Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

doodstrijd

with 21 comments

Het vorig berichtje over krabspinnetjes heeft buiten mijn verwachtig héél veel positieve reacties opgeleverd. De meesten waren wel nieuwsgierig naar een foto van een krabspinnetje mét prooi. Vooruit dan maar, met het risico sommige arachnofobielijders definitief als trouwe bezoeker te verliezen…

Al goed dat we er van mogen uitgaan dat insekten geen pijnreceptoren, laat staan zelfbewustzijn hebben…

Written by Koen

augustus 23, 2008 bij 10:40 am

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ’t mag gruwelijk kijken, maar dat is de natuur en ik vind het prachtig!
    Heerlijke kleuren, mooie compositie en bovendien een (gruwel-) verhaal en dat allemaal in een macro, dat ziet men niet vaak… Knap werk Koen!

    MJ

    augustus 23, 2008 at 12:45 pm

  2. Knap zeg! Heerlijke kleuren.

    gekiekt

    augustus 23, 2008 at 4:08 pm

  3. Hoe is het mogelijk he ? dat zo’n krabspinneke zo’n grote prooi aan kan. Hoewel, als ik soms zie waar mijn katten mee thuis komen, begrijp ik DAT ook niet. Schitterende foto met ook nog eens hele mooie kleuren.

    Margrietgeniet

    augustus 24, 2008 at 7:00 am

  4. Wat een enorme prooi en dat allemaal hangend aan het randje van een bloemblaadje. Ik vind het een geweldige foto, gestoken scherp en prachtig van kleur!

    Ank

    augustus 24, 2008 at 8:59 am

  5. Waw, daar zal ie wel eten aan hebben 🙂

    pieterbie

    augustus 24, 2008 at 9:27 am

  6. Toch moedig van die kleine uk om dat grote beest te verslaan. Een prachtfoto Koen! Hoe ver zit je daar met je lens van af?

    Een 10-tal centimetertjes…

    fotomart

    augustus 24, 2008 at 9:57 am

  7. ik vroeg me hetzelfde af als martine en gelukkig heb ik nu al het antwoord
    het lukt me nog steeds niet om mooie macro’s te maken desondanks de speciale lens misschien zit ik te dicht bij het onderwerp
    zal een van verder proberen!
    het is een hele knappe macro!

    callemie

    augustus 24, 2008 at 3:14 pm

  8. Helaas geen tijd om veel met m’n macrolens te spelen nu maar als ik dit zie bekruipt me de wil om alles te laten vallen en de tuin in te trekken. Wat kan de natuur toch mooi zijn. Sterke fotografie Koen.

    Xray

    augustus 24, 2008 at 4:53 pm

  9. Gruwel of niet dat is de natuur hé Koen. Wel knap hoe zo’n klein spinnetje zo’n prooi aan kan. Ben jaloers op je macro lens,ik was aan het sparen maar onze tv heeft zijn geest gegeven en nu sparen we eerst voor een nieuwe,al hebben we nu wel een kleintje.
    Knappe foto’s van de boomkikker en tof dat je die reactie erbij plaatst. Zo is je blog nog een docublog,al is hij dat sowieso voor mij. Groetjes Jim

    Jimmy

    augustus 24, 2008 at 5:08 pm

  10. Prachtig scherp ! ! !
    Op tien cm lees ik, het kriebelt nu nog meer om een macrolens aan te schaffen.
    Knappe fotografie Koen!
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    augustus 25, 2008 at 11:15 am

  11. Prachtige foto! De natuur is toch fantastisch! Een kleine jager en zo’n grote prooi…

    zeezicht

    augustus 25, 2008 at 12:47 pm

  12. Klasse weer, die zal wel voor enkele dagen wegkunnen met deze hap.

    roysfoto

    augustus 25, 2008 at 4:10 pm

  13. zo koen dat is een mooi moment wta je daar gevangen hebt,
    en zó heel piekfijn haarscherp, “wowwwww” da’s gaaf,

    weet je, twee jaar geleden zou ik van angst een stuk achteruit geschoven zijn van de pc, :-)) “echt waar” en nu kijk ik nóg eens wat dichterbij:-))
    wat een superbeestje is het toch:-)

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    augustus 25, 2008 at 5:42 pm

  14. Knap werk en hele mooie kleuren.

    fbaert

    augustus 25, 2008 at 9:33 pm

  15. mooi gedaan en tussen al dat roze nog mooi wit behouden van de spin, prima

    Manu

    augustus 25, 2008 at 10:03 pm

  16. Sterke beelden van knappe beestjes!

    ghostshot

    augustus 25, 2008 at 10:28 pm

  17. Koen,

    ik vind dit een prachtige foto en ik ben toch geen echte spinnenliefhebber.
    De vorige logjes van de boomklever en de boomkikker zijn zo mogelijk nog mooier.
    Vooral van de boomklever was ik onder de indruk. Wat een plaatje zeg.
    Succes met je opdrachten.

    Houdoe

    Jacky

    augustus 26, 2008 at 3:33 pm

  18. Zo, die durft. Zijn prooi is heel wat groter dan hij zelf.
    Prachtig

    els

    augustus 26, 2008 at 6:29 pm

  19. Wat mooi zeg, ongelofelijk eigenlijk.
    Mooi vastgelegd.
    groetjes en fijne avond.

    Tiny

    augustus 26, 2008 at 7:09 pm

  20. Hallo Koen,
    Heb je als professionele fotograaf al eens aan gedacht uw mailadres bekend te maken? Ofwel heb ik nog te dikke slapers in mijn ogen, maar ik vind het niet.
    grt
    manu
    Die vind je op m’n beide websites http://www.fotogeniekbelgie.be en http://www.koendelanghe.com bij ‘contact’. Potentiële opdrachtgevers gaan vooral daar kijken.
    Maar je hebt gelijk, ik kan mijn mailadres beter ook ergens op m’n blog duidelijk vermelden. Ik verschiet er namelijk van hoeveel bezoekers er dagelijks langs komen via Google
    Dus bedankt voor de opmerking! Ik ga eens zoeken waar ik die het best kan plaatsen

    Edit: en inmiddels staat het er!

    manu

    augustus 27, 2008 at 6:42 am

  21. Een plaat om jaloers op te zijn prachtig de natuur zoals hij is.

    Gr. Frans

    Frans

    augustus 27, 2008 at 10:46 am


Geef een reactie

