Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

1 jaar bloggen!

with 39 comments

Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik met dit blogje begonnen ben!  Wat destijds met een experiment begon is inmiddels uitgegroeid tot een echte hobby waar heel wat tijd in kruipt! Reeds meer dan 100.000 pagina’s werden aangeklikt en dat heb ik o.a. te danken aan enkele  populaire zoekwoordjes, maar ook aan een zeer succesrijk logje dat  via Google vele duizenden bezoekers heeft gelokt. Mede dankzij dit onverwachte succes kan ik de tijd die ik in dit blogje investeer min of meer voor mezelf verantwoorden door  af en toe een commercieel tintje  toe te voegen. Fotografie is tenslotte mijn hoofdberoep en toevallige Googlebezoekers kunnen potentiële klanten worden…

Voor de echte drijfveer zorgen echter de vele vaste bezoekers!  Jullie dus, want Googlebezoekers gaan zelden naar de homepage. Bij deze wil ik iedereen van harte bedanken voor de interesse. Zowel de anonieme bezoekers als de talrijke medebloggers  die regelmatig een reactie geven op de getoonde beelden. Die reacties zijn niet alleen leuk, maar maken een blog tevens tot een levende site waardoor je een soort alternatieve fotoclub creëert. Sommige medebloggers heb ik trouwens ook in levende lijve ontmoet en dat is steeds erg meegevallen! Het aantal reacties geven in zekere zin (soms) ook wel een indicatie in welke mate een bepaald beeld gewaardeerd wordt . Het logje waarop de meeste reacties kwamen was overigens misschien wel verrassend… dit bericht.  En ja, die macro’s komen zeker en vast volgend zomer terug. Uiteraard ook veel natuur- en landschapsfotografie en hopelijk vind ik ook de tijd om af en toe eens de stad in te trekken. Bovenal blijft echter het ‘fotogeniek België’ concept behouden en kan je hier alle soorten beelden verwachten van de Westhoek tot de Gaume!

Nogmaals bedankt iedereen! Ik heb trouwens volgend jaar ook iets in petto voor de talrijke bezoekers uit Nederland! 😉

Written by Koen

december 11, 2008 bij 8:21 am

Geplaatst in Varia

39 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ga je de grens over? Ben benieuwd! Van harte met deze mijlpaal Koen en ik hoop dat je
    nog lang door zult gaan, want het is iedere keer weer genieten en hopelijk volgend
    jaar weer een krabspinnetje?! 🙂

    MoniqueSamui

    december 11, 2008 at 8:59 am

  2. Gefeliciflapstaart! Ik ben hier al regelmatig plekjes tegengekomen, waar ik toch dringend eens op wandel moet. Alleen daarom al is je initiatief zeer de moeite waard (en voor ik op mijn bek krijg: ook voor de leuke foto’s uiteraard). Zoals een goeie schoolmeester zou zeggen: doe zo voort, Koen! 😉

    s.goovy

    december 11, 2008 at 9:16 am

  3. Kwaliteit drijft boven. Inderdaad, toevallige bezoekers kunnen hier iets ontdekken en blijven terugkeren. Niet abnormaal dat je zoveel bezoekers krijgt. proficiat !!

    Marhilde

    december 11, 2008 at 9:24 am

  4. Van harte met je éénjarig jubileum, ga zo door zou ik zeggen want ik geniet telkens weer van jouw mooie foto’s!

    Ank

    december 11, 2008 at 9:24 am

  5. Een dikke proficiat aan een onverdroten, gedreven,
    altijd creatieve bezige bij-fotograaf!
    Sterke kwaliteit én een hoog perfectionistisch
    gehalte in al je werk! Dàt valt op!

    Op naar een nieuw jaar genieten,
    voor jou en voor ons…
    Groeten Koen,

    Erik O,

    december 11, 2008 at 9:26 am

  6. Een dikke proficiat!!
    Het is hier altijd reikhalzend uitkijken naar het volgende bericht!Steeds verbluffende kwaliteit!
    Hopelijk volgend jaar af en toe ook straatbeelden zoals je reekske in Antwerpen?
    Veel succes nog!

    @Yves: die komen er zeker en vast als ik de tijd vind. Mijn laatste zinnetje in mijn bericht heeft daar trouwens mee te maken…

    Yves

    december 11, 2008 at 10:04 am

  7. Proficiat! Dat je blog een succes is, kan ook niet anders. Je foto’s zijn altijd geweldig goed en de onderwerpen afwisselend. Jouw blog is niet alleen genieten maar ook een inspiratie voor andere fotografen. Veel succes in het nieuwe jaar!

