Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Boomklever

with 27 comments

Momenteel kom ik er niet toe om dagelijks een berichtje te plaatsen. Wel wat jammer want regelmatig bloggen is misschien wel tijdrovend, maar toch inspirerend. De oorzaak is een nieuwe grote opdracht waarvan ik de resultaten na de publicatie (begin januari) wel zal bundelen in een nieuwe reeks. Veel kan ik er niet over kwijt tenzij dat het project in het verlengde ligt van ‘Fotogeniek Belgie’. Bijna dagelijks trek ik er dus op uit met de auto en de fiets en worden de regendagen benut voor het verwerken van al het materiaal. De achterstand loopt op, je kent dat… Mijn archief wordt dezer dagen serieus aangevuld en dikwijls ook met beelden die niet onmiddellijk met de opdracht te maken hebben. Zo kon ik enkele dagen geleden eindelijk eens een mooie foto nemen van de boomklever. Met een vluchtig geïmproviseerde ‘schuilhut’ en een heel trukenarsenaal kon ik in de bossen van de Ardennen een reeks beelden nemen van dit prachtig vogeltje in z’n typisch ‘kleef’houding.

Written by Koen

augustus 18, 2008 bij 9:38 am

27 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heel knap resultaat,mooie compositie en een prachtige Dof.

    nmr

    augustus 18, 2008 at 10:45 am

  2. Prachtig gedaan die staat al heel lang op mijn verlanglijst.

    Gr. Frans

    Frans

    augustus 18, 2008 at 10:52 am

  3. Kwaliteitsvolle Superfoto, en weet dat je voor zulke platen een engelengeduld moet opbrenegen.

    roysfoto

    augustus 18, 2008 at 11:27 am

  4. Dat is een prachtige boomklever, helemaal zoals ik ze bijna dagelijks zie in de eikenbomen die voor mijn balkon staan. Grappig dat die vogels razendsnel langs de boomschors naar beneden kunnen lopen en, soms als een specht, de insecten “wakkerschudden” door flink te kloppen.
    Koen, een supermooie foto!

    René Wouters

    augustus 18, 2008 at 11:30 am

  5. Valt niks op af te keuren, uitstekende foto!

    s.goovy

    augustus 18, 2008 at 1:07 pm

  6. Wow dit is een echte topper wat mij betreft!

    Ank

    augustus 18, 2008 at 2:55 pm

  7. Mooie foto, zachte kleurtjes en lekker scherp op de juiste plaatsen!

    Serge

    augustus 18, 2008 at 3:31 pm

  8. Prachtig Koen! Hoop wel dat het snel eind januari is 😉

    boomkruiper

    augustus 18, 2008 at 4:58 pm

  9. Knap gedaan, vooral gezien het feit dat die beesten niet stil zitten. Ongelooflijk scherp en heel mooie wazige achtergrond.

    gekiekt

    augustus 18, 2008 at 5:17 pm

  10. HEEL knappe foto, Koen. Zaterdag ll. was ik in Parc Paradisio en kon daar ervaren dat dergelijke foto’ nemen niet van de poes is. Welk objectief/camera heb je trouwens hiervoor gebruikt?

    Nikon D300 met Sigma 70-200mm F2.8 op 200mm stand en F 6.3 ISO 400 met statief
    Ik stond op minder dan drie meter…

    Jan

    augustus 18, 2008 at 7:20 pm

  11. Grappig hoe die inderdaad aan de boom plakken als het ware.
    Mooi shot!

    pieterbie

    augustus 18, 2008 at 7:25 pm

  12. Niet te geloven dat ze
    zo langs de boomstam klauteren.
    Prachtige foto met een mooie dof!
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    augustus 18, 2008 at 8:30 pm

  13. Prachtige foto zeg. Schitterend. Succes met je nieuwe opdracht!

    macrofotodagboek

    augustus 18, 2008 at 9:21 pm

  14. Zo..Koen,
    Een prachtige plaat.
    Wat een mooie zachte kleuren van dit
    mooie vogeltje. En…een mooie DOF.
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

    Ton

    augustus 19, 2008 at 7:22 am

  15. Klein vogeltje maar een grootse foto.

    Jimmy

    augustus 19, 2008 at 10:35 am

  16. Moet je toch ook weer een hele portie geduld voor hebben…
    Prachtig resultaat! Vogels… keimoeilijk (mooie composities maken…)

    Erik O,

    augustus 19, 2008 at 2:24 pm

  17. prachtige foto

    Gregory

    augustus 19, 2008 at 4:28 pm

  18. Wauw, echt schitterend. Ben blij dat je toch nog even de tijd hebt gevonden om ons van dit moois te laten meegenieten.

    Steffie

    augustus 19, 2008 at 6:55 pm

  19. Prachtig gedaan en wat een mooi vogeltje. Wist niet eens dat dat bestond. Die blauwe kleur is schitterend.

    jokdev

    augustus 19, 2008 at 7:43 pm

  20. geduld wordt beloond hé 😉 Ik zal ook geduld hebben, want ik weet dat we nog een hele knappe reeks tegoed hebben 🙂 🙂 🙂

    tati

    augustus 19, 2008 at 10:41 pm

  21. Prachtig diertje. Dat grijs-blauwe daar ben ik helemaal voor gewonnen.

    fotomart

    augustus 19, 2008 at 10:46 pm

  22. Het is ook goed om af en toe eens rustig aan te doen, op een gegeven moment loop je jezelf voorbij en ga je jezelf verplicht voelen om wat te posten op zo’n dag. Althans dat heb ik in het begin gemerkt…
    Maar als jij dan ook weer wat laat zien dan is het ook direct weer heeeel erg mooi. Deze foto vind ik in ieder geval erg gaaf!

    Robbie Veldwijk

    augustus 20, 2008 at 10:47 am

  23. Dit is waanzinnig mooi. Te meer, daar ik veel in de bossen vertoef, vele vogels hoor maar er amper één met het oog waarneem en ALS dat al zo is, dan is ie verdwenen op het moment dat mijn hand naar de camera gaat. Geweldig, deze plaat van een bijzonder mooi vogeltje

    Margrietgeniet

    augustus 20, 2008 at 1:37 pm

  24. Knappe foto. Bij mij zitten ze ook wel in de bomen en ik heb het al eens geprobeerd om ze op de foto te zetten. Een uur met mijn telelens op een stoeltje en maar proberen. Ze waren mij veel te snel, maar jou is het prachtig gelukt. Het is alsof hij even voor je poseerde en toen vast snel weer verder ging.

    Caro

    augustus 20, 2008 at 3:16 pm

  25. Beste Koen, alweer zo’n mooie vogel-foto ! En als ik naar de trouwreportage kijk, dan ben je echt wel van alle markten thuis, heel mooi alweer !

    Ann

    augustus 20, 2008 at 4:00 pm

  26. je bent goed bezig Koen
    Mooie foto

    manu

    augustus 21, 2008 at 6:25 am

  27. Ik heb bewondering voor de mensen die het geduld kunnen opbrengen om te wachten, tot het geschikte moment zich voordoet zo’n foto te maken. Dattie mooi is, is al 26 keer voor mij gezegd, dus da’s niks nieuws.

    Harry de Rooij

    augustus 25, 2008 at 6:29 pm


Geef een reactie

