Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Paarden en kijkcijfers…

with 24 comments

Toen ik met dit blogje begon had ik nooit kunnen vermoeden dat ik binnen afzienbare tijd hier meer bezoekers zou krijgen dan op mijn commerciële websites. Dit heeft uiteraard veel te maken met Google, maar het is toch wel bedenkelijk dat het al dan niet succes hebben met zoekacties veel met het toeval te maken heeft. Een opmerkelijk voorbeeld: de zoekactie ‘paarden’ heeft mij al vele duizenden bezoekers opgeleverd, maar sinds er de laatste maanden twee paardenfoto’s van m’n blog op de eerste pagina staan van de Google’s afbeeldingenfunctie  wordt het te gek… Alleen al dat woordje levert mij 50 tot 80 bezoekers (hits)  extra… per dag!  Die eerste pagina van Google is echt wel van groot belang en de reden waarom daar nu twee foto’s van m’n blog op staan, wel daar heb ik het raden naar. Dit beeld is een stuk interessanter, maar staat heel wat bladzijden verder bij Google en wordt, snif, amper bekeken

Enne, omdat ik vrees dat er nu vele bloggers foto’s van paarden gaan posten …

moet ik hen voor zijn 😉   Met een beeld dat sommigen nog kennen uit m’n ultrakorte blogspotperiode vlak voor dat ik overschakelde naar WordPress.

Written by Koen

november 12, 2008 bij 7:26 pm

Geplaatst in Dieren, paarden

Tagged with , ,

24 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie foto. Over paarden, een blog en gogle-afbeeldingen gesproken. Deze week heeft google-afbeeldingen en twee paardekoppen van op mijn blog een wel heel vreemde wending gekregen. Kort gezegd: diefstal van een foto en een massale publicatie ervan kan je veel centjes kosten. ’t Zal ze leren!!!

    Ik bel je op! 😉

    Xray

    november 12, 2008 at 9:35 pm

  2. Ja dat google is erg handig maar ook weer lastig, ze komen op de pagina’s waar je ze niet altijd wil hebben als ze ergens naar zoeken. Maar het gebeurt blijkbaar wel 😛

    Beide foto’s vind ik erg mooi, ze zijn allebei heel erg anders.

    @Robbie: jij kijkt blijkbaar met Google reader waarvan ik nu inmiddels weet dat je daar de oorspronkelijke versie van dit logje ziet (en helaas blijft zien). De tweede foto heb ik namelijk al na één minuut er weer afgehaald …

    Robbie Veldwijk

    november 12, 2008 at 11:10 pm

  3. Ik heb ook google reader en ik zie maar één afbeelding.

    @Fotomart: Blijkbaar wordt die eerste versie uiteindelijk dan toch verwijderd, gelukkig maar.

    fotomart

    november 13, 2008 at 12:07 am

  4. Prachtig shot, mooie lucht!

    pieterbie

    november 13, 2008 at 12:16 am

  5. Ik zie ook maar een afbeelding van Google reader, maar wel een pracht van een foto … mooi standpunt en kleuren, het lijkt wel een HDR. Heb op mijn oude blog een foto staan met de
    tag ‘schoolgirls’ en je wilt niet weten hoeveel hits die heeft (ja ik weet ’t nu …
    dom dom dom)!

    MoniqueSamui

    november 13, 2008 at 5:28 am

  6. subliem beeld

    gunfotografie

    november 13, 2008 at 7:01 am

  7. ja en als je “goedkope hoertjes” intikt bij Google (niet afbeeldingen) bekom je als eerste hit mijn stageplaats. Willen julle überhaupt WETEN wat ik studeer?? LOL

    S.

    Stephanie

    november 13, 2008 at 7:59 am

  8. dit is inderdaad een prachtige foto, goed idee om hem ook hier te plaatsen!

    MJ

    november 13, 2008 at 10:24 am

  9. Koen,

    het zijn alle twee prachtige foto’s.
    En ik plaats voorlopig geen paarden foto’s hoor.
    Heb door mijn werk amper de tijd om er met de camera op uit te trekken, helaas.

