Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Jaaroverzicht (van de Globetrotter)*

with 42 comments

Met al die traditionele jaaroverzichten op tal van blogs kan ik natuurlijk niet achterblijven. Wat heb ik het voorbije jaar zoal verwezenlijkt op professioneel gebied?

Wel, naast de traditionele opdrachten op vlak van architectuur- en interieurfotografie, een trouwfeest hier en een doopfeest daar, heb ik in 2008  vooral veel  kilometers afgelegd… en mijn opdrachtgevers kenden echt geen grenzen! (update 4-01: gelieve wel nadien mijn antwoorden op de reacties te lezen!!!!!)

Zo had ik onder meer een reportage over de honderden eilandjes voor de Zweedse kust…

041

en ging ik op zoek naar romantische zielen in de Provence…

051

Een trektocht doorheen het mooie binnenland van Engeland…

061

Ierland…

101

En Schotland!

16

Een reportage over de eeuwenoude Romaanse bruggen in Italië!

071

Tussendoor verbleef ik ook wel eens in ons eigen onmiskenbaar landje…

031

Maar vervolgens kon ik eindelijk eens dé graanschuur van Europa bezoeken…Een absolute aanrader!

18

Trok ik door de meest onhergberzame streken van Canada…

12

Had ik o.a. ook een reportage over levensgevaarlijk (echt)drijfzand in Australië!

15

en ging ik op zoek naar verloren gelopen schoothondjes in de sahara!

091

* Belangrijk: Lees mijn reactie op sommige reacties! Mijn (eerlijke)reputatie is anders voor eeuwig naar de vaantjes! 😉

Written by Koen

januari 3, 2009 bij 8:09 am

Geplaatst in landschappen

42 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nou Koen, inderdaad een heel vruchtbaar fotojaar is dat voor jou geweest. Met ongetwijfeld weer vele series prachtige foto’s. Schitterend wat je hier al weer laat zien.
    Ik hoop dat dit jaar ook voor jou zowel privé als op fotografisch gebied fantastisch wordt en hoop je nog vaak “te ontmoeten” op wederzijdse blogs!

    TruusW

    januari 3, 2009 at 9:27 am

  2. Amai buiten fotogeniek België dus ook internationaal – mooie impressies van je afgelopen jaar. De beste wensen en maak 2009 minstens even goed als 2008 !

    fbaert

    januari 3, 2009 at 10:18 am

  3. Vermoeiend ja, maar wat een pracht van een beroep. Al vaak heb ik gedacht dat ik de verkeerde beroepskeuze heb gedaan toen ik 18 jaar was. Nu weet ik het zeker!!

    Caro

    januari 3, 2009 at 10:48 am

  4. Nu weet ik ook niet meer wat zeggen, had gedacht dat je nooit over de grens kwam.
    Je bent wel een bezige bij. En ga je 2009 nu kalmer aanpakken? Of…
    Amuseer je nog veel in 2009.

    kris luckermans

    januari 3, 2009 at 11:01 am

  5. Goh en ik maar denken dat je alleen de dorpen en steden in Belgie onveilig maakte! Mooi jaaroverzicht, vooral het doorkijkje door het hartje is erg mooi en sahara? ’t Lijkt wel Soesterduinen in Nederland 😉

    MoniqueSamui

    januari 3, 2009 at 11:46 am

  6. Wow, om jaloers op te worden, je hebt het dus helemaal gemaakt! Prachtfoto’s ook weer stuk voor stuk, maar de doorkijkjes hebben mijn hart gestolen, die door het hartje en die door de struiken op de brug, ik vind ze echt geweldig!
    Dat 2009 ook maar weer zo’n goed fotografisch jaar mag worden!

    Ank

    januari 3, 2009 at 12:38 pm

  7. Je hebt toevallig niemand nodig om je lenzen te dragen? 😀
    Ik wens je een schitterend jaar met heel veel opdrachten!

    moekemicheline

    januari 3, 2009 at 3:12 pm

  8. Euh…. allemaal hele leuke reacties, maar de laatste foto is in feite een knipoogje naar de andere beelden hoor 😉

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    januari 3, 2009 at 3:55 pm

  9. Je hebt heerlijke foto’s gemaakt! Dat doorkijkje (met hartje) vind ik geweldig. Die foto van de rollen graan prachtig! Echt goed hoor!

