Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Update website architectuurfotografie!

with 25 comments

Sommigen weten allicht dat ik naast dit blogje nog een website  heb waarop je nu al meer dan 3000 recente beelden kan vinden van Belgische steden, landschappen, natuurbeelden enz. Die site is voornamelijk gericht naar een aantal uitgeverijen die daar foto’s uit kiezen voor kalenders, wenskaarten en artikels in diverse magazines. De meeste beelden werden genomen gedurende de laatste drie jaar en staan onder de categorie ‘steden’ en ‘landschappen’ en ‘dorpen’. Na verloop van tijd moeten daar zeker 10.000 foto’s op staan die een mooi overzicht bieden over wat er zoal te zien is in Belgie. Er is nog heel wat werk aan de winkel! Ieder jaar omstreeks december is er een grote update.

Als freelance kan ik uiteraard niet alleen leven van de auteursrechten uit stockfotografie . Regelmatig fotografeer ik in opdracht voor een aantal interieur- en architectenbureaus. Meer uitleg hierover kan je vinden op de vernieuwde website www.koendelanghe.com  De keuze van het fotomateriaal was niet simpel. Uiteindelijk heb ik gekozen voor beelden die uit opdrachten komen. Vrij materiaal had wellicht voor blogbezoekers boeiender geweest, maar dat is dan weer minder representatief voor de opdrachtgever tot wie deze site gericht is

Momenteel werk ik ook nog aan een derde engelstalige website gericht tot het buitenlands cliënteel en waarin ook een groot fotoproject aan bod komt waar ik al een aantal jaren aan werk. Ook andere onderwerpen  zoals katten, honden, paarden…en buitenlandse beelden die niet echt passen in het concept ‘fotogeniek Belgie’ komen later daar terecht. Die site geraakt door tijdsgebrek maar niet gereed. Dat een mens zich eens in vieren kon delen…

Tenslotte zou ik ook eens werk moeten maken van een deftige porfolio rond huwelijksfotografie. Misschien maak ik eens een selectie van m’n laatste reportage en zet ik die op een aparte bladzijde in mijn blog.

update 12 augustus: en die portfolio ( een reportagevoorbeeld) kan je inmiddels bekijken op deze bladzijde.

Written by Koen

juli 8, 2008 bij 3:59 pm

Geplaatst in Varia

25 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk Koen alle aspecten van je fotografie te kunnen bewonderen

    boomkruiper

    juli 8, 2008 at 4:17 pm

  2. Ik heb wel eens op je website gekeken en ik vind het mooi foto’s!

    Robbie Veldwijk

    juli 8, 2008 at 5:28 pm

  3. Fijne sites heb je. Met een paar mooie beelden van Dendermonde (jaja, enig chauvinisme is me niet vreemd). Vooral die van het Begijnhof vond ik heel knap. Als je al die steden samen ziet, merk je wat voor een prachtig project dit eigenlijk is.

    Joris

    juli 8, 2008 at 6:59 pm

  4. Koen, Koen…wat een veelheid aan activiteiten. En dan ook nog bloggen en vooral tijd nemen voor commentaren. Geweldig energieke man moet jij zijn.
    Ook ik heb veel van jouw zaken op internet al gezien en heb een grenzenloze bewondering voor jouw werk. Ga lekker door, neem een beetje vakantie op z’n tijd, doe een verbouwinkje 😉 en zorg dat het lijntje heel blijft! Dan kunnen we nog lang van jouw werk genieten.

    René

    juli 8, 2008 at 8:31 pm

  5. De fietsende rondtoerende koen, een actief beestje jij.

    Ik ben maar een amateurke, maar krijg nu ook regelmatig vraag naar sommige foto’s, dat was eigenlijk niet de bedoeling, maarje ,misschien komt er zo nog eens een goed breedhoeklensje over de vloer, want ben weg van iets zoals de 10-20mm van Canon, maar hangt wel een bitter prijskaartje aan voor een hobbyman.

    Waarom denk je niet aan de 12-24mm van Tokina ? Onklopbaar op gebied van prijs/kwaliteit

    roy

    juli 8, 2008 at 11:16 pm

  6. Jouw website van interieur fotografie kende ik nog niet en er staan hele mooie foto’s op. Fotografeer jij binnen meestal met of zonder flits? Het lijkt mij voornamelijk zonder flits, maar dan toch met een hele lichtsterke lens en op statief?

    Heel af en toe met externe flits, maar meestal zonder flits. Een heel lichtsterke lens is niet nodig vermits je best met een zeer kleine opening werkt ( tot f22) en uiteraard met statief

    Caro

    juli 9, 2008 at 8:49 am

  7. Wat ben jij verschrikkelijk goed zeg en veelzijdig bovendien. Prachtige websites, petje af hoor!

    Ank

    juli 9, 2008 at 9:28 am

  8. In vieren delen, dat kan!
    1. in de middeleeuwen was het een foltertechniek
    2. je kan jezelf enkele malen laten klonen. Van één Koentje maken we er dan vier. Handig toch?

    fotomart

    juli 9, 2008 at 10:14 am

  9. Raar maar ik had ze al bezocht en kon niet laten het nog eens te doen.
    Maar nu wil ik wel vertellen dat er enkel maar toppers terug te vinden zijn.
    Knap Koen, veel succes in je fotocarrière.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juli 9, 2008 at 10:39 am

  10. Was gisteravond druk doende om op je sites te surfen, toen mijn muis plotseling de geest gaf!
    Ik ga dus weer opnieuw beginnen, maar wat ik tot dusver heb gezien … chapeau, wat een
    diversiteit! Snap niet waar je de tijd en de energie vandaan haalt. Dat vierdelen-idee van
    fotomart is zo gek nog niet 😉

    MoniqueSamui

    juli 9, 2008 at 11:55 am

  11. Misschien zouden de vier levens van een kat ook welkom zijn.

    freddy11

    juli 9, 2008 at 5:55 pm

  12. Ik had verschillende galerijen reeds eerder bezocht, maar een tweede kijkbeurt kan zeker geen kwaad. Knap werk heb je!

