Blog van Fotogeniek België / Fotografie Koen De Langhe

Thema: België

Vogels langs de Maas in Visé (3)

with 20 comments

De nijlganzen dulden, zeker als ze kleintjes hebben, geen enkele andere levende ziel in de buurt! Die agressiviteit viel mij enorm op. Soms vloog één van de twee ouders naar een groepje eenden een eind  verderop om iedereen de stuipen op het lijf te jagen! In die zin vormt de nijlgans wel enigzins een bedreiging voor de inheemse fauna. Alhoewel de nijlgans tot de familie van de eenden behoort zie je hier duidelijk dat hij heel wat groter is dan een doorsnee eend…  

Written by Koen

juni 18, 2008 bij 10:22 am

Geplaatst in Dieren, Natuurfotografie

20 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zo zo! Die inwijkeling komt hier dan ook nog zijn wetten stellen! Dit is vast een supersnel shot geweest.

    fotomart

    juni 18, 2008 at 11:24 am

  2. Ik vind dat soort beesten altijd wel agresief overkomen, wat dacht je van de eenden als ze gaan paren… Mooi beeld is het wel weer, ik moest even goed kijken wat dat rode stipje nou was.

    Robbie Veldwijk

    juni 18, 2008 at 12:15 pm

  3. Tsjonge, die gaat er echt op af!
    Mooi vastgelegd, Koen!

    René

    juni 18, 2008 at 1:09 pm

  4. ‘Allow! Die heeft jou toch niet gespot… zoiets wil ik niet op me zien afstormen met een paar honderden euro materiaal in de handen. Knap vastgelegd, wel jammer dat er blijkbaar iemand zijn flesje drank weer niet in een vuilnisbak heeft willen gooien 😦

    s.goovy

    juni 18, 2008 at 2:15 pm

  5. Heel mooi getroffen. De agressie spat er af!

    boomkruiper

    juni 18, 2008 at 2:29 pm

  6. Als ik dit zo zie, snap ik waarom ganzen als waakhonden gehouden worden … jeetje zeg, die is wel erg agressief! Prachtig actieshot Koen … peddelen voor je leven! 🙂

    MoniqueSamui

    juni 18, 2008 at 2:35 pm

  7. Super snel shot..knap.

    Jimmy

    juni 18, 2008 at 4:00 pm

  8. Vluchten wie vluchten kan, zou ik zeggen !! Heel mooie bevriezing, met spatjes en al 🙂

    Jan

    juni 18, 2008 at 8:51 pm

  9. Zo die is fel. daar kan je maar beter niet te dicht in de buurt komen zie ik wel.

    els

    juni 18, 2008 at 9:03 pm

  10. mooie observatie, we leren bij! en perfecte weergave

    manu

    juni 18, 2008 at 9:19 pm

  11. wow als mannetje nijlgans zou ik niet zat willen thuis komen.

    pieterbie

    juni 18, 2008 at 10:26 pm

  12. Ja ze kunnen er wat van het schijnt dat er hier in Nederland een persoon echt is aangevallen en verwondingen aan de armen heeft opgelopen! Prachtige actiefoto!

    Ank

    juni 19, 2008 at 10:01 am

  13. Prachtige actie foto.
    Gr.
    P-TER

     P-TER

    juni 19, 2008 at 11:58 am

  14. Een actiefoto om trots op te zijn !!

    Gr. Frans

    Frans

    juni 19, 2008 at 12:02 pm

  15. Wat een agressiviteit. Mooi vastgelegd.

    Harry de Rooij

    juni 19, 2008 at 12:26 pm

  16. Tjonge…die heeft haast om weg te komen…hahaha
    Zou ik ook hebben hoor, als zo’n nijlgans me achter de broek zat !!

    Groetjes Marrie

    Marrie

    juni 19, 2008 at 6:59 pm

  17. Asocialen zijn het ! Ik zou daar niet op kraambezoek gaan 😉 🙂

    tati

    juni 19, 2008 at 9:55 pm

  18. Op het juiste moment genomen
    En lekker scherp
    Maar ik zou het toch ook op een lopen zetten hoor als die op me afkomt
    Ze zien er echt agressief uit
    net zoals ganzen … en ik spreek uit ervaring 😦

    sofievandam

    juni 20, 2008 at 11:46 am

  19. wat een prachtige “actie”-foto!

    MJ

    juni 22, 2008 at 6:03 am

  20. Wat een prachtige actiefoto is dit!! netjes!

    Daisy

    juni 22, 2008 at 1:08 pm


Geef een reactie