    Daisy

    januari 3, 2009 at 6:50 pm

  10. Wat ben jij toch een bezige bij. Wij zoeken het (noodgedwongen) dichter bij huis. Prachtige foto’s, we kunnen er op deze manier van meegenieten! Succes! Joke

    Joke

    januari 3, 2009 at 7:22 pm

  11. En dat allemaal op één jaar tijd? Geweldig beroep! Assistente nodig? 😉

    An

    januari 3, 2009 at 7:48 pm

  12. begrijp ik het goed dat het eigenlijk allemaal een mopke is? ’t zijn stiekem misschien toch allemaal Belgische beelden, of niet? 🙂

    fijn 2009 gewenst! en ook ik wil solliciteren voor assistente in de fotografie! 😀

    S.

    Yep! Eindelijk iemand die het opgemerkt heeft

    Stephanie

    januari 3, 2009 at 7:57 pm

  13. amaai zeg. Bij ons heeft een jaar maar 365 dagen ??? 😉 🙂

    Marhilde

    januari 3, 2009 at 8:00 pm

  14. Virtueel of in je dromen?
    Zo herken ik de Romaanse brug maar al te goed. In de zomer van 2OO7 ben ik over het Italiaanse Montignies-Saint-Christophe gepasseerd, op weg naar de Thiérache! En jaren geleden ben ik in de Sahara nog gaan zwemmen met de kinderen. Met een knipoogje naar de boom van een medeblogger.
    Koen, om mij op een verkeerd spoor te zetten moet ge met wat straffers af komen!
    Fantast-isch gevonden!

    @ Martine: jaja, maar je komt net van de blog van Kris waar ik het al verduidelijkt heb 😉
    En de laatste foto heb ik er juist speciaal bijgezet als hint!
    Maar…dat je de brug herkent vind ik al knap hoor, maar ik had niets anders verwacht van jou.
    Als je de andere plaatsen allemaal kunt situeren trakteer ik je op een wereldreis! 😉
    Enfin, ik ben blij dat het nu rechtgezet is want ik begon me al schuldig te voelen met al die (leuke) reacties…

    fotomart

    januari 3, 2009 at 8:56 pm

  15. Jawade, ’t jaar is pas begonnen, en we zijn al beetgenomen, sloeber.
    Maar, ‘k was er wel ingetrapt, dat wel.
    We gaan nu snel ons jaarlijks exotische reis annuleren, en transfereren naar betere inlandse oorden.

    kris luckermans

    januari 3, 2009 at 9:10 pm

  16. Of het nu binnen- of buitenland is, het feit dat je beroepsmatig al dat moois mag (en kan!)fotograferen is op zich al fantastisch. Ik kan me wel inbeelden dat dit enorm kilometer en tijdrovend is. Maar ja, that’s part of the job hé. Veel reis- kijk- en fotogenot in 2009 en dank om ons ervan mee te laten genieten. Als je eens een gids nodig hebt in het Waasland, laat het mij maar weten (maar wie weet ken jij de streek beter dan mij)

    Christel (c-photos)

    januari 3, 2009 at 9:37 pm

  17. Een wereldreis zal er niet in zitten. 😦
    De graanschuur zou in de Gaume kunnen zijn? En mogelijk ligt het binnenland van Engeland in de Vlaamse adennen?
    De foto van de Sahara herken ik van bij Peter. Daardoor begon ik serieus te twijfelen, ook door de brug. En omdat ik wist dat je zoveel opdrachten had in België, kon het niet dat je al die reizen gemaakt had.
    Nu weet ik dat ik hier niet de enige dromer ben!

    Martine, dat jij steeds bij de pinken bent dat weet ik al langer. Het feit dat ik hier maar liefst 10 landen geplaatst heb was misschien wel de duidelijkste hint! Engeland= zuidelijke Oostkantons/ graanschuur= Mehaigne- Burdinale

    fotomart

    januari 4, 2009 at 12:15 am

  18. Koen,

    je bent met recht een globetrotter te noemen.
    Met daarbij ook nog eens mijn favoriete landen zoals Canada, Schotland, Engeland en Ierland.
    Maar als je het vertikt om in een vliegtuig te stappen zul je die landen ook nooit (in het echt) zien.
    Gelukkig ben jij er nog met prachtige foto’s.

