Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Welk fotomateriaal ‘sleur’ ik mee?

with 12 comments

Men vraagt mij dikwijls met wat voor materiaal ik mijn ‘fotogeniek Belgie’ reportages maak.

Ik verplaats mij hoofdzakelijk met de wagen naar de streek die ik op het oog heb, maar ter plaatse trek ik veel rond met de meegenomen fiets. Het materiaal moet dus allemaal in de rugzak kunnen en de camera die rond mijn nek zwengelt mag niet te zwaar wegen. Wat gaat er mee: Een D300 met 17-55 mm 2.8, een D80 met 70-200mm 2.8, een 12-24mm, een standaard 18-135 en een 100mm macro. Inderdaad, meer dan 5kg onontbeerlijke last. Gitzo Statief blijft in de auto 😉  Hieronder zie je een mooi voorbeeld van de twee uiterste brandpunten. 

Het eerste beeld met de 200mm (DX). Je ziet het niet echt op 600 pixels, maar het centrum van Aken staat er wonderbaarlijk scherp op. Fascinerend hoe je vanuit het drielandenpunt kan binnenloeren in een grote Duitse stad!

drielandenpunt-10

En met een 12 mm (DX). De bossen in bovenstaand beeld situeren zich hier onder de rookpluim.

drielandenpunt-16bis

Zou ik nu uiteindelijk beter ook niet de Belgische en Nederlandse kant van het drielandenpunt tonen ? 😉

Written by Koen

november 5, 2008 bij 7:04 am

Geplaatst in landschappen

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ’t bijft sleuren, maar goed georganiseerd valt het nog mee. Leuk om te lezen Koen hoe jij te werk gaat!
    … ja laat maar komen die NL en BE kant van het drielandenpunt! 😉

    MJ

    november 5, 2008 at 8:21 am

  2. Mooi om te zien wat een ‘paar’ mm met een foto doet en ik vind die groothoekopname geweldig met dat bos zo prominent in de voorgrond, geweldige kleuren! De Belgische kant hoef ik niet te zien, doe mij de Nederlandse zijde maar! (Grapje hoor .. 🙂 )

    MoniqueSamui

    november 5, 2008 at 9:14 am

  3. Ik ken niet veel van het technische van fotografie en ben onder de indruk van het verschil in ‘zoom’.

    Ambigirl

    november 5, 2008 at 9:30 am

  4. Ja, het is wel sjouwen met zo’n pak in je tas maar het resultaat is er dan ook naar!
    Kom op met dat kijkje in Be en Ne….

    René

    november 5, 2008 at 11:26 am

  5. Leuk om beide foto’s zo bij elkaar te zien maarre kom nu maar op met die foto van de Nederlandse kant, je praat er wel veel voer maar laten zien…………!!! ;0)

    Ank

    november 5, 2008 at 12:35 pm

  6. Ja Koen,
    je moet er wat voor over hebben om mooie foto’s te
    kunnen maken!!
    Mooi om beide fot’s bij elkaar te zien.
    Geweldige mooie kleuren!
    gr.
    Ton

    Ton

    november 5, 2008 at 6:04 pm

  7. Nou dan heb je zeker wat om je nek hangen, de twee body’s zijn al redelijk qua gewicht…

    Robbie, ééntje rond de nek en de andere in de rugzak hé

    Robbie Veldwijk

    november 5, 2008 at 6:07 pm

  8. Pff, 5 kg! Dat hou ik geen halve dag uit! Besef voor de toekomst dat de conditie omgekeerd evenredig is aan de leeftijd! Vandaar dat ik ook vaak met de fiets op stap ben, maar dan zonder 5 kg op mijn rug.

    fotomart

    november 5, 2008 at 7:04 pm

  9. Knap, toon ons inderdaad eens de andere kanten.

    pieterbie

    november 6, 2008 at 6:06 am

  10. Pfff, zoveel gewicht! Ik ben heel blij dat mijn fototoestelletje in mijn handtasje past. Mijn foto’s zijn dan ook navenant natuurlijk 😀

    moekemicheline

    november 6, 2008 at 7:48 am

  11. Oei oei en dan een zere rug zeker?
    Mijn rugzkje weegt net de helft.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    november 9, 2008 at 11:25 pm

  12. Met zo’n “uitzet” ben je op alles voorzien !! Ferm ! Je moet het toch maar doen om altijd alles mee te sleuren. Goed voor ons natuurlijk. Zo krijgen wij heel gevarieerde beelden te zien.

    tati

    november 10, 2008 at 9:24 pm


Geef een reactie

