Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

De ronde van België in 50 dagen! 1) De Fagne

with 20 comments

Meer uitleg over het ‘Ronde van België’ project kan je hier lezen.

De uitgave is er pas ten vroegste in mei,  maar een selectie van het fotomateriaal komt uiteraard ook op m’n website. Het leek me echter  leuk om al de landschappen ook in een reeks op mijn blog voor te stellen. Voornamelijk recente beelden, maar af en toe ga ik wel eens uit m’n archief putten. Op het einde van de rit zal je een mooi overzicht hebben over wat ons landje aan verschillende landschappen te bieden heeft.

ronde1-fagneEn we beginnen met de Fagne (niet te verwarren met les Hautes Fagnes) Het ligt ten westen van de Maas in het zuiden van de Provincie Namen. Een bijzonder mooie streek met als absolute aanrader de Fondry des Chiens (foto 1 & 2)

 

 

 

fagne-01blog

 

fagne-03blog

 

fagne-15blog

Meer foto’s van de Fagne en Fondry des Chiens vind je hier.

Written by Koen

januari 28, 2009 bij 10:34 pm

20 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. De rotsformaties doen me denken aan die van het bos van Fontainebleau, waar de schilders van de School van Barbizon hu ding deden. Ook de moeite waard om te bezoeken!

    fotomart

    januari 28, 2009 at 11:05 pm

  2. Mooi woest landschap, prachtige rotsformaties en de herfstkleuren zijn schitterend!

    MoniqueSamui

    januari 29, 2009 at 7:05 am

  3. Ik kijk uit naar de rest van de reeks. We willen het soms teveel tever gaan zoeken terwijl ons eigen landje ook de moeite waard is.

    An

    januari 29, 2009 at 8:27 am

  4. Aha, we gaan hier een tijdje zoet zijn. En ongetwijfeld een leuke mix van bekende en onbekende plekjes voorgeschoteld krijgen.

    s.goovy

    januari 29, 2009 at 9:18 am

  5. Prachtig dat ruige landschap, dat mis ik hier in Nederland wel maar ja het gras aan de overkant is altijd groener hè, schitterende herfstkleuren!

    Ank

    januari 29, 2009 at 9:50 am

  6. Ik ken die streek helemaal niet maar de foto’s zijn alvast veelbelovend!

    Serge Van Cauwenbergh

    januari 29, 2009 at 11:24 am

  7. NOG ZO LANG WACHTEN??????

    CALLEMIE

    januari 29, 2009 at 11:27 am

  8. De streek is mij totaal onbekend maar aan je foto’s te zien is het er prachtig.

    Houdoe

    Jacky

    januari 29, 2009 at 3:17 pm

  9. Cool. Deze serie ga ik met grote belangstelling volgen!

    Caroline

    januari 29, 2009 at 3:34 pm

  10. Wat een prachtige kleuren.

    els

    januari 29, 2009 at 5:19 pm

  11. Ik kijk al uit naar de rest van de foto’s en de publicatie. In de streek van deze fotoreeks ben ik nog geweest maar het is al een mooie tip om naartoe te trekken.

    ambigirl

    januari 29, 2009 at 6:05 pm

  12. Na het zien van deze foto’s verheug ik mij op het hele rondje dat je op je blog gaat doen.De onderste foto vind ik prachtig van kleur en compositie. Grappig zo’n rij bomen zonder blad en dan op de achtergrond mooie herfstkleuren.

    Caro

    januari 29, 2009 at 6:39 pm

  13. Wat is het daar mooi!

    Sylvia

    januari 29, 2009 at 7:23 pm

  14. Prachtstreek, prachtplaten !!

    roysfoto

    januari 29, 2009 at 8:33 pm

  15. Wordt met jou aan het stuur vast een interessante tour.
    Ik zal er met genoegen naar kijken. Leuk plan.

    Harry de Rooij

    januari 30, 2009 at 2:45 am

  16. Heerlijk!
    Laat maar komen die ronde van België, ik kijk uit naar ’t vervolg!

    PS bij die eerste foto heb ik echt eenWow gevoel… zo mooi!

    MJ

    januari 31, 2009 at 7:26 am

  17. Ja, die nr drie springt eruit!
    Prachtige landschaps-compositie
    naar kleur, vorm, structuren…
    Een echte Koen De Langhe!

    Erik O,

    januari 31, 2009 at 8:38 am

  18. Ik kijk al uit naar het vervolg! Die eerste foto is machtig!

    Joke

    januari 31, 2009 at 11:50 am

  19. Inderdaad heel mooie landschapsfoto’s!

    pieterbie

    februari 1, 2009 at 12:18 am

  20. Mooie heldere warme foto’s. nr. 3 vind ik erg fraai door de gelaagdheid in de foto. Je blik blijft van voor naar achteren en terug gaan.

    André

    februari 1, 2009 at 3:31 pm


Geef een reactie