    Houdoe

    Jacky

    januari 4, 2009 at 10:21 am

  19. En ik lees nu pas de reaktie en jouw reaktie bij Martine.
    Had je mij dus echt goed te pakken, maar gelukkig was ik niet de enige, hahaha.
    Toch maar eens een keer op tijd naar bed gaan en dan goed uitslapen.

    Houdoe

    Jacky

    januari 4, 2009 at 10:25 am

  20. W O W !

    MJ

    januari 4, 2009 at 10:36 am

  21. Maakt niet uit waar of hoe… het zijn prachtige foto’s!

    zeezicht

    januari 4, 2009 at 10:43 am

  22. Om alle misverstanden te vermijden…
    De beelden die je hier ziet zijn wel degelijk allemaal in Belgie genomen! Aanvankelijk wou ik alleen het 7de beeld tonen, een typisch Vlaams (lelijk, maar uniek)landschap met een half huis centraal gekadreerd. Om het allemaal wat ludieker te maken kwam ik op het idee om ook wat zogezegde ‘buitenlandse’ beelden te tonen. Ik dacht dat het voor iedereen onmiddellijk duidelijk zou zijn dat je dit logje met een knipoog moest bekijken.
    Niet dus!
    Het doet me wel even nadenken… Bij de vaste bezoekers kan je met een daarop volgend logje één en ander verduidelijken, maar een toevallige bezoeker zet je op die manier op een volledig verkeerd spoor en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn
    ‘k Zal dit dus niet meer doen!
    Maar ik vond het wel eens leuk 😉

    Fotogeniek Belgie (Koen)

    januari 4, 2009 at 6:21 pm

  23. Maar ja Koen mij heb je ook te pakken gehad en ik wilde ook al solliciteren om je lenzen te dragen. Maar het blijft een tof beroep ook binnen de landsgrenzen.

    Caro

    januari 4, 2009 at 7:06 pm

  24. Geweldige serie, kan niet kiezen, de één is nog mooier dan de ander!

    Sylvia

    januari 4, 2009 at 8:42 pm

  25. ook in het binnenland wil ik je lenzen dragen of voor gps spelen…

    fotomart

    januari 4, 2009 at 8:42 pm

  26. “Mehaigne- Burdinale”, die benaming kende ik niet. Maar ik ben wel ooit in Lavoir gestopt omdat het kerkje op de heuvel mij veel te uitdagend aankeek. Ik kan het je aanraden!

    Lavoir! Daar heb ik een mooie reeks van! Ligt inderdaad in het natuurpark Mehaigne- Burdinale. Later op het jaar toon ik die beelden wel eens.

    fotomart

    januari 4, 2009 at 9:01 pm

  27. Haha, ik was er compleet ingetuind. Goeie! Ik wilde me ook al aanmelden als assistente…

    lisainluik

    januari 4, 2009 at 11:04 pm

  28. Ohh Koen houd toch ajb je knipoog! :)) Het was overduidelijk! De goede verstaander heeft maar een half woord nodig. Het wordt spannend landschapsweer Koen! Misschien bij jou al wel maar hier loop ik met de ogen naar de hemel en houd de thermometer in de gaten :O

    boomkruiper

    januari 4, 2009 at 11:57 pm

  29. Was weer even afwezig…
    Of: heb weer 1 & ander gemist!
    Je “Belgische” reputatie heb je alle eer gegeven!
    Zoals jij de rijke variatie kunt vastleggen van ons klein landje…
    Dàt heb je met deze reeks bewezen!!
    Top!

