Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Gent is de top!!!

with 21 comments

Nieuw! facebookpagina Fotogeniek Vlaanderen: Klik op ‘dit is leuk’ en blijf op de hoogte van fotogenieke plaatsen en evenementen!

Zo horen we het eens van een ander…Volgens het gerenommeerde reismagazine National Geographic Traveler Magazine behoort Gent tot de top 3 van de meest authentieke historische bestemmingen ter wereld!! Als je het nieuws gemist hebt kan je het hier nog eens lezen.  Ok, lijstje hier, lijstje daar en het is allemaal zo subjectief, maar de Gentenaars zullen wel oertrots zijn met deze nominatie en terecht!! Dus ben ik in m’n archief gedoken en draag ik even mijn steentje bij om deze prachtige stad nog eens extra te promoten ! Sommige beelden zijn al eens verschenen in magazines en kalenders en de aandachtige toeschouwer herkent trouwens Dirk Frimout op één van de beelden😉

gent-011

 

gent-142

gent-341

gent-54

gent-112

 

 

gent-62

gent-89

gent-86

gent-46

 

gent-66

Heel wat meer foto’s van Gent kan je HIER zien.

 

Written by Koen

november 21, 2008 bij 4:37 pm

Geplaatst in Bezienswaardigheden, Steden

Tagged with , , ,

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. nu ja authentiek
    de gebouwen aan de gras en koren lei zijn gebouwen die elders in de weg stonden en dreigden afgebroken te worden. Ze zijn dan maar naar daar verplaatst.
    Dus toch ook een soort poppenkast

    @Hoow: lap, daar gaat mijn promotiecampagne… Zoals ik al zei, dergelijke lijsten zijn steeds erg subjectief en daarenboven worden meerder criteria gehanteerd. Voor velen en hopelijk voor jou ook blijft het een boeiende én fotogenieke stad

    hoow

    november 21, 2008 at 4:51 pm

  2. Mooie invalshoeken en prachtige kleuren. Maar de temperatuur lag toen waarschijnlijk een beetje hoger dan nu.

    zeezicht

    november 21, 2008 at 5:32 pm

  3. Gent verdient zeker die plaats, maar dat dit de enige stad is in België vind ik wat weinig, want Brugge is volgen mij toch even mooi !
    Gr.
    P-TER

    Het gaat hem hier niet over de mooiste steden (op dat gebied kent Brugge z’n gelijke niet) maar over de mate van het hoofd bieden aan… ‘subtiele dreiging van overexploitatie van het verleden’ En eigenlijk kan ik op dat gebied wel volgen. Brugge is één grote toeristische actractie terwijl Gent een gewoon functionerende stad is met bijzonder aantrekkelijke plaatsen om te bezoeken.

     P-TER

    november 21, 2008 at 6:31 pm

  4. Mooie foto’s van typisch Gent! Gisteravond passeerde ik aan de Graslei en Korenlei en vond het jammer dat ik mijn fototoestel niet bij had om het lichteffect op het water vast te leggen (dat komt wel op GENT BIJ NACHT op 13 december, een organisatie van de Florastappers). Ik vind dit toch een prachtig plekje. Het begijnhof lijkt ook wel de moeite om eens door te wandelen. Ben er nog niet geweest.

    ambigirl

    november 21, 2008 at 7:11 pm

  5. Wij waren in augustus voor een lang weekend in Gent en ik moet zeggen dat deze stad ons zeer aangenaam verrast heeft. We gaan zeker terug!

    moekemicheline

    november 21, 2008 at 7:20 pm

  6. Dat Gent top is, dat gevoel kennen we al langer. Heel gezellige stad ook, met vele studenten, bezienswaardigheden en leuke cafeetjes en diens terrasjes. Een weekendje Gent is altijd top.
    Je foto’s zien er gelikt uit, vooral de prentjes aan het water, maar de steegjes mogen er ook zijn, en vooral de vele rode geveltjes vallen me op. Leuk.

    kris luckermans

    november 21, 2008 at 9:24 pm

  7. Oh jee, ik ken Dirk Frimout niet. Zal vast iemand zijn die bekend van tv is. Gent is idd een mooie stad. Jouw foto’s getuigen daar maar weer eens een keer van. Pracht-beelden heb je er geaakt. Zo mooi van detail ook. heb er met bewondering naar gekeken. Op één of andere manier spreekt mij de foto van het fietsenden meisje mij het meest aan; mooie kleuren, beweging, samenspel van de mensen. Vrolijkj.

