Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Ik, een Globetrotter? Bijlange niet!

with 20 comments

Tot mijn grote verrassing hadden vele bezoekers niet direct opgemerkt dat het vorig logje ludiek bedoeld was…

Nu vrees ik nooit meer geloofwaardig over te komen  😉   Ik had speciaal als hint de laatste foto(sahara met schoothondje) als knipoog erbij geplaatst om te verduidelijken dat de reeks met een korrel zout diende genomen te worden.  De beelden zijn namelijk allemaal in Belgie genomen! Nu ja, die leuke reacties zijn wel een mooi bewijs dat ik een goede selectie gemaakt heb.

Ik beloof het…’t was slechts een éénmalig leugentje voor het goede doel! Een Globetrotter ben ik niet, al was ik in een niet zo ver verleden wel degelijk verslingerd aan buitenlandse reizen.  Beelden daarvan deponeer ik ooit wel eens op een één of andere link. Puur fotografische gezien ben ik tegenwoordig iets minder geinteresseerd in verre reizen omdat ik dé uitdaging nu net in eigen land gevonden heb

Hier op dit blogje blijf ik dus het ‘fotogeniek Belgie’ concept aanhouden zoals bv met dit beeld van eergisteren: het kasteel van Horst op een boogscheut van waar ik woon. Misschien wel één van de mooiste plaatsen om dezer dagen de schaatsen aan binden!

horst-bis-2009

 Wel een beetje jammer voor de schaatsliefhebbers dat er hier vandaag een dik pak sneeuw gevallen is! (10 cm)

Gelukkig heeft het niet gesneeuwd rond Damme en ziet het er erg goed uit wat betreft de Zwinstedentocht! Ik schat dat het evenement vrijdag of zaterdag doorgaat. Update 7-01-09: ijsdikte van de Damse vaart momenteel  helaas slechts +/- 8 cm. Dat is  heel wat minder dan op sommige plaatsen in het binnenland en bovendien heeft het vandaag lichtjes gedooid! Met de komende vriesnachten is er natuurlijk nog hoop om spoedig de noodzakelijke 12 cm te halen. Spannend voor de schaatsliefhebber…

Update 10-01-09:  Ter info: het laatste nieuws over de Zwinstedentocht en meer algemeen schaatsen op de Damse vaart vind je hier 

Recente info over de ijstoestand en verwachtingen vind je hier

Written by Koen

januari 5, 2009 bij 9:07 pm

Geplaatst in Bezienswaardigheden, winter

Tagged with , , ,

20 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zalige foto opgenomen door een wel dromerige fotograaf 🙂

    kris luckermans

    januari 5, 2009 at 9:35 pm

  2. Waar heb jij die zon vandaan?
    Wel een droomfoto voor winterliefhebbers. En vannacht zal het ijs nog een stuk dikker worden.

    @Martine: die dag scheen plaatselijk de zon. Enkele kilometers verder bij ons thuis was het alweer mistig (zoals aan de zoete waters…) Het ijs zal rond het Leuvense door het dikke sneeuwtapijt helaas niet veel dikker worden (sneeuw fungeert als een isolatiedeken)

    Martine

    januari 5, 2009 at 10:35 pm

  3. Koen,

    wrijf het ons nog maar eens in dat je ons stevig bij de neus had genomen :-))
    Maar ook dit is weer een heel mooi plaatje geworden. Helaas moest ik gisteren werken anders had ik zeker met de camera naar buiten gegaan.
    Dat 2009 maar een heel mooi fotografisch jaar mag worden.

    Houdoe

    Jacky

    januari 6, 2009 at 6:36 am

  4. ben dus gaan piepen en inderdaad hoor schitterend gedaan!
    kasteel van Horst een schaatsparadijs dus?

    @Callemie: Qua decor! Nu ligt er helaas teveel sneeuw op het ijs.

    CALLEMIE

    januari 6, 2009 at 7:48 am

  5. Heerlijke foto, echt een schitterend decor voor schaatsfoto’s zeg! En die sneeuw daar ben ik ook al jaloers op *lol* Hier is vrijwel niets gevallen! Ik hoop dat je daar ook wel foto’s van gaat maken??!!

    Ank

    januari 6, 2009 at 9:47 am

  6. Deugnietje! Maar mijn aanbod blijft geldig, ook in België 😀

    moekemicheline

    januari 6, 2009 at 12:34 pm

  7. Ik had wel een vermoeden, vooral bij die laatste, maar ik wilde je niet en public voor leugenaar uitmaken! 😉 Prachtig foto en een heerlijk decor om rondjes te schaatsen!

