die past in je map met bijzondere evenementen.

    Xray

    april 25, 2009 at 5:40 pm

  14. ben wel fan van de panorama-breedhoekfoto. maar de zwartwit heeft ook wel iets;

    Pieter

    mei 13, 2009 at 11:20 am


Geef een reactie

