Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Hydraulische scheepsliften van het historisch centrumkanaal (3)

with 12 comments

Scheepslift 3 (Strépy-Bracquegnies)

Als je slechts de tijd hebt om maar één lift te bezoeken, dan kan je best naar die van Strépy-Bracquegnies gaan. De omgeving is vrij interessant met enkele merkwaardige gebouwen en de lift ligt heel mooi in een bocht van het Centrumkanaal.  

scheepslift-03-2

 

scheepslift-03-41

 

scheepslift-03-5

 

scheepslift-03-1

Meer foto’s van de Henegouwse kanalen: hier!

Written by Koen

december 4, 2008 bij 9:23 am

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een prachtbeelden. Hier ben ik toch weer een beetje jaloers op hoor.

    Xray

    december 4, 2008 at 9:52 am

  2. OMG man, prachtig gewoon, prachtig.
    Dat zet ik zeker op mijn lijst van “Places to see before I die”.
    Nu alleen maar hopen dat ik er in slaag 🙂

    pieterbie

    december 4, 2008 at 10:52 am

  3. Leuk die Herbie in de laatste foto 😉 Wat een mooi karakteristiek gebouw, heel apart
    met die twee torentjes en mooi in beeld gebracht. Die lift ligt er inderdaad mooi
    bij zo in de bocht met dat gebouw in de achtergrond.

    @Monique: en de foto met Herbie is inmiddels opgeschoven naar de derde plaats 😉

    MoniqueSamui

    december 4, 2008 at 11:59 am

  4. industrieel erfgoed.. van onze zuiderburen, mooie fotoreeks prachtige composities en schitterende standpunten.. ! we moeten eens wat vaker de grens (taalgrens) over.. ik sla op eigen borst .. want zelf woon ik amper 20km van de grens met Henegouwen !
    Prachtig werk koen !

    Groeten
    Lamp
    Die RSS functie bij Blogger (naar mijn weblog) heb ik nog niet voor elkaar kunnen brengen…
    ik zoek verder hoe dit kan…

    lamp

    december 4, 2008 at 4:57 pm

  5. Wat een mooi plekje met de lift(en) en torengebouw

    boomkruiper

    december 4, 2008 at 5:23 pm

  6. Mooi scheeps-sluis-wacht-huisje. En dan de Herby die hetzelfde kleurenpalet vertoond als de woning, schitterend.

    kris luckermans

    december 4, 2008 at 5:31 pm

  7. Interessante reeks!

    An

    december 4, 2008 at 7:23 pm

  8. Ook weer prachtig. Wat een mooie plek en bijzonder ook en erg mooi in beeld gebracht!

    Ank

    december 5, 2008 at 10:13 am

  9. Bedankt voor de tip! Het zal er zeker ooit eens van komen.

    fotomart

    december 5, 2008 at 3:46 pm

  10. Door jouw blog te bezoeken wordt mijn lijstje ‘te bezoeken’ alleen maar langer 😉 🙂

    tati

    december 5, 2008 at 10:15 pm

  11. Mooie serie Koen. Prachtige spiegeling in de eerste foto. Staand formaat zie je niet zoveel (meer). Tweede foto vind ik qua kleur heel fraai. En daarbij de die rode deur.
    Verder treft mij de helderheid van de kleuren. Heel mooi.

    André

    december 6, 2008 at 9:06 pm

  12. Eindelijk er ook geraakt om dit werelderfgoed eens te bekijken. En het is inderdaad de moeite geweest.

    ambigirl

    juli 31, 2009 at 7:52 pm


Geef een reactie

