Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Antwerpen Zoo (1)

with 21 comments

De voorbije zomer ben ik  nog eens naar de zoo geweest. De weersomstandigheden waren zo slecht dat ik uitzonderlijk ook het aquariumgebouw bezocht. Daar kwam ik weer tot de vaststelling hoe verwend we zijn in dit digitaal tijdperk. Tot enkele jaren geleden was het een huzarenstukje om in het aquariumgebouw een behoorlijke foto te nemen, maar nu gaat het heel wat vlotter. Groothoeklens (12-24) tegen het venster (= statief), rekenen op een beetje medewerking van de modellen en blijven fotograferen tot het lukt!

aquarium-01bis

aquarium-12bis

aquarium-04bis

Written by Koen

maart 21, 2009 bij 8:40 pm

Geplaatst in Dieren, Dierentuinen

Tagged with , , ,

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prachtig man, heb ik nog nooit aan gedacht: lens tegen het glas duwen = statief.
    Schitterend!

    pieterbie

    maart 21, 2009 at 8:57 pm

  2. idd goed gezien
    voorkeur voor nr.3 o.w.v. de golving die erin zit (lijf van dat beest)
    S.

    Stephanie

    maart 21, 2009 at 9:17 pm

  3. Ja vissen in een aquarium fotograferen is geen sinecure, maar je bent er schitterend in geslaagd !

    Marhilde

    maart 21, 2009 at 11:37 pm

  4. Nou Koen,

    ik moet zeggen dat je modellen wel heel goed meewerken.
    Mooie foto’s hoor.
    Maak er ook nog een mooie zondag van.

    Houdoe

    Jacky

    maart 22, 2009 at 6:40 am

  5. Wauw, schitterend. Behoorlijk indrukwekkend die laatste foto

    Ambigirl

    maart 22, 2009 at 11:42 am

  6. 3 pareltjes, met nummer 3 als uitschieter!

    groetjes,
    Martine.

    Martine

    maart 22, 2009 at 12:10 pm

  7. Schoon portretjes, grappig ook.

    Karina

    maart 22, 2009 at 12:53 pm

  8. Je brengt me weer op ideeën Koen! Schitterende foto’s.
    Groetjes

    Guido

    maart 22, 2009 at 1:33 pm

  9. Schitterend Koen, ik vind persoonlijk vooral die eerste erg geslaagd! Lens tegen glas is een goeie tip, heb dat ook al eens willen doen,maar dan moeten er niet teveel mensen om je heen staan, of kindertjes die tegen de ruit aan het tikken zijn.

    Ria

    maart 22, 2009 at 3:59 pm

  10. Diene derde kom ik liever niet in’t echt tegen. Ziet er iet charmant uit. ik denk dat je er het beste van gemaakt hebt dat mogelijk was. De eerste foto vind ik de meest indrukwekkende.

    fotomart

    maart 22, 2009 at 9:22 pm

  11. Nu, ze zijn zeker geslaagd moet ik zeggen, is geen sinecure om zo te fotograferen, ook al eens tot mijn schade moeten ondervinden, maar denk dat je ook de betere lens had daarvoor.
    moet dringend eens sparen voor iets deugdelijks breed, bv. canon 17 -55 F 2.8, …zal wel nog een poos duren😉

    roysfoto

    maart 22, 2009 at 10:03 pm

  12. Eeks … die laatste! Heel mooie serie, vooral de laatste en toch wel moeilijk om onder die lichtomstandigheden en ook nog eens door het glas te fotograferen!

    MoniqueSamui

    maart 23, 2009 at 5:44 am

  13. Die laatste van de Morene is perfect zeg!! Ja ik doe het ook zo, heb alleen geen groothoek….

    Ank

    maart 23, 2009 at 8:53 am

  14. prachtig echt tof gedaan!

    MJ

    maart 23, 2009 at 9:38 am

  15. Ha, dat doe je dus met de groothoeklens. DAT deed ik niet, wel de flits uit en de lens zo dicht mogelijk tegen het venster aan, maar zulke mooie exemplaren zaten er bij mij niet op het kaartje. Volgende keer wel dus, dank zij jouw TIP. Dankjewel, Koen

    Margrietgeniet

    maart 23, 2009 at 12:11 pm

  16. prachtig gelukte opnames dóór het raam koen,

    da’s echt super,
    dank je wel voor je supercompliment🙂

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    maart 23, 2009 at 6:48 pm

  17. Weer prachtig waar je ons allemaal weer mee naartoe neemt.

    Jim

    maart 24, 2009 at 9:45 am

  18. Mooie visjes !

    fbaert

    maart 25, 2009 at 9:50 pm

  19. Waarom zou je nog met duikerspakken, -flessen en onderwateruitrusting aan de slag gaan hé😉

    s.goovy

    maart 26, 2009 at 10:34 am

  20. Prachtige beelden ! amai ! Geeft mij direct goesting om terug naar de Zoo te gaan , is al veel te lang geleden !

    pauline grossen

    maart 26, 2009 at 4:58 pm

  21. Prachtige en indrukwekkende foto’s

    rein

    maart 27, 2009 at 7:35 pm


Geef een reactie