    Janneke

    december 11, 2008 at 10:22 am

  8. Koen, jouw blog toont aan dat je soms niet ver moet gaan om mooie plekjes te ontdekken. Ik zou dat zelf eens meer moeten doen, met de fiets een streek verkennen lijkt me wel erg plezant. Misschien dat ik volgende lente/zomer daarvoor eens tijd maak. Proficiat met de verjaardag van je blog overigens!

    Serge

    december 11, 2008 at 11:14 am

  9. Proficiat met de blogjaardag! Ik hoop dat we nog vele jaren mogen genieten van je mooie fotos!

    An

    december 11, 2008 at 11:58 am

  10. Proficiat en vooral blijven bloggen zodat we kunnen blijven genieten van al je mooie foto’s.

    nana

    december 11, 2008 at 12:05 pm

  11. Proficiat Koen,

    je zus Hilde 🙂
    en nog vele jaartjes

    Hilde

    december 11, 2008 at 12:42 pm

  12. Dank zij je blog heb ik het krabspinnetje leren kennen en ook leren waarderen. Ook een aantal plekjes uit eigenland hebben mijn aandacht getrokken en heb ik ondertussen aan nader onderzoek onderworpen. Zo zie je dat je eveneens een educatieve missie hebt.
    Van harte proficiat, Koen!!!

    Martine

    december 11, 2008 at 1:51 pm

  13. Van harte proficiat Koen. Het is steeds fijn om op je blog naar de mooie beelden te kijken. Doe aub zo voort!

    jurgen

    december 11, 2008 at 2:27 pm

  14. Mocht er een ‘Blog-award’ bestaan, dan kreeg jij die onmiddelijk van mij.
    Wat je ons liet zien het afgelopen jaar, was voor velen een mooi voorbeeld.
    Zelf zonder woorden leerden veel uit je foto’s. We ook leerden ons land kennen
    op een prachtige manier, zelfs de plaatsen die we kenden kon je boeiend tonen.
    Nooit heeft er hier een foto de revue gepaseerd zonder een waauw gevoel.
    Het is telkens een plezier om je blog te komen bezoeken. We zijn je dankbaar
    dat je dit aan de wijde wereld laat zien.
    Proficiat Koen met deze mijlpaal ! ! !
    En er mogen nog heel veel van die jaren bijkomen !
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    december 11, 2008 at 3:37 pm

  15. het was mij een genoegen elke keer dat ik hier kom koen

    proficiat hoor, en ga maar lekker zo door,

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    december 11, 2008 at 7:12 pm

  16. proficiat Koen! Dat krabspinnetje is een raar beestje. Ik kom regelmatig kijken naar je mooie foto’s. Van mij geen ingewikkelde reacties, ik ken er te weinig van. Ik kom alleen maar genieten van de beelden en laat mij soms ook verbazen.
    Doe zo verder!

    zeezicht

    december 11, 2008 at 7:38 pm

  17. Groetjes Koen,ik heb niet veel tijd en waarom kan je van daag en morgen om mijn blog lezen.
    See you

    Jim

    december 11, 2008 at 8:08 pm

  18. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je blog. Leuk om zien hoe divers, verrassend je foto’s zijn. Op naar je volgend jaartje bloggen …
    Groetjes,

    PeterM

    december 11, 2008 at 8:12 pm

  19. Proficiat met je eerste verjaardag!!! Ook ik kom graag naar je foto’s kijken van ons Belgenlandje. Landschap, macro’s, portretten, mensen (zoals de frietjesreeks in Brugge), gebouwen, details, soms eens abstract, ik vind het allemaal de moeite. Doe zo verder!

    ambigirl

    december 11, 2008 at 8:25 pm

  20. proficiat
    één jaar en honderduizend
    waw , nog een heel eind te gaan

    treiner

    december 11, 2008 at 10:31 pm

  21. kunstwerk wordt geappreciëerd en dat is het ultieme bewijs hé
    dikke proficiat!

    CALLEMIE

    december 12, 2008 at 7:11 am

  22. Proficiat op naar een succesvol volgend jaar… trouwens ook bedankt voor je mooie foto’s, je laat ons zien hoe mooi ons land wel is en men geen verre reizen moet ondernemen om boeiende foto’s te maken! Ik hoop dat je het volhoudt want ik weet hoe tijdrovend het is om een blog te onderhouden en de nodige tegenbezoeken te doen… en graag eens tot in RL!

