Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

De ronde van België in 50 dagen:5) Oostkantons

with 29 comments

ronde5-oostkantonsEen heel stukje noordwaards van de Gaume zitten we terug in de hoge Ardennen. Tegen de Duitse grens liggen de bekende Oostkantons

 oostkantons-01

oostkantons-11

Het meer van Butchenbach

het-meer-04

met de mooiste stuwdam in België.

stuwdam-09

2/3 van het natuurgebied De Hoge Venen maakt deel uit van de Oostkantons.

hv-109bis

Overige etappes in deze ronde van Belgie vind je hier

Meer foto’s van de Oostkantons vind je hier

Written by Koen

februari 22, 2009 bij 8:19 pm

29 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Je foto’s doen me nog meer uitkijken naar ons weekendje in de buurt van Eupen. Heel leuk met die vorm van je foto’s. De koeienfoto vind ik prachtig.

    Ambigirl

    februari 22, 2009 at 8:26 pm

  2. wow wow wow
    wat een reeks.
    bij elk beeld is de keuze voor panorama héél geslaagd.
    (ik heb zelf qua beeld een lichte voorkeur voor de koeiebeesten hihi. ik vraag me ineens af wat het effect zou zijn als ik ze met een luciferdoosje zou bestormen haha)

    S.

    Euh… voor de leken: Stephanie bedoelt dus een zelfgemaakte gaatjescamera 😉

    Stephanie

    februari 22, 2009 at 8:28 pm

  3. Prachtige en unieke landschappen. Dat stuwdam moet ik ook nog eens zien te bezoeken.

    pieterbie

    februari 22, 2009 at 8:59 pm

  4. nr 5 is een prachtige Hoge Venen plaat!
    Vooral die “kleurbanden”… in prachtige aarde-kleuren,
    ook die kleine bolvormige bosjes links maken het geheel !!

    erik O,

    februari 22, 2009 at 9:04 pm

  5. Nr 5 de Hoge Venen, daar heb ik eens gewandeld. Was een belevenis lopen op die “verende” ondergrond. Deze foto geeft de sfeer goed weer.

    Harry de Rooij

    februari 22, 2009 at 9:58 pm

  6. Wat is Belgie toch mooooooooooooi! Prachtplaatjes weer!!!

    Sylvia

    februari 23, 2009 at 12:43 am

  7. Wat een schitterende serie is dit weer. Prachtig zoals die stuwdam spiegelt in het water en de nevel geeft het geheel een bijzondere sfeer. De kleuren van de Hoge Venen zijn schitterend vastgelegd, allemaal mooi!

    Ank

    februari 23, 2009 at 9:21 am

  8. En we blijven meerijden Koen door ons prachtig landje.

    Jim

    februari 23, 2009 at 9:42 am

  9. Weer een mooie serie waarvan de eerste 2 eruit springen voor mij.

    Daisy

    februari 23, 2009 at 10:40 am

  10. die koeien,haha, geweldig
    speciaal voor jou een nummertje opgevoerd

    gekiekt

    februari 23, 2009 at 12:02 pm

  11. Mijn bezoekjes aan de Oostkantons waren telkens om te langlaufen. Ik zag ze dus nog nooit zonder sneeuw maar zie nu dat het ook buiten de wintermaanden meer dan de moeite loont.

    An

    februari 23, 2009 at 2:57 pm

  12. Een voor een prachtige pro platen, zowel wat de standplaats, kleur belichting en compositie betreftN
    bijzonder uw kleuren die zacht zijn en toch niet mat, wat je bij enkele bloggers wel ziet.
    Gewoonweg stielkennis noem ik dat, Prachtig.

    roysfoto

    februari 23, 2009 at 3:51 pm

  13. Echt wel gave beelden van de Oostkantons. De semi-panos smaken me wel. Wat me wel opvalt, is dat je de rust en sereniteit van ginds fijngevoelig hebt weergegeven.

    kris luckermans

    februari 23, 2009 at 5:20 pm

  14. Wat hebben we toch een mooi landje!
    En gezien door het oog van een topfotograaf… ben ik helemaal verkocht!

    MJ

    februari 23, 2009 at 6:37 pm

  15. prachtig koen
    aan het meer van butchenbach ben ik vroeger meermalen geweest,

    in een huisje in berg, zo heet dat dorpje, en de stuwdam herinner ik mij ook nog goed, een kunst om daar met de auto overheen te rijden 🙂
    prachtige prenten,

    maar die koeien stonden er nu toch niet meer hé??

    klaproos

    februari 23, 2009 at 6:37 pm

  16. Schitterend!

    xaviervankeirsbulck

    februari 24, 2009 at 10:45 am

  17. En dat allemaal in ons eigenste landje. 🙂
    Mijn favoriete foto’s zijn de laatste en die met de koeien.

    elsvo

    februari 24, 2009 at 11:18 am

  18. Mooie reeks. Waar vind jij toch altijd die fotogenieke koeien? 😀

    moekemicheline

    februari 24, 2009 at 12:50 pm

  19. Ohhhhh….die koeienfoto…..meesterlijk genomen. Het lijkt er op dat jij plat op je rug ligt en dat die kudde zo over je heen gaat walsen. Een hele spannende foto, Koen…TOP

    Margrietgeniet

    februari 24, 2009 at 5:20 pm

  20. fijne plekjes laat je zien

    ruud

    februari 24, 2009 at 7:06 pm

  21. Wat een prachtige foto’s! En wat een geweldige opdracht, maar wel heel veel werk! succes verder.

    groetjes Karin

    K@rin

    februari 24, 2009 at 9:45 pm

  22. Zoals Kris al schreef, rust en sereniteit, dat typeert de streek helemaal. Dat zal wel te maken hebben met de uitgestrekte natuur. Je kan er maar beter niet veloren lopen!
    Ook ik ben gek op je koeienfoto. Schitterend!

    fotomart

    februari 25, 2009 at 2:44 pm

  23. Als je een paar dagen op vakantie gaat mis je hier een heleboel. Weer even genoten. Maar die van de stuwdam is wel mijn favoriet. Trouwens die druiven zijn ook erg knap, alsof ze licht afstralen.

    Caro

    februari 25, 2009 at 5:15 pm

  24. Ik heb nog gezwommen in dit meer,
    met meer dan 30° en deugt dat het deed!
    Knappe foto opnieuw!
    Gr.
    P-TER

    P-TER

    februari 25, 2009 at 11:01 pm

  25. Zal dus nog even duren voor je aan de Blankaart geraakt zie ik, je zit aan de andere kant van België.
    Als het begint te zomeren wil ik gerust de plaatsjes tonen waar veel macro’s te maken zijn. Veel is er anders niet zo te beleven tenzij een flinke wandeling in de “broeken”, maar dat is dan ook weer de Blankaart niet.

    grt Manu

    manu

    februari 26, 2009 at 7:52 am

  26. Prachtige foto’s zeg !!! En die koetjes zijn echt wel fotogeniek hé !

    maaike

    februari 26, 2009 at 7:40 pm

  27. Hallo
    Nou dat ziet er goed uit.
    Gr
    Fred

    Fred

    maart 1, 2009 at 6:50 pm

  28. Wauw wat een mooie beelden zijn dit, dat panorama doet het heel erg goed in de foto’s! De 1ste en 2de doen het helemaal voor mij!

    Robbie Veldwijk

    maart 9, 2009 at 5:25 pm

  29. […] je wat minder tijd, bekijk dan dit berichtje , of dit , of dit , of dit , of dit , of dit, of dit, of… ben je er nog? Tof! Want daar gaat het om in dit blogje: interessante […]


Geef een reactie

