Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Een lager pitje…

with 38 comments

Het was al merkbaar de laatste dagen , maar vanaf vandaag wordt dit blogje op een waakvlammetje gezet tot ergens in september. Er zal dus nog wel af en toe iets gepost worden (macro bv 😉 ), maar dan aan een véél lagere frequentie. De redenen: tal van opdrachten dienen dringend afgewerkt te worden en bovendien starten we deze zomer met enkele verbouwingen aan ons huis. Uiteraard vinden we tussendoor wel de tijd om er op uit te trekken en de resultaten daarvan zie je zeker en vast in september wanneer de dagen snel weer korter worden. Voor iedereen een prettige vakantie toegewenst en hopelijk laat het zonnetje ons niet in de steek!

Hier nog een vervolg op de luizenmelkerijreeks. Mieren leven in een soort symbiose met de luizen. Die diertjes zorgen voor het lekkere honingdauw waar de mieren verzot op zijn en in ruil beschermen de mieren de luizen tegen de lieveheersbeestjes! Hier wordt er eentje kordaat tot stoppen gezet.

Written by Koen

juli 1, 2008 bij 7:26 am

38 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Beste Koen, ik wens jou en je gezinnetje veel mooie vakantiedagen toe; tijd om de accu op te laden alhoewel een verbouwing nou niet zo rustgevend zal zijn.. 😉

    René Wouters

    juli 1, 2008 at 9:24 am

  2. Wat zit deze kleine dierenwereld eigenaardig in elkaar.
    Prachtig hoe je dit vastlegde.
    Geniet van je vakantie en de verbouwing.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juli 1, 2008 at 9:46 am

  3. Dappertje diertjes die mieren, want zo’n LHBtje is een reus in vergelijking. Veel succes met de opdrachten en de verbouwing en neem de tijd om te genieten van wat de natuur je biedt!

    MoniqueSamui

    juli 1, 2008 at 10:10 am

  4. Geniet van alles wat je in het vooruitzicht hebt!

    moekemicheline

    juli 1, 2008 at 10:24 am

  5. Prettig verlof Koen, tot na de zomer !

    fbaert

    juli 1, 2008 at 10:42 am

  6. Koen, je kan misschien de verbouwingen op foto vastleggen en delen met je bezoekers? Je hebt misschien wel een fotogeniek huis? 🙂

    Serge

    juli 1, 2008 at 11:01 am

  7. Dag Koen,
    Veel succes met de verbouwingen en als je tussendoor
    met vakantie gaat, heel veel plezier.
    We zien de foto-resultaten wel een keertje.
    gr.
    Ton

    Ton

    juli 1, 2008 at 1:34 pm

  8. super mooi !!!!

    pauline grossen

    juli 1, 2008 at 3:48 pm

  9. Nou erg veel succes met de dingen die je gaat doen! Laat het maar gauw september worden. Mooie foto weer hoor! Ik vind deze zelf ietsje minder dan de vorige uit de serie maar juist het is ook weer erg mooi zo met de drie soorten beestjes 😀

    Robbie Veldwijk

    juli 1, 2008 at 4:14 pm

  10. doe maar kalm aan koen en maak werk van je werk,
    het loggen loopt niet weg en voor macro mag je me wakker maken :-))

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    juli 1, 2008 at 5:43 pm

  11. Ik begrijp het maar al te goed, ook bij mij is het geen komkommertijd, ik heb ook heel wat opdrachten af te handelen en heb weinig tijd voor bloggen… maar af en toe hier een kijkje komen nemen is gewoon een must 😉 !

    Succes met je ondernemingen en doe het toch maar rustig aan!

    MJ

    juli 1, 2008 at 7:20 pm

  12. Prettige vakantie en tot in september, of vroeger 🙂

    Panthera

    juli 1, 2008 at 7:20 pm

  13. Jammer maar begrijpelijk. Alvast een deugdoende zomer toegewenst, vlotte verbouwingen en veel leuke opdrachten. Good luck en see you soon.

    Xray

    juli 1, 2008 at 11:02 pm

  14. Niet alleen ben je mooie macro’s aan ’t produceren, maar je verruimt ook mijn kijk op de wereld van de insekten. Leuk!

    pieterbie

    juli 2, 2008 at 4:02 am

  15. Alleé man, succes met uw komende verbouwingen, en natuurlijk moeten de opdrachten ook hun beurt krijgen, die brengen het brood op de plank en de blog is een uitlaatklep.
    Veel rust in jullie vakantie zal je dus niet hebben, maar achteraf ziet alles er weer zo leuk uit, en vallen de gewone plooitjes weer op hun plaats.
    Groeten, roy.

    roy

    juli 2, 2008 at 10:03 am

  16. vakantie = werken!
    blijkbaar is dit een ziekte
    succes met je verbouwingen!

    callemie

    juli 2, 2008 at 11:11 am

  17. Dag Koen, in elk geval veel plezier met de verbouwingen. Ik kom in elk geval onregelmatig regelmatig kijken hoor 🙂 Macro’s zijn toch wel mijn ding, nu moet ik nog eens een fatsoenlijke lens daarvoor kopen, maar jouw lieveheersbeestje hier is zo mooi.

    Ann

    juli 2, 2008 at 11:52 am

  18. Ik blijf je volgen. Rust goed uit zou ik zeggen.

    Harry de Rooij

    juli 2, 2008 at 12:56 pm

  19. Oh ja,
    Verbouwen kost je veel energie. Het staat hoog op de stress ladder. Kijk dus maar uit.

    Harry de Rooij

    juli 2, 2008 at 12:56 pm

  20. Ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie zullen hebben,
    en dat alles goed gaat bij de verbouwing.