    Ik wist dat jij het doorhad. Die vergelijking met de Soestduinen in het vorig logje…
    Moet vreselijk zijn voor jou, vanuit een tropisch land naar dit schaatstafereel kijken… (of toch niet denk ik 😉 )

    MoniqueSamui

    januari 6, 2009 at 1:51 pm

  8. Zo zou je vanzelf van schaatsen gaan houden 🙂
    Leukste aan dit logje vind ik jouw uitdrukking ‘boogscheut’ waar wij dan zeggen ‘op een steenworp afstand’

    Margrietgeniet

    januari 6, 2009 at 2:09 pm

  9. Knappe winter/actiefoto. Ik ga zodadelijk,eindelijk eens tijd,even wandelen in een park en proberen wat mooie sfeerbeelden te maken.
    Bedankt voor je reactie op m’n mailtje,ik heb het doorgegeven.

    Jim

    januari 6, 2009 at 2:21 pm

  10. Ik heb daar nog mooie weerspiegelingsfoto’s gemaakt,
    dit zou nu miet meer lukken.
    Knappe foto’ koen
    en maak van 2009 een nog mooier fotojaar !
    Een jaar lang
    ‘ademloos’
    ‘verrast’
    ‘bezield’
    ‘opgewekt’
    ‘geboeid’
    ‘vol verwachting’
    ‘creatief’
    ‘bemind’
    ‘hoopvol’
    ‘vertederd’
    ‘opgelucht’
    ‘tevreden’
    ‘opgetogen’
    ‘gelukkig’
    ‘gezond’
    ‘geraakt’
    ‘verwonderd’
    ‘blij’
    ‘gedreven’
    ‘dankbaar’
    ‘moedig’
    ‘geduldig’
    ‘fotogeniek’
    zijn …
    en al de dingen die jezelf kan toevoegen,
    waar je je goed in voelt ! ! !
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    januari 6, 2009 at 2:34 pm

  11. oh maar ik dacht wel dat het allemaal foto’s waren van België… ook al noem je jezelf globetrotter 😉

    Leuk die schaatsersfoto, mooi met zo’n achtergrond alweer een locatie om U tegen te zeggen!

    MJ

    januari 6, 2009 at 5:13 pm

  12. Heerlijke plaat! Ik hoop op nog een rondje Koen!

    boomkruiper

    januari 6, 2009 at 6:57 pm

  13. Ik was er dus ook met beide voeten ingetrapt. Mooie schaatsfoto!

    An

    januari 6, 2009 at 7:50 pm

  14. Ik heb er gewoon niet bij stilgestaan of het echt was of niet, de foto’s waren mooi en dat was voldoende. Al vond ik die laatste boom een rare voor in de woestijn.
    Deze schaatsers heb je goed in beeld gebracht!

    zeezicht

    januari 6, 2009 at 9:00 pm

  15. Terug een prachtig “Belgisch” beeld!
    Mooi de lokatie vastgelegd, toffe kleuren ook; kasteel en bomengroep links…

    Erik O,

    januari 6, 2009 at 10:07 pm

  16. Sfeervolle foto! Die taferelen zie ik graag 😉
    Ter info: de Zwinstedentocht is een officiële wedstrijd + toertocht van 100 km die op 1 dag wordt georganiseerd. De Nederlandse schaatsbond beslist mee over de datum waarop die gehouden wordt. Er zijn grotere klassiekers die voorrang zullen krijgen. Er is ook nog de toertocht Sluis-Brugge-Sluis, ook op de Damse Vaart. Die kan je op gelijk welke dag schaatsen, zolang het ijs dik genoeg is (en waarschijnlijk zou dat vanaf dit weekend inderdaad moeten lukken).

    Bedankt voor de info, Gert! ’t Worden hoogst interessante dagen, zowel voor schaatsers als fotografen!

    Gert

    januari 6, 2009 at 10:25 pm

  17. Op zo’n foto zat ik al een beetje te wachten. Echt geweldig. Ik heb in Friesland hetzelfde geprobeerd en ik kreeg die mannen niet scherp omdat ik geen hoge sluitertijd kon kiezen bij dat mistige weer. Jou is het prachtig gelukt. Ik heb al in gedachten mijn voorbereidingen zitten doornemen voor een Elfstedentocht. Best moeilijk hoor om die snelle jongens vast te leggen als het nu eens niet zo’n mooi weer zou zijn.

    Caro

    januari 7, 2009 at 1:51 pm

  18. Ja, het was niet realistisch al die buitenlandse reizen als je weet dat je in het binnenland zoveel ‘rondtoert’ 😉 🙂 🙂
    Super knap deze foto !

    Marhilde

    januari 7, 2009 at 3:10 pm

  19. Hallo Koen,

    Knap gevonden dat globetrotter-reeksje! Ik ben er niet ingetuind… maar dat komt alleen omdat ik nu pas ben komen kijken 🙂 Mooie winterfoto met de schaatsers hierboven.

    Guido

    januari 7, 2009 at 11:51 pm

  20. Prachtig die schaatsers met het kasteel in de achtergrond!

    pieterbie

    januari 11, 2009 at 8:55 pm


Geef een reactie

