Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Wildlife in Belgium (2)

with 23 comments

 egel-01

Enkele weken geleden op weg naar huis werd mijn aandacht getrokken tot dit egeltje dat aanstalten maakte om de weg over te steken. Alle daarmee gebonden risico’s indachtig stopte ik onmiddellijk en als gewetensvolle natuurliefhebber heb ik gedurende ettelijke minuten deskundig het verkeer geregeld. Het beestje mag me super dankbaar zijn! ( geen enkele auto is gepasseerd, maar dat geheel ter zijde…)

Als wederdienst wou ik op z’n minst enkele natuurplaatjes. Toen ik echter met m’n camera op  snuitniveau kwam, kromp hij natuurlijk meteen in elkaar en hield de ogen stijf dicht. Een halfdood egeltje oogt niet echt commercieel en na enkele weg-terug, weg-terug pogingen hield ik het bijna voor bekeken. Bijna, want in de auto dacht ik aan mijn laatste sandwich met lekkere hesp! Zou zo’n egeltje bezwijken voor een mals hapje? Even later hield ik een stukje sandwich mét hesp voor z’n neusje en ja hoor… het diertje mag nog zo onderhevig zijn aan allerlei instincten, voor een mals stukje vlees werd gretig een uitzondering gemaakt. Oogjes gingen open en ik kon eindelijk aan de slag!

Written by Koen

november 20, 2008 bij 9:51 am

23 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. wat een SCHOOOOOON verhaaltje, Koen… Snif… 😉
    nee alle gekheid op een stokje maar het geef in dit geval het beeld een meerwaarde als je er zo the making of” bij vertelt 🙂
    Qua compo tof. Die traktor achteraan heeft wel iets dreigends… of is dat jouw wagen? hihi

    Stephanie

    november 20, 2008 at 10:31 am

  2. Ik vind het ook een heel dreigende foto geworden waarin je duidelijk kunt zien aan welke gevaren die schattige beestjes blootstaan!

    Ank

    november 20, 2008 at 10:41 am

  3. Humoristische beschrijving Koen, ik lig in een deuk hier! 😉 Een geweldig standpunt en door de tractor in de verte een heel sterk beeld over de kwetsbaarheid van zo’n egeltje. Perfect, kan zo als poster gebruikt worden voor een egelopvangcentrum!

    MoniqueSamui

    november 20, 2008 at 12:10 pm

  4. Heel leuke foto geworden en ook zoals hierboven, het dreigende van de traktor viel mij ook direct op.

    dmpictures

    november 20, 2008 at 12:37 pm

  5. koen …. je hebt hem toch wel aan de kant gezet hé…. na de shoot,
    ik zit een beetje in een dip,en dit soort verhalen,….. zetten de sluizen open…. i’m sorry
    wat is dat toch dat er 822 egeltjes elke dag dood gereden worden:-(
    ik vind het vreselijk…

    Nu had ik speciaal voor de gemoedstoestand van m’n lezers dat eerste zinnetje met dat vreselijke getal meteen weer verwijderd, maar jij ziet het waarschijnlijk helaas nog staan in je feed reader…
    Dat getal is inderdaad wel jammer, maar het wil in ieder geval wel zeggen dat het diertje nog steeds in grote aantallen voorkomt. En wees gerust…dit exemplaar heb ik met eigen ogen het veld zien inkruipen

    klaproos

    november 20, 2008 at 1:48 pm

  6. In koor: Ooooooooooooooh!!!!!!!!!

    hoow

    november 20, 2008 at 1:57 pm

  7. Ja egeltjes hebben het zwaar. Niet alleen in het verkeer trouwens. Ze blijven ook vaak hangen in die mooie hekken die we om onze huizen zetten. En hoewel je ze niet echt kunt aaien hebben ze wel een heel vertederend uiterlijk. Zeker hun snuitje, zo ook bij deze. Jammer dat jij nu honger hebt gehad op de terugweg, maar je hebt wel een pracht van een plaatje. Die trekker op de achtergrond laat ook precies zien waar het om gaat!!

    Caro

    november 20, 2008 at 2:51 pm

  8. Oh lief, voor je vuile schoenen af te kuisen… nee hoor. Prachtige kleine scherptediepte.

    kris luckermans

    november 20, 2008 at 6:34 pm

  9. Je verleidingstruc heeft je wat opgeleverd. Op kattenkorrels zijn ze ook verlekkerd.

    fotomart

    november 20, 2008 at 10:37 pm

  10. En al je moeite werd beloond!!! Prachtig zo in de context

    boomkruiper

    november 20, 2008 at 10:59 pm

  11. Ocharme, je ziet zo de angst in die oogjes! Waar een schijf hesp al niet goed voor is. Mooi beeld!

    zeezicht

    november 21, 2008 at 12:39 am

  12. wat een mooi verhaaltje!
    tja ze zijn zo hulpeloos hé
    ze zouden al lang meoten slapen maar ja!

    CALLEMIE

    november 21, 2008 at 11:58 am

  13. Prachtshot, dat standpunt doet het hem, en bijzonder scherp.
    Zou toch eens op zoek moeten gaan naar een betere lens, zal eens zien als ik de exif ervan kan vinden

    roy

    november 21, 2008 at 2:48 pm

  14. 822 per dag is vreselijk eigenlijk, gelukkig is er al eentje minder op die lijst.
    Prachtig shot koen, mooie diepte!
    Ja die beestjes kan je ze eigenlijk met alles verleiden.
    Eén nadeel van die diertjes, is dat ze vol zitten met luizen en bacteriën
    en dat ze ziektes overbrengen, dus niet aankomen !
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    november 21, 2008 at 6:27 pm

  15. fantastisch mooi!

    jurgen

    november 21, 2008 at 10:12 pm

  16. Wat een plak Hesp al niet vermag;-) Goed van je om daar aan te denken, het heeft in elk geval een fraaie foto opgeleverd!

    Ria

    november 22, 2008 at 7:42 pm

  17. Dierenliefde doet mijn hart sneller kloppen Koen.
    Afgelopen week hebben de machinist en ik ook 10 minuten vertraging gemaakt met onze trein omdat er een hond voor onze trein uitliep.
    Doorrijden konden wij allebei niet over ons hart verkrijgen.
    Na uitleg hadden de reizigers er gelukkig ook begrip voor.

    Houdoe

    ps natuurlijk is je foto prachtig.

    Jacky

    november 23, 2008 at 9:15 am

  18. voor een broodje belgische hesp wil ik misschien ook wel poseren :))))))
    prachtige opname!

    ~~Seraka Photography~~

    november 23, 2008 at 3:31 pm

  19. Dat is valsspelen!
    Maar goed, alles is goed om een goede foto te maken.

    pieterbie

    november 23, 2008 at 4:14 pm

  20. Hele mooie foto! Prachtig standpunt en de DoF doet hier zijn werk helemaal goed!

    Robbie Veldwijk

    november 23, 2008 at 10:31 pm

  21. Heel mooi!

    David D

    december 1, 2008 at 9:09 am

  22. […] standpunt.  Misschien val je voor leuke  ontmoetingen zoals hier en hier en hier en hier en hier en hier en hier en…ben je er nog steeds ? Dan ben je fan!  Ga misschien toch een snuffelen […]

  23. Ik heb fotogeniekbelgie.wordpress.com gevonden via startpagina Geweldig gemaakt! Ik hoop zelf ook zo een template gebruiken.
    Hoe heb je dit gemaakt?

    Groetjes,
    Deb

    autos

    maart 31, 2011 at 11:04 am


Geef een reactie