    Prettig weekend!!

    ps de foto van de egel vind ik ook prachtig; mooi standpunt heb je genomen.

    Gr, TruusW

    TruusW

    november 21, 2008 at 10:08 pm

  8. Het zijn weer prachtige steentjes die je bijdraagt aan het mooie Gent. Moest wel even zoeken wie deze Dirk was maar jaaahh nu weet ik het. De Hollanders hebben en Wubbo🙂

    boomkruiper

    november 22, 2008 at 12:19 am

  9. Foto 8 doet me denken aan een grafisch werk van Jules De Bruycker. Helaas kan ik het niet terugvinden op het net. Ik zag het ooit op een tentoonstelling en vond het standpunt buitengewoon indrukwekkend.

    fotomart

    november 22, 2008 at 12:37 am

  10. Gent heerst! Nog anderhalve maand en dan ga ik er wonen. En af en toe door de straten dwalen met een fototoestel bij de hand, neem ik me nu voor.

    Joris

    november 22, 2008 at 1:23 am

  11. Ik wist al langer dat Gent top was. Daar heb je eigenlijk geen NG voor nodig. Jij laat het ons ten overvloede nog eens prachtig zien.

    Harry de Rooij

    november 22, 2008 at 1:23 pm

  12. Prachtige foto’s van een inderdaad prachtige stad. Mijn dochter had in spetember kunnen gaan studeren in Gent of Hasselt. Het is Hasselt geworden. Dichterbij voor ons, maar soms denk ik ook wel eens stilletjes.. jammer. Maar Hasselt is beslist ook een hele leuke stad die ik nu ook beter leer kennen.

    Caro

    november 22, 2008 at 5:05 pm

  13. Ah, Gent promoten, dat kan ik me best voorstellen. Ik ben er zelf slechts één keer een dag geweest, tijdens een personeelsuitje, maar wat ik ervan gezien heb (en nu zie van jou) lokt het best om nog eens te gaan.

    Ria

    november 22, 2008 at 7:48 pm

  14. En de gentenaars zijn ook nog gezellige mensen, want ik ken hier een paar uitgeweken strop’s en die zien het leven door een roze bril
    In mijn ogen ook een de prachtsteden, net als brugge, maar zoals gezegd,ietsje te Bokrijks…

    roy

    november 22, 2008 at 10:36 pm

  15. Gent is zonder twijfel één van de mooiste steden. En ’s avonds is het minstens even mooi !

    tati

    november 22, 2008 at 11:37 pm

  16. dit is prachtig een TOP reeks over Gent!

    MJ

    november 23, 2008 at 8:40 am

  17. Koen aan de hand van jouw beelden kan ik eigenlijk niet anders zeggen dan dat Gent TOP is.
    Mooie serie.

    Houdoe

    Jacky

    november 23, 2008 at 9:22 am

  18. En je eert de stad inderdaad met wat TOP shots.
    De eerste is subliem, goede hoek en schitterende hemel.
    Maar die van de twee liggende dames kan mij ook bekoren, getuigt van de relaxe sfeer die de stad bij mij nalaat.
    Die van de fietsende dame in het graffitisteegje kan mij ook bekoren, lekker zomers.

    pieterbie

    november 23, 2008 at 4:17 pm

  19. Het ziet er idd schitterend uit, ben er helaas nooit geweest.
    Maar heel mooi, die straatjes en mooie geveltjes en water in de stad, ben ik gek op, vind dat zoveel sfeer geven.
    Toch eens heen gaan als ik in Brabant ben voor een paar dagen.
    Is van hier uit te ver.
    groeten

    keyfo

    november 23, 2008 at 5:30 pm

  20. Nou dit is toch zeker wel een prachtige reeks! Mooi en boeiend om naar te kijken!

    Robbie Veldwijk

    november 23, 2008 at 10:30 pm

  21. Een prachtige reeks van Gent! Het lijkt inderdaad een prachtige stad. Ik wil er nog altijd eens naartoe om ook foto’s te nemen. Wie weet in 2009! De beste wensen voor jou!

    Daisy

    december 30, 2008 at 4:21 pm


Geef een reactie

