Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Blow up

with 19 comments

How, niet direct wegzappen! Ik weet het…een banaal beeld zie je hier, maar er hangt een verhaaltje aan vast. Overal waar ik kom in ons landje, of het nu voor een opdracht is of voor vrij werk, neem ik ook dergelijke beelden voor m’n stockarchief. Heel Belgie wil ik uiteindelijk in mijn archief. Inderdaad,  een waar titanenwerk als het op archivering aankomt…  De beelden worden bij het verwerken één voor één tot 100% vergroot en alles wat niet gestoken scherp is gaat de prullenmand in.

En nu komt het… bij het vergroten van dit beeld (de kerk van Oostkerke) zag ik plots iets wat ik helemaal niet had opgemerkt tijdens het fotograferen. Dat is me nog nooit overkomen , maar ik heb er wel al regelmatig over gefantaseerd. Stel je voor dat je via uw foto’s getuige bent van een moord of zo? Misschien wel weken of maanden na de feiten…? Uiteraard met de Antonioni’s cultfilm ‘Blow up’ uit de jaren zestig in gedachten! Ok, alle dertigers en jonger kunnen nu gaan googelen… 😉

      Klikken om te vergroten. En als je ook een ‘blow up’ ervaring hebt… vertellen!

                                                               

Written by Koen

oktober 30, 2008 bij 8:49 pm

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Is dat in Damme?
    Toch geen moord gefotografeerd, maar wel een paar waaghalzen.

    Oostkerke, een dorpje in de buurt van Damme en inderdaad met een gelijkaardige kerk. Ik heb het inmiddels ook in de tekst vermeld

    fotomart

    oktober 30, 2008 at 9:13 pm

  2. wauw koen, ja dat zou zó maar kunnen maar ik denk dat dit wat anders is, waarom….
    ‘k weet nie ze zien der niet uit alsof ze op de vlucht zijn ondanks hun touwen,

    gaaf dat je dat thuis ziet zeg:-)

    klaproos

    oktober 30, 2008 at 10:00 pm

  3. Ja dit is heel erg grappig inderdaad. Twee kabouters betrapt! Misschien is het een oefening van een overvalteam. Maar de hoekigheid van stompe kerk en vee is op zich al de moeite waard

    boomkruiper

    oktober 30, 2008 at 11:58 pm

  4. Vind ’t wel een gave kerk zo zonder toren en wat een leuke ervaring om tijdens het bewerken
    er achter te komen dat je meer op de foto hebt vastgelegd dan verwacht! 🙂

    MoniqueSamui

    oktober 31, 2008 at 6:52 am

  5. hé hé , dit is super tof! 😉

    MJ

    oktober 31, 2008 at 7:46 am

  6. Hoe is het mogelijk, die twee waren aan het abseilen of voerden ze reparaties uit? De foto van de kerk was op zich al de moeite waard maar dit maakt het extra speciaal!

    Ank

    oktober 31, 2008 at 8:11 am

  7. Hoi Koen,
    Dit twee had je goed opgemerkt!!
    Het is wel een raar gezicht een kerktoren zonder spits.
    Fijn weekend.
    gr.
    Ton

    Ton

    oktober 31, 2008 at 10:28 am

  8. ja had het ook niet gezien op de originele foto

    Gregory

    oktober 31, 2008 at 11:33 am

  9. Heb je dat echt niet gezien??
    De film “Blow up” kan ik me herinneren als de dag van gisteren..en ’t is al heel wat jaartjes geleden dat ik ‘m gezien heb.
    Nou, dat je thuisgekomen na een fotosessie dingen ontdekt in je eigen foto’s die je niet hebt gezien terwijl je bezig was, dat komt bij mij toch regelmatig voor. Soms is het niet bruikbaar maar af en toe…kun je er iets leuks mee doen.
    Zoals hier…een mooie, Koen.

    René

    oktober 31, 2008 at 3:10 pm

  10. Jammer dat je op het moment zelf niet gezien had,
    dan had je er een reportage van kunnen maken.
    Toch verrassend als je zoiets achteraf aan je foto’s ziet.
    Heb dit al eens tegen gekomen van een eekhoorn,
    terwijl ik in een bos aan het fotograferen was,
    maar dit is niet zo specktaculair.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    oktober 31, 2008 at 5:41 pm

  11. en dan heb je nog niet op de koeien ingezoomd:-)

    treiner

    oktober 31, 2008 at 7:42 pm

  12. Hoe zelfs ene banale foto toch nog bijzonder kan zijn.
    Goed gezien Koen, ook al is het achteraf.

    Houdoe

    Jacky

    november 1, 2008 at 9:11 am

  13. Leuk deze!
    Ja, ik heb ook zo’n blow up ervaring.
    Ben alleen vergeten precies wat het was nu.
    En ik herinner mij de film, niet zo netjes wat daar te zien was 🙂

    pieterbie

    november 1, 2008 at 12:14 pm

  14. Scherp gezien,volgens mij zijn het 2 inbrekers.;-)

    nmr

    november 2, 2008 at 5:24 pm

  15. Ah… wel verrassend dat zo’n ‘eigenlijk’ doodgewone foto toch nog wat detail bevat.

    Daisy

    november 2, 2008 at 6:38 pm

  16. Leuke anekdote.

    Xray

    november 2, 2008 at 8:17 pm

  17. Leuk beeld zo met die mensen aan de toren, zonder die mensen was het een stuk minder geweest denk ik.

    Robbie Veldwijk

    november 3, 2008 at 2:04 pm

  18. Het zal gelukkig geen moord geweest zijn, dan hangen er meestal geen touwen bij om jezelf mee te redden. Maar grappig is het wel. Deze mooie foto hoeft nu toch niet om die reden uit het archief he?

    Caro

    november 3, 2008 at 8:01 pm

  19. Die ketjes zijn volgens mij de kerk aan het leeghalen. De ordediensten zijn verwittigd, neem ik aan?

    girardo

    november 7, 2008 at 11:04 pm


Geef een reactie

