Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Radio 2 interviewt ‘fotogeniek Belgie’ (2)

with 12 comments

Sommigen zullen deze ochtend op radio 2 misschien mijn gesprek met Anja Daems gehoord hebben. Ik heb het even gehad over de moeilijke lichtomstandigheden in de zomer, maar de radio is nu niet bepaald het geschikte medium om het over technische aspecten te hebben zonder het met voorbeelden te kunnen staven. Toch niet als je beperkt bent in tijd. Vervolgens heb ik een paar plaatsen in Belgie aangeraden die mijn inziens zich wel lenen tot zomerse foto’s. Plaatsen waar je iets minder nadeel ondervindt van de harde contrasten. De verschillende heidegebieden tijdens de bloeiperiode zoals de Kalmthouse heide, Mechelse Heide, de Teut… De Gaume in het uiterst zuiden van ons land met het Provencaals getint dorpje Torgny en tenslotte het duinenreservaat ‘de Westhoek’ . Ik wou het nog hebben over de verschillende abdijruines in Wallonië, enkele zeer fotogenieke dorpen in beide landsgedeeltes, het Centrumkanaal in Henegouwen…. maar helaas ontbrak de tijd ervoor. Diegenen die zich echt niet kunnen inhouden van nieuwsgierigheid kunnen op deze site het gesprek horen. Klik op ‘herbeluister de tips van Koen De Langhe’ Het gesprek klinkt soms wat raar omdat men toch hier en daar wat knipselwerk heeft toegepast om tot een viertal minuten te komen. Daardoor lijkt het alsof ik Anja af en toe onderbreek, maar zo onbeleefd ben ik natuurlijk niet!  Al bij al goed om slechts één keer te beluisteren want ik spreek bij nader inzien vrij onduidelijk en iets te vlug.

Written by Koen

juni 25, 2008 bij 7:28 pm

Geplaatst in Varia

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ewel koen je hebt dit fantastisch gedaan,
    ik zat echt vanmorgrn aan mijn radio gekluisterd.
    Nu heb ik het zelfs nog eens overgedaan op het web.
    Maar we weten via jouw al veel mooie plekjes in België
    en ik denk dat we er nog veel hier te zien zullen krijgen.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juni 25, 2008 at 7:45 pm

  2. Zeer interessant om te horen, nu kan ik me ook een stem bij je blog voorstellen 😉 Het leek me in het begin nogal technisch, maar toch wel heel goede tips ! Thanks !

    fbaert

    juni 25, 2008 at 8:32 pm

  3. Koen, je hebt dit voortreffelijk gedaan en gezegd. Proficiat.

    Xray

    juni 25, 2008 at 9:49 pm

  4. Aha, de stem achter de blog 😉
    Ge hebt gij dat goe gedaan! Heel tof!

    s.goovy

    juni 25, 2008 at 10:19 pm

  5. Sorry, radio 2 is mijn ding niet echt, ik ben meer een StuBru luisteraar 🙂

    Het is je vergeven, Peter!

    pieterbie

    juni 25, 2008 at 10:28 pm

  6. In het begin een beetje de bibber in de stem, maar daarna kon je nog uuuuuren doorgaan. Plezant om te horen!

    Die bibber hoor ik niet, maar mijn vrouw en kinderen vonden wel dat ik niet echt herkenbaar klonk. Ik sprak ook iets te vlug en nogal onduidelijk. Goed om één keer naar te luisteren, maar zeker niet meer 😉

    Karina

    juni 25, 2008 at 10:35 pm

  7. Leuk je eens te horen. Je foto’s bevielen me al, maar je stem mag er ook wezen.

    Harry de Rooij

    juni 25, 2008 at 11:29 pm

  8. Prima werk geleverd Koen! Maar wij wisten die mooie plekjes natuurlijk al! Je stem komt goed over op de radio. Mogen we je nu een BV noemen?

    Martine

    juni 25, 2008 at 11:45 pm

  9. Heel tof dat we via je blog je interview nog eens kunnen beluisteren ! Ik kan me best voorstellen dat je nog heel wat meer wou zeggen, maar ach, 4 minuten is zo weinig hé. Toch super gedaan ! Nu ken ik ook de stem van fotogeniek België 🙂 🙂 🙂

    tati

    juni 26, 2008 at 11:12 pm

  10. Onduidelijk? Niets van gemerkt hoor. Het is tof om je stem te leren kennen 🙂

    moekemicheline

    juni 27, 2008 at 2:05 pm

  11. ahhhhhhhhhhhh dat is leuk om te horen koen,

    de gebieden die je noemt ken ik,dat is wel heel leuk.

    hartelijk dank voor de tip om te herbeluisteren:-)

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    juni 27, 2008 at 7:04 pm

  12. Koen,
    leuk om de stem achter de blooger te horen.
    Onduidelik of snel praten?
    Valt wel mee hoor. Ik kon het goed volgen.

    Houdoe

    Teo Torriatte

    juni 29, 2008 at 7:27 am


Geef een reactie