    MJ

    december 12, 2008 at 8:12 am

  23. Proficiat Koen met je eerste blogverjaardag! Doe zo verder, nog jaaaaaren graag 😀

    moekemicheline

    december 12, 2008 at 8:46 am

  24. Chapeau, eigenlijk zou jij de perfecte locationhunter zijn voor film- en tv-producenten. Want als er iemand belgië kent, ben jij het wel.

    nyklyn

    december 12, 2008 at 1:00 pm

  25. Koen, bedankt voor 1 jaar mooie foto’s. Ik kom hier altijd graag een kijkje nemen en ontdek steeds weer dat ons klein landje ook wel een mooi landje is.
    Proficiat met je blogverjaardag!

    dmpictures

    december 12, 2008 at 1:18 pm

  26. Wauw 100.000 bezoekers is niet mis maar je verdient het. Ik vind jouw blog echt heel leerzaam en onderhoudend. Net als jij ben ik blij met deze alternatieve fotoclub. De reacties zijn altijd positief en indien kritiek dan is het onderbouwende kritiek. Dat waardeer ik erg, want daar komen we verder mee.
    Ik hoop dat jij ook komend jaar ons blijft verbazen met je mooie foto’s en ik ben natuurlijk als Nederlandse van geboorte erg benieuwd wat jij in dat landje hebt gedaan en gaat laten zien!!

    Caro

    december 12, 2008 at 4:33 pm

  27. Happy birthday too you … en op een volgende 100.000 …
    Weet je waar ik zo van kan genieten op je blog?
    Dat ik na het bekijken van je foto’s ook eens mijn ogen mag sluiten en genieten van al deze droomplekjes die je met ons wil delen. Volgens mij hebben je foto een ware doelstelling om de kijkers erop attent te maken hoe mooi ons Belgenlandje wel kan zijn.
    Ook het volgend seizoen zullen we meevaren in je wonderlijke avonturen Koen.

    kris luckermans

    december 12, 2008 at 10:58 pm

  28. merciekes voor je lovende kritiek ! van jou komende is dit een echte eer!

    CALLEMIE

    december 13, 2008 at 10:00 am

  29. Beste Koen, proficiat met je blogverjaardag. Dat we na één jaar nog altijd blijven komen kijken, is alleen maar jouw verdienste. Met je foto’s fleur je telkens onze dag een beetje op. Waarvoor dank. Tot later en hopelijk fotografeer en blog je nog lang

    Ann

    december 13, 2008 at 10:27 am

  30. Het doet mij plezier dat je er zelf zo veel aan hebt, daar het ‘m tenslotte om.
    Keep on blogging!

    pieterbie

    december 13, 2008 at 11:09 am

  31. Grappig Koen…
    Hoe minder fotomateriaal er te zien is …. hoe meer reacties!!! (grapje)
    Meteen ziet iedereen ook jouw “fanclub”
    Veel succes toegewenst en wellicht zien we elkaar nog wel eens ‘ te velde”

    groeten
    Lamp (hobbyfotograaf)

    lamp

    december 13, 2008 at 2:55 pm

  32. Wat leuk en gefeliciteerd. Toch een hele mijlpaal. Ga zo door! 🙂

    Sylvia

    december 13, 2008 at 7:17 pm

  33. Gefeliciteerd Koen!!! Maarrr het is dan ook genieten op jouw site he!!!

    boomkruiper

    december 14, 2008 at 12:28 am

  34. Een geweldig mooie mijlpaal van één der meest interessante blogs!
    Het doet mij veel plezier dat er zoveel belangstelling is voor jouw werk; zelf heb ik de vruchten van jouw tips al “aan den lijve” ondervonden en ik kan iedereen aanraden het mooie België via Koen nog beter te leren kennen en de plekjes ook daadwerkelijk te bezoeken.
    Ga zo door Koen, ik blijf je trouw!

    René

    december 14, 2008 at 12:45 pm

  35. Proficiat Koen,
    Niet alleen je foto’s zijn HET VAN HET. Je kunt het OOK zo goed en duidelijk uitleggen. Dus alvast een dubbele gave die je hebt. Succes met het volgende jaar. En voor mezelf hoop ik dat ik tenminste enkele van je foto’s in het echt ga bekijken.

    Mieke

    december 14, 2008 at 7:46 pm

  36. Proficiat. Ik kom graag bij je kijken. Je laat me zo nu en dan verlangen naar de mooie plekken in jullie mooie landje en daar dank ik je voor.

    Harry de Rooij

    december 14, 2008 at 11:52 pm

  37. Proficiat met deze mijlpaal Koen en dat je het nog maar lang vol blijft houden om ons mee te laten genieten van je schone foto’s. Een mooie manier om een land beter te leren kennen! Het kost welzeker veel tijd en ik herken dat, maar zoals je al zegt, het loont je de moeite gelukkig! Ga zo door…

    Ria

    december 22, 2008 at 2:47 pm

  38. Oh ja, Koen en ik ben benieuwd wat je voor ons Nederlanders in petto hebt, je maakt me nieuwsgierig;-)

    Ria

    december 22, 2008 at 2:48 pm

  39. Proficiat! Leuk dat je in 2009 wat voor ons in petto hebt 😀

    Robbie Veldwijk

    december 30, 2008 at 5:09 pm


Geef een reactie