    Prachtige macro’s moet ik zeggen….al verslaafd??

    Tot het najaar…doeiii

    Groetjes Marrie

    Marrie

    juli 2, 2008 at 4:22 pm

  21. Wel Koen, ik wens je veel plezier met de verwerking van de opdrachten en veel sterkte met de verbouwing. Wij zitten nu zo’n week of 7 in een nieuwbouwwoning, maar hier moet ook nog het nodige gebeuren. Morgen krijg ik vakantie en dus….. thuiswerk. maar ik heb al een aantal fotoprojectjes in gedachten. Moet er toch tussendoor kunnen… 😉
    btw. moooi werk dat macro he. Kan verslavend zijn heb ik gehoord.

    André

    juli 2, 2008 at 6:12 pm

  22. Veel plezier in de vakantie

    els

    juli 2, 2008 at 6:40 pm

  23. waaaw dat lijkt me pas een uitdaging om je verbouwingswerken in beeld te brengen met een macrolens

    Dat zal wel… dan zie je alle foutjes in detail 😉

    nyklyn

    juli 2, 2008 at 8:10 pm

  24. Hee Koen ik was helemaal achter. Je macrolens bevalt je goed zo te zien. Prachtige opnames. En leuk hoor om je stem gehoord te hebben op de radio. Eigenlijk zou je een vaste rubriek moeten krijgen want wat je zei is stimulerend om de camera te pakken. Het beste met de verbouwing en maak ondertussen veel foto’s voor in september.

    boomkruiper

    juli 3, 2008 at 12:09 am

  25. Alweer zo’n mooie macro, wat is dit verslavend hè??!!!
    Succes met de verbouwingen, ik benijd je niet om dat in de zomervakantie te doen.
    Ik zal je mooie foto’s missen!

    Ank

    juli 3, 2008 at 8:25 am

  26. Bedankt voor je interesse, ik denk wel dat ik je niet zal teleurstellen als je af en toe komt kijken, ik heb reeds macro’s voor meer dan een maand. Het wordt de zomeractiviteit nr 1 voor mij. Ik heb dus ook geen verbouwing en hoef niet te werken, dus tijd zat… alleen, het weer zal wat moeten mee zitten, neem nu om de week een mooie week voor opname en een slechte week voor afwerking, ik zie dat wel zitten 😉
    Ik heb wat uitleg gegeven over mijn macro’s als antwoord op uw reactie, als je uitleg wil over mijn “systeem” kun je altijd mailen.
    grt manu

    manu

    juli 3, 2008 at 2:17 pm

  27. Koen,

    je hebt een paar schitterende opnames neergezet van de mieren en hun luizen.
    Ik wens je alvast een fijne vakantie en veel plezier met je opdrachten.

    Houdoe,

    Teo Torriatte

    juli 3, 2008 at 2:35 pm

  28. Vebouwingen? Sukkelaar! Toch succes er mee. Hopelijk is het pitje nadien niet helemaal opgebrand.

    fotomart

    juli 3, 2008 at 8:10 pm

  29. Er schuilt een bioloog in u!! Prachtig zo’n moment te zien en op de foto vast te leggen. Leuke uitleg ook.

    Caro

    juli 4, 2008 at 4:50 pm

  30. Ik wens je een prettige vakantieperiode, veel succes met de verbouwing enneh……van verbouwingen kun je ook hele mooie foto’s maken hoor ;-).

    Groet,
    TruusW

    TruusW

    juli 4, 2008 at 8:39 pm

  31. Succes en sterkte met je drukke werkzaamheden, ook af en toe wat rust nemen hoor en mooie foto’s maken.
    Prettige vakantie en blogpauze.
    Groetjes.

    Tiny

    juli 6, 2008 at 3:14 pm

  32. Vergeet niet om ook heel veel te genieten he Koen ? Dat kan er best tussendoor. Je foto’s \zien we dan later wel weer eens, al zullen we ze wel missen

    Margrietgeniet

    juli 8, 2008 at 3:14 pm

  33. Wat een unieke serie weer! Volgens mij kun je ook brood verdienen in de biologie-fotografie!

    Erik Tjallinks

    juli 10, 2008 at 10:31 am

  34. Een heel fijne vakantie toegewenst en succes met alle bezigheden! Tot ziens in september.

    Janneke

    juli 10, 2008 at 11:35 am

  35. Veel succes met je opdrachten en je huiselijke verbouwingswerkzaamheden! En niet te vergeten een mooie zomer gewenst. Er valt hier voor mij ondertussen nog veel moois te genieten, nu ik zelf wat meer tijd heb om rond te kijken.

    Ria Kock

    juli 10, 2008 at 10:53 pm

  36. ik kom hier véél te weinig langs hé.. waarna ik je oude posts doorneem en dedzu… (ik ben niet zo voor de standaard begijnhofplaten) maar dan zie ik dat ik iets gemist heb: prachtige vogels, en vooral, super macro (waar ik het NORMAAL ook niet voor heb, maar af en toe moet je vooroordelen laten varen)
    knappe blog koen, en laat je blog niet uitdoven hé!!

    dieterdelathauwer

    juli 13, 2008 at 11:18 am

  37. Een mooie samenvatting van de hiërarchie in de natuur! knap!

    tdn

    juli 16, 2008 at 3:40 pm

  38. Nog even komen piepen naar de werkende mens… zeker niet om te pesten ofzo…..;-)

    roy

    juli 17, 2008 at 11:03 am


Geef een reactie