    Houdoe

    Jacky

    november 13, 2008 at 6:16 pm

  10. een prachtplaat
    Je weet ze gewoonweg erg goed op de plaat te zetten
    je hebt er het gevoel voor.

    roy

    november 13, 2008 at 6:33 pm

  11. 🙂
    sommige mensen doen alles voor kijkcijfers koen,
    maar wara gaat het om, je houdt van loggen of niet:-))

    schitterende foto’s
    groetjes
    klaproos

    klaproos

    november 13, 2008 at 10:25 pm

  12. Natuurlijk moet er hier gekeken worden,
    het is de moeite waard ! ! !
    Deze heb ik al elders zien staan bij jou ergens.
    Ik vind dit een topfoto Koen !
    Ik kijk ook met Google reader,
    maar zie alleen twee paarden en één foto.
    @ Bedankt voor de complimentjes en de beterschapwensen!
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    november 13, 2008 at 10:34 pm

  13. Ik vind die zwart wit ook mooier dan dit beeld, hoewel het moeilijk te vergelijk valt en 2 totaal verschillende beelden zijn. Dit is ook niet mis! Wel bizar dat je paardenfoto’s op de 1ste pagina in google staan! Anyway, knappe platen!

    Bart Werbrouck

    november 13, 2008 at 10:48 pm

  14. heb ooit eens op mijn blog een foto geplaatst met als titel “tanja dexters”. Ik vrees dat iedereen die toen bij mij is terechtgekomen via die zoekopdracht redelijk ontgoocheld zal geweest zijn 🙂 http://centrocampista.wordpress.com/2007/05/02/tanja-dexters/

    centrocampista

    november 13, 2008 at 11:17 pm

  15. Hier heb ik vandaag veel paarden gezien. Reageer hier om zeker te zijn dat je iets ontvangt.

    Ik heb zonet een mailtje terug gestuurd

    gaby lecocq

    november 14, 2008 at 4:43 am

  16. Paarden, altijd weer indrukwekkend!

    René

    november 14, 2008 at 2:02 pm

  17. Ha, de paarden doen het dus echt bij Google, interessant. En inderdaad; sommige tags laten doen je hits enorm stijgen, ik zal maar geen voorbeelden geven zeker…

    kris luckermans

    november 14, 2008 at 3:39 pm

  18. Een hele mooie plaat! Is dit nog film?

    Nee hoor, puur pixels van ’t begin tot het einde. De foto naar waar ik link (zwart-wit) is wel film

    Karina

    november 14, 2008 at 6:42 pm

  19. Idem hier, maar dan met “bomen” 🙂

    stuutekeer

    november 14, 2008 at 9:35 pm

  20. Koen, dit zijn zeer mooie paarden maar ook een prachtige foto. Die zwart-witte is ook reuze.

    Joke

    november 14, 2008 at 10:27 pm

  21. Mooi portret. Het kan zo op een map van een 14 jarige 🙂

    Frederik

    november 14, 2008 at 11:46 pm

  22. Wat een gave foto is dit, geweldig standpunt en prachtige kleuren.

    Ank

    november 15, 2008 at 10:41 am

  23. Het is alsof ik ‘mijn’ grijze zie. Een door mij veel gefotografeerd paard omdat hij (mede) ook zo leuk te bewerken is. Een droomfoto!

    boomkruiper

    november 17, 2008 at 2:57 pm

  24. Nou dit beeld is ook heel bijzonder hoor en mag hoog in de score van mij. Maar ik heb het ook al vaak gemerkt dat een goede keuze van titel je heel wat hits oplevert. Ik vrees ook een beetje dat ik daarop inspeel de laatste tijd. Ik let er in ieder geval wel een beetje op. Ik vind toch dat ik door dat bloggen heel veel leuke andere blogs heb leren kennen, waar ik veel van leer.

    Caro

    november 17, 2008 at 6:09 pm


Geef een reactie

