Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Vogels langs de Maas in Visé (4)

with 23 comments

De blauwe reiger. Het is ooit anders geweest, maar tegenwoordig zie je ze overal en zijn ze een stuk minder schuw dan pakweg 20 jaar geleden. Ze zijn de laatste jaren ook iets talrijker aanwezig in Wallonië waar de reiger vroeger eerder een zeldzame gast was. Dus ook in Visé kan je hem gemakkelijk fotograferen met een 300mm.

reiger 135

Nikon 70-300 mm VR:  300mm – 6.3 – iso 250 – 1/640sec

reigers 02

Nikon 70-300mm VR: 300mm – 6.3 – iso 250 – 1/2000 sec

Written by Koen

juni 19, 2008 bij 11:22 am

Geplaatst in Dieren, Natuurfotografie

23 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bij komen ze mijn vijver leeg eten, de grootste eerst.
    ‘k Zie dat die nikon 70-300 mm lens overal in promotie staat.
    Zal deze namiddag eens gaan informeren.
    Je maakt er pareltjes mee.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juni 19, 2008 at 12:02 pm

  2. Prachtige Maasbrugwachter 😉

    boomkruiper

    juni 19, 2008 at 1:17 pm

  3. Hij staat er in vol ornaat op, deze schrik van de vijverbezitters, vooral de tweede foto is mooi, die is ook gaaf belicht.

    MoniqueSamui

    juni 19, 2008 at 2:35 pm

  4. Die worden steeds brutaler. De tweede komt mooi los van de achtergrond.

    Harry de Rooij

    juni 19, 2008 at 3:51 pm

  5. Kijk, dit is nog een voordeel van een weekje weg. Tiendubbel genieten van alle prachtige logjes, die je gemist hebt. Waanzinnig mooie foto’s, Koen. En de Bijlgans, ja, erg agressief, maar ik vind hem zo mooi. Overigens begin ik steeds meer mooie ganzen te ontdekken, waaronder de Brandgans.

    Margrietgeniet

    juni 19, 2008 at 4:11 pm

  6. een prachtige vogel koen, zo mooi om te zien als ze opvliegen al zie ik ze liever niet bij mijn vijver…. “u begrijpt”

    groetjes
    klaproos

    klaproos

    juni 19, 2008 at 6:09 pm

  7. het is een mooie vogel maar ik zie hem hier liever niet

    callemie

    juni 19, 2008 at 6:13 pm

  8. heel mooi !

    pauline grossen

    juni 19, 2008 at 6:43 pm

  9. Reigers, ze hebben me altijd gefascineerd. Geregeld kom ik ze tegen op onze fietstochten. Hoe jij ze vastlegt dat is kunst. Ik laat me graag door jou inspireren jouw blog is een fantastische ontdekking.

    stefsontheroad

    juni 19, 2008 at 6:57 pm

  10. Koen,

    vogels langs de Maas is een mooie serie geworden.
    Vooral de foto van de Nijlgans die een eend opjaagt is een schoonheid geworden door de aktie die het plaatje uitstraalt.

    Houdoe

    Teo Torriatte

    juni 19, 2008 at 7:40 pm

  11. Hij staat er statig op, precies zoals hij is. Je ziet ze hier veel zelfs in mijn kleine postzegeltuintje! Maar mooi op de foto zetten is weer iets heel anders dat is mij nog niet gelukt.

    Ank

    juni 19, 2008 at 8:02 pm

  12. Die tweede vind ik prachtig !

    Frederik

    juni 19, 2008 at 8:38 pm

  13. Prachtige dieren vind ik dat! Zo sierlijk! Je ziet er hoe langer hoe meer. Helaas moeten die ook gevoed worden… Hier komen ze zelfs tot in het stadscentrum, ik heb er al betrapt aan het Erasmuspad. En onlangs zat er eentje op 20 m van mijn voordeur te wachten tot zijn eten voorbij zou zwemmen.

    fotomart

    juni 19, 2008 at 8:41 pm

  14. Wat een prachtige slanke dieren en zo fier.

    jokdev

    juni 19, 2008 at 8:46 pm

  15. sierlijke vogel.
    De eerste foto ziet er een beetje te “blauw” uit.

    Hij heet dan ook niet voor niets de ‘blauwe reiger’ 😉 Door het hevige schaduw-licht contrasten in het beeld moest de witbalans natuurlijk ergens wel een compromis stellen en werd het blauw wat heviger in de donkere partijen. Ik vond het wel mooi, maar ik heb nu toch enkele aanpassingen doorgevoerd. Misschien zijn de kleuren nu wat realistischer. Je mag wel niet vergelijken met het tweede beeld waar de reiger in volle zon staat.

    pieterbie

    juni 19, 2008 at 9:48 pm

  16. Ik vind ze ook heel sierlijk. Alhoewel de vijverliefhebbers er misschien anders over denken … 😉

    tati

    juni 19, 2008 at 9:57 pm

  17. Dag Koen,
    Op foto 1 doet hij zijn naam eer aan. Prachtige foto!
    Zonder overigens iets tekort te willen doen aan de 2e.
    Prachtige vogel.
    Fijn weekend.
    gr.
    Ton

    Ton

    juni 20, 2008 at 8:27 am

  18. In de buurt van ons huis moet ergens een vijver zijn waar een reiger zijn boodschappen doet want er vliegt er regelmatig eentje over onze tuin.

    nana

    juni 20, 2008 at 8:38 am

  19. mooie dieren! en mooi in beeld gebracht natuurlijk !! 😉

    Frederik

    juni 20, 2008 at 11:21 am

  20. Visé….je was wel dicht bij mij in de buurt. Nog ieeets meer naar rechts op de landkaart, en je bent er 😉 🙂 …!

    timfreh

    juni 21, 2008 at 12:10 am

  21. * Ik ben blij dat je trouwens ”Visé” zegt, dat Wezetten-gedoe mag ik niet graag. Reigers zijn denk ik toch niet zo sierlijk hoor…, zeker als je ziet hoe stuntelig ze soms beginnen te vliegen 😉 …

    timfreh

    juni 21, 2008 at 12:12 am

  22. Wow, die zijn niet zo makkelijk te pakken te krijgen! Mooie beelden!

    tdn

    juni 21, 2008 at 2:50 pm

  23. Twee prachtige platen weer, mooie kleuren mooi onderwerp! En ook een schuw onderwerp althans hier altijd wel.

    Robbie Veldwijk

    juni 23, 2008 at 10:12 pm


Geef een reactie