    Erik O,

    januari 5, 2009 at 2:41 am

  30. Haha, leuk gevonden.
    Wat ga je nu doen met 1 april?

    Ernstig blijven, zoals altijd…

    gekiekt

    januari 5, 2009 at 8:53 am

  31. Geweldige stunt, Koen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik al wantrouwig begon vanwege je opmerking onderaan. Alhoewel, ik vond het wel eigenaardig, dat al die reizen op nog geen enkele wijze door jou onder de aandacht waren gebracht, dus ik denk toch, dat ik het niet helemaal vertrouwd had. Maar Koen…zo zie je maar weer ons hoe schoon je eigen land is, nou ja, naast Nederland dan natuurlijk 🙂

    Margrietgeniet

    januari 5, 2009 at 12:24 pm

  32. wat nog maar eens bewijst in wat voor ’n prachtland we hier mogen leven.

    centrocampista

    januari 5, 2009 at 5:29 pm

  33. Ook ik was erin getrapt, maar ondanks dat vind ik het hele mooie foto’s in ons soms lelijke, leuke, onbegrijpelijke landje.
    Lieve

    liegeliving

    januari 5, 2009 at 10:10 pm

  34. gaaf om te zien waar je overal was koen.

    gelukkig nieuwjaar jongen

    misspunt

    januari 5, 2009 at 11:14 pm

  35. hahahahah
    moest nu wel eerst hier komen lezen !
    jajaja je hebt ze goed liggen gehad
    ik heb dit gemsit want de feeder werkt blijkbaar niet meer!!!!
    maar ja hoor als je hier regelmatig langskomt kon je wel zien dat dit ons belgen landje was hé
    toch heel knap gedaan hoor
    en maritne tja die is onklopbaar!!!

    CALLEMIE

    januari 6, 2009 at 7:46 am

  36. Whahahahaha een heel geslaagde reportage,
    ik weet niet of ik er ook zou ingelopen hebben,
    maar de rotsen van ‘Le Herou’ herkende ik meteen.
    Je ziet dat dat verre buitenland, ver mag blijven liggen.
    We hebben hier in eigen land nog zoveel mooi’s
    en dit heb je met prachtige foto’s duidelijk gemaakt ! ! !
    Knap Koen ! (heu en lenzendrager wil ik ook wel zijn)
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    januari 6, 2009 at 2:27 pm

  37. Om deze prachtige beelden in het echt te zien moet ik toch echt wel naar het buitenland… 😉
    Prachtige serie, Koen!

    René

    januari 7, 2009 at 12:31 pm

  38. HAHAHA, schitterend gedaan, Koen!
    Uniek en tof overzicht.
    België is mooi!

    pieterbie

    januari 9, 2009 at 12:19 pm

  39. Haha, geweldig hoe je de mensen om de tuin hebt geleid.
    Ik had al een licht vermoeden en bij het zien van de sahara, was ik zeker…
    De brug vind ik fascinerend. Tipje van de sluier waar deze ligt? Hoe zou er die bij dit weer uitzien?

    PeterM

    januari 10, 2009 at 12:05 pm

  40. hahahhahahhahahahhahahha
    schitterend
    zo zie je maar hoe weinig mensen er weten hoe SCHOON België is
    baanbrekend werk

    nyklyn

    januari 12, 2009 at 11:49 am

  41. Waar de foto’s dan ook genomen mogen zijn ik vind ze mooi en ik zie er al een paar bekende tussen! Een goed jaar gehad zo te zien!

    Robbie Veldwijk

    januari 19, 2009 at 11:57 pm

  42. Dag Globetrotter,

    Mijn oog viel op je omzwervingen in 2008, en in het bijzonder Ierland. Is het normaal dat ik maar 1 foto te zien krijg? Zo neen, hoe kan ik verder genieten van de prachtige foto’s?

    Vriendelijke groet
    Swa

    Dag Swa,
    In Ierland ben ik jammer genoeg nooit geweest. De foto heb ik in het zuiden van Belgie genomen (Gaume). Heel dit berichtje was een grap van mij om aan te tonen dat ons landje heel wat te bieden heeft. Je leest het in één van mijn reacties hierboven. Ik heb het ook verklaard in het logje daags nadien: lees maar
    https://fotogeniekbelgie.wordpress.com/2009/01/05/ik-een-globetrotter-bijlange-niet

    Swa

    januari 20, 2009 at 12:56 pm


Geef een reactie