    Serge

    juli 9, 2008 at 8:05 pm

  13. Je weet Koen dat ik het allemaal al een tijdje volg. Ik blijf echter gefascineerd door de kwaliteit van je werk. Een dikke proficiat voor alles wat je tot nu toe presteerde. Ik ben er van overtuigd dat er nog een mooie toekomst voor je ligt. De websites zijn er alvast een mooie getuige van. Succes en die huwelijksfoto’s moet je zeker eens tonen.

    Xray

    juli 9, 2008 at 9:02 pm

  14. Koen hartelijk dank voor je comment en voor je uitleg. Ik ga aparte tijd reserveren om dit alles te lezen en je andere sites te bezoeken, want ik heb mezelf om toestanden te voorkomen een gelimiteerd rantsoen blogtijd gegeven. Volgende week zal dat rantsoen iets ruimer zijn.

    Erik Tjallinks

    juli 10, 2008 at 10:28 am

  15. Ik heb de website even doorlopen, en dat is gewoonweg profesionele kwaliteit,Ook van de architectuur mag dit evenzeer gezegd worden. Proficiat.

    roy

    juli 10, 2008 at 11:18 am

  16. Dat was weer heel lang genieten van al dat moois. Ik hoop dan ook, dat je heel lang nog door zult gaan met webloggen, hoewel ik me ook afvraag waar je de tijd vandaan haalt.

    Ik heb daar in principe geen tijd voor, maar het is bijzonder leuk en zelfs nuttig. Ik leer veel nieuwe interessante plaatsen kennen in Belgie én Nederland en dat kan steeds van pas komen. Ook al hierdoor kennisgemaakt met leuke mensen en tenslotte kunnen we via het bloggen ook veel van elkaar leren

    Margrietgeniet

    juli 10, 2008 at 11:42 am

  17. Ik heb op mijn gemak even rond gekeken. Heb ondertussen een prachtig hotel gezien maar ben ook net zo snel weer vergeten waar het was. volgens mij in brugge.
    Prachtfoto s op hele mooi website’s

    Hotel ‘Number 11’ in Brugge zal het zijn (onder architectuurfotografie) Inderdaad een prachtige lokatie!

    els

    juli 10, 2008 at 7:20 pm

  18. mooie website ! amai !!!

    pauline grossen

    juli 10, 2008 at 9:03 pm

  19. Goed om eens aandacht te schenken aan je andere websites Koen, zo heb ik nu kennis kunnen maken met o.a. je interierfoto’s. Mooie baan. Je bent zeker van vele markten thuis en ik vind het leuk om je van tijd tot tijd te bezoeken.

    Ria Kock

    juli 10, 2008 at 10:42 pm

  20. Ik kende je website al langer, maar ’t is wel leuk op die opnieuw te bezieken, stukkje bij kan ik dan je foto’s bekijken… Stel je voor dat ik niet systematisch zou doen, dat zou dan wat geven om binnenkort die 10.000 foto’s ineens te moeten bekijken 😉

    In elk gevak ’t was weer genieten!

    MJ

    juli 11, 2008 at 8:37 pm

  21. Ja, als pro is je uithangbord heel belangrijk hé!
    Die van jou mogen alvast gezien worden.

    pieterbie

    juli 13, 2008 at 8:18 am

  22. Tof om je “andere richtingen” in de fotografie te leren kennen. Je levert stuk voor stuk prachtig werk af. Maar euh, af en toe rust nemen is heel goed … 😉 🙂

    tati

    juli 15, 2008 at 7:04 pm

  23. Het wordt ‘zomer’ voor iedereen maar deze drukke bij moet zich bezighouden met websites maken, huis verbouwen. Ik hoop af en toe nog één van die mooie macrootjes te zien te krijgen. Wat een prachtige beelden zijn dat niet.

    jokdev

    juli 16, 2008 at 1:18 pm

  24. ik ben onmiddelijk fan van je architectuur fotografie, echt top !!

    Frederik

    juli 16, 2008 at 5:20 pm

  25. Amai, je bent ook alle dagen bezig met fotografie, is dit je hoofdberoep?
    Ik heb wegens een handicap in mijn rug mijn zelfstandig beroep moeten stoppen,
    nu ben ik bezig aan mijn eerste opdracht als “kunstfotograaf” (een groot woord eigenlijk)
    Ik herleef weer, later meer hierover.
    grt Manu

    Het is inderdaad mijn hoofdberoep. (en nu merk ik zopas dat beide sites zeer moeilijk open gaan vandaag. Bebeurt wel meer en dat is zeer jammer. Ik denk dat ik eens van host moet veranderen)

    manu

    juli 17, 2008 at 9:08 am


Geef een reactie

