Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Le Hérou

with 18 comments

We blijven nog even in de Ardennen met wat extra beelden van le Hérou. Een nogal woest stukje natuur  die bijna helemaal omringd wordt door de Ourthe. Bekend voor z’n indrukwekkende rotsen die een geliefkoosd terrein vormen voor alpinisten. Onderstaande foto werd vanuit hand- en voetenstand genomen (tikkeltje hoogtevrees)  Een metertje naar links en je ligt 90 meter lager in de Ourthe

ardennen-24

 

herou-20

Vlakbij de parking kan je de uitkijktoren beklimmen van waaruit je maar liefst zes keer de Ourthe kan zien, maar waar het ook volledig tot je doordringt waarvoor de Ardennen het meest bekend zijn: de eindeloze wouden…

uitzicht-04

Written by Koen

februari 3, 2009 bij 8:55 am

Geplaatst in landschappen

Tagged with , , , , ,

18 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een prachtige beelden Koen,ik vertoef zelf regelmatig in de Ardennen en kan er ook steeds m’n hartje ophalen. Tof om nu de streek eens door de lens van een beroepsfotograaf te bekijken.

    Jim

    februari 3, 2009 at 11:48 am

  2. Jij weet ook wel de meest mooie plekjes te vinden, geweldige foto’s met name de eerste vind ik erg mooi, er zit ongelooflijk veel diepte in!

    Ank

    februari 3, 2009 at 11:50 am

  3. De ardennen zijn zo een beetje mijn tweede thuis.
    En om hier deze rotsen, prachtig gefotografeerd, te zien,
    krijg ik zo wat een beetje heimwee.
    Ook mooi van beneden langs de ander kant van het water,
    waar je van beneden naar boven kijkt,
    maar dit is een moeilijk begaanbaar terrijn
    en zeker niet te doen met de fiets.

    We waren verre van uitgepraat op de blog meeting,
    blij je te mogen ontmoeten.
    Het is zeker voor herhaling vatbaar.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    februari 3, 2009 at 1:27 pm

  4. Mooi Koen! De voorbije dagen las ik hier namen waar ik nog nooit van gehoord heb. We zullen toch eens een beetje meer moeten buitenkomen vrees ik 🙂

    moekemicheline

    februari 3, 2009 at 1:34 pm

  5. Heel mooie foto’s. Ik kan geloven dat je wat hoogtevrees had want het is inderdaad een enorme val. Het is er wel heel prachtig.

    Ambigirl

    februari 3, 2009 at 2:22 pm

  6. Jij doet dit nog op handen en voeten, mij krijg je er zelfs nooit op! Van hoogtevrees gesproken…

    Caroline

    februari 3, 2009 at 2:41 pm

  7. Dag Koen,

    Bedankt voor je complimentje, waar ik trouwens héél blij mee ben! Ik heb fotogeniekbelgie nog maar net ontdekt, maar deze blog, je sites en natuurlijk al die prachtige foto’s hebben onmiddellijk een grote indruk op me gelaten. Met mijn bescheiden bijdrage hoop ik in de eerste plaats minstens één keer per dag van het werk, de computer en het huishouden te kunnen ontsnappen en tevens, door dus dagelijks te oefenen, hopelijk ooit zo goed te worden als jou hé 😉

    groetjes,
    Martine.

    Martine

    februari 3, 2009 at 3:25 pm

  8. Dit zijn voor mij ook echt de Ardennen, ik ben er niet vaak geweest, maar dit soort landschap is een van de redenen waarom ik er graag naar toe ga.

    Harry de Rooij

    februari 3, 2009 at 5:13 pm

  9. hahaha ik moest lachen hoor van bij martine hihih ja moest vroeger weg!
    en ik had je graag op handen- en voetenstand gezien hoor!!!
    in elk geval het was de moeite waard!

    miss mauritius

    februari 3, 2009 at 7:42 pm

  10. Ik veronderstel dat je daar boven niet geraakt met je fiets? Een paar stevige stapschoenen zullen wel nodig zijn.

    Stevige stapschoenen inderdaad! En het grappige is dat je je een vanuit de parking een heel stuk …naar beneden moeten wandelen om ‘daar boven’ te geraken. De parking ligt namelijk een heel stuk hoger dan die rotsen.

    fotomart

    februari 3, 2009 at 10:24 pm

  11. Ziet er inderdaad een redelijk onherbergzaam gebied uit, voor zoverre je daarover kan spreken in ons Belgenlandje.

    pieterbie

    februari 4, 2009 at 6:07 am

  12. Prachtige beelden. Ik denk dat we eens wat meer naar de Ardennen op uitstap moeten gaan.
    Nu nog wachten op beter wandelweer.

    dmpictures

    februari 4, 2009 at 12:00 pm

  13. Dat ‘tikkeltje’ hoogtevrees is bescherming…maak ik mezelf wijs.

    Als je weet waar de 1ste opname genomen is …en hoe,..dan voel ik de hoogte in je beeld.

    xaviervankeirsbulck

    februari 4, 2009 at 8:53 pm

  14. by the way, knappe architectuuropnames op je site!

    xaviervankeirsbulck

    februari 4, 2009 at 9:02 pm

  15. Heerlijke landschapsfotografie… natuur ten teop.
    Het kriebelt hier na het zien van je prachtige foto’s om de Ardennen in te trekken… maar ‘k zal eerst nog wat moeten uitzieken.
    Bedankt voor je reactie op mijn blog… hopelijk hebben mijn bezoekers een goed gekalibreerd scherm!

    MJ

    februari 4, 2009 at 9:36 pm

  16. Prachtige landschapsfoto’s. Vooral die met een beetje nevel. En tja, je moet er wat voor over hebben om een uniek shot te maken 😉

    André

    februari 4, 2009 at 10:53 pm

  17. Koen, knap van de neveltjes in de achtergrond!!
    Krijg ook weer heimwee naar de Six Ourthes…

    Erik O,

    februari 5, 2009 at 2:15 pm

  18. Ik verbaas me er telkens over hoe mooi ons landje wel niet kan zijn…
    Die bovenste foto vind ik zeer mooi omwille van de dieptewerking.

    Rulan Kurek

    februari 10, 2009 at 11:01 am


Geef een reactie

